انقلاب اسلامی دریچه جدیدی را برای تشکیل حکومت دینی در جهان گشود/ عرضه غذای مردم به میزان قابل توجهی افزایش یافت


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806981

تابش گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، متأسفانه حتی جوامع اسلامی نیز متوجه شده بودند که اسلام و شریعت قدرت اداره جامعه را ندارد و این را باید به روایت غربی جدایی دین از سیاست سپرد. اما انقلاب اسلامی این نگاه کاملاً غلط و استعماری را حذف کرد و دریچه جدیدی برای تشکیل حکومت دینی ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سکینه تابش، مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز گفت: یکی از مهمترین شاخص های هر انقلابی بیان دستاوردهای آن انقلاب است. اگرچه دستاوردهای یک انقلاب مبتنی بر فعالیت نیروهای درون انقلاب است. با این حال، این شاخص باعث شهرت بیشتر انقلاب می شود.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی ایران که مهمترین و بزرگترین انقلاب اجتماعی مدرن است، مملو از دستاوردهای بزرگ و مؤثر در داخل و خارج کشور بوده است، با اسلام همراه باشید. به عبارت دیگر بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، نتایج آن انقلاب و دستیابی به اهداف عالی را نشان می دهد.


انقلاب تحول بزرگ و مؤثری را در ایران و جهان به ارمغان آورد

تابش گفت: هر چند دشمنان تلاش می کنند طعم شیرین انقلاب اسلامی و مجموعه آثار فاخر آن را پس از چهل و سه سال پیروزی کوچک یا هیچ جلوه دهند. اما خودشان اذعان دارند که انقلاب در ایران و جهان دچار تحول بزرگ و مؤثری شده است و آن را به وضوح در خلوت و گاه علنی بیان می کنند.

وی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی را می توان به دو بعد مادی و معنوی تقسیم کرد که در زمان متجلی می شود. اگرچه نقش انقلاب اسلامی از عهده برخی مسئولان در جمهوری اسلامی خارج است، اما باید اذعان داشت که هنوز باید و شاید از ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی استفاده نکرده و تا رسیدن به اوج فاصله داریم، اما ناامید نیست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تشکیل حکومت اسلامی و سقوط حکومت شاهنشاهی مهم ترین دستاورد انقلاب است. حکومتی که دین و شرع بر آن اداره می شود و می تواند بر اساس معنویت و کمال معنوی جامعه را اداره کند.


انقلاب اسلامی دریچه جدیدی را برای تشکیل حکومت دینی در جهان گشود
تابش با اشاره به گسترش معنویت و دین در قانون اساسی با پیروزی انقلاب گفت: جامعه پس از تشکیل دولت نیازمند یک قانون اساسی است که بر اساس آن همه قوانین باید بر اساس شرع و دین اعمال شود تا از انحرافات جلوگیری شود. در این منطقه.
وی تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، متأسفانه حتی جوامع اسلامی هم متوجه شده بودند که اسلام و شریعت قدرت اداره جامعه را ندارد و این را باید به روایت غربی جدایی دین از سیاست سپرد. اما انقلاب اسلامی این نگاه کاملاً غلط و استعماری را حذف کرد و دریچه جدیدی برای تشکیل حکومت دینی ایجاد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از شعارهای کلیدی انقلاب اسلامی این است که در عرصه های مختلف کشور استقلال ایجاد کنیم و به مرحله ای برسیم که باور کنیم حتی بدون قدرت های بزرگ هم می توانیم بزرگ بمانیم. جامعه ای می تواند به اوج برسد که اولاً استقلال خود را حفظ کند و فایده ای نداشته باشد و ثانیاً به روحیه ای که در کلام ائمه انقلاب است پی ببریم.


انقلاب اسلامی توانست در داخل تثبیت و توسعه یابد و خود را به جهانیان معرفی کند

طبس با اشاره به صادرات انقلاب به خارج از کشور گفت: این دستاورد هم جنبه معنوی و هم مادی دارد. انقلاب اسلامی نه تنها از درون تثبیت و توسعه یافت، بلکه خود را به جهانیان عرضه کرد و این عرضه و صدور انقلاب از طریق نظامی و سخت افزاری نیست، بلکه از طریق تبلیغات و نرم افزار و به دلیل هماهنگی با انسان است. طبیعتاً در بین ملتها به ویژه در جوامع اسلامی و در بین آزاداندیشان غربی بهتر و بهتر شناخته شده است، مشروط بر اینکه ما انقلابیون بهتر و با ابزارهای موجود بتوانیم این انقلاب بزرگ را بشناسیم و معنایش همین است. سخنان امام روح الله (ره) که فرمودند: ما می خواهیم انقلاب خود را به دنیا برسانیم.


دفاع مقدس برای ما تجربه تحرک و پیشرفت به ارمغان آورده است
وی گفت: دفاع مقدس ملت ایران در طول هشت سال که با دستان خالی علیه همه ابرقدرت ها به نمایندگی از صدام مخلوع انجام شد، تجربه تحرک و پیشرفت را برای ما به ارمغان آورد، بنابراین اکنون کشور با وجود تحریم های نظامی در آنها پیشرفت های عظیمی داشتند که جرات حمله به همه ابرقدرت ها را داشتند.


عرضه مواد غذایی به مردم افزایش چشمگیری داشته است
مدرس حوزه و دانشگاه پیشنهاد کرد: در بخش کشاورزی; از نظر تامین مواد غذایی رشد قابل توجهی داشته و از نظر فناوری های مرتبط با این بخش به خودکفایی رسیده است.
طبس با اشاره به اینکه در بخش آموزش عالی این امکان برای همه وجود داشت که از نظر تعداد دانشجو از این حق برخوردار باشند و از نظر کیفی و محتوای جدید و بدیع و روش های تدریس ارتقا یابد، اذعان داشت: مراکز بر اساس دانش و تحقیق، ابتکارات و اختراعات علمی و ارتقاء سطح مراکز علمی در سراسر جهان. علیرغم تلاش های خرابکارانه مخالفان و دشمنان کشور، توانسته است به فناوری های هسته ای و نانو دست یابد که گاه هزینه دستیابی به علوم و فناوری هایی همچون جان دانشمندان گرانقدر و انقلابی ما بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه عمران و ساخت و ساز از مناطق بسیار خوبی عبور کرده ایم و سعی کرده ایم به دورترین نقاط کشور، آب و برق و ساختمان های جدید که آسایش و رفاه جامعه را ایجاد می کند، برسیم. .

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید