تشکیل حکومت اسلامی باید محقق شود، سپس جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی شویم

تشکیل حکومت اسلامی باید محقق شود، سپس جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی شویم

روز جدید : مرحله سوم حکومت اسلامی است که از سال 1979 وجود داشته است، البته منظور از دولت، حکومت هایی نیست که هر چند سال یک بار انتخاب می شوند، بلکه منظور همه ارکان نظام است. تشكيل حكومت اسلامي و رسيدن به تعيين كنندگان كامل حكومت اسلامي زمان زيادي را به خود اختصاص داده است و بايد به مرحله چهارم يعني جامعه اسلامي وارد شويم و سپس به مرحله پنجم يعني مرحله پنجم برويم. ، تمدن اسلامی.

«تحقق نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل دولت اسلامی و تحقق جهان اسلام با الگوبرداری از دولت اسلامی، مرحله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که در آن نظام اسلامی جمهوری ایران اکنون دولت اسلامی است». این بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 12 آذر 1379 است که ایشان طی سخنانی در جمع مسئولان انقلاب اسلامی به تشریح فرآیندهای پنج گانه تحقق مکتب انقلاب اسلامی پرداختند. . سیستم.

تحقق دولت اسلامی و سپس دستیابی به جامعه اسلامی و در نهایت تحقق تمدن نوین اسلامی در سالهای اخیر به یکی از موضوعات اصلی مورد بحث اندیشمندان، علما و متفکران کشور، به ویژه پس از بیان دوم، تبدیل شده است. گام انقلاب معظم له خطاب به جوانان تاکید کردند: دهه های آینده دهه های شماست و باید با تجربه و انگیزه از انقلاب خود دفاع کنید و تا حد امکان آن را به آرمان بزرگ آن یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی اختصاص دهید. آماده شدن برای طلوع آفتاب. استان بزرگ. “” درست است، نزدیکتر بیا.”

چند سالی است که 13 آذرماه که سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب درباره پنج فرآیند اصلی اهداف اسلامی است، به عنوان هفته مکتب انقلاب اسلامی نامگذاری شده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بر اساس قانون اساسی وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی را بر عهده دارد، در سال های اخیر تلاش مضاعفی در راستای گفتمان سازی مکتب انقلاب اسلامی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی داشته است.

این بهانه گفتگوی ما با دریادار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه است که مشروح آن را در ادامه می خوانیم.

** اجرای فرآیند مکتب انقلاب اسلامی وظیفه همه مسئولان است

در ایام هفته مکتب انقلاب اسلامی هستیم که شاید پیش از این برای عموم مردم به خوبی تثبیت نشده بود، بستر شکل گیری این هفته چیست و در ادامه چه می آید؟

سردار فدوی: بسم الله الرحمن الرحیم- در 12 آذر 1379 در حالی که مسئولیت نظام خدمت رسانی رهبر معظم انقلاب را برعهده داشت، گفت: «مدرسه انقلاب اسلامی» و یک سخنرانی بود که در آن روند دستیابی به مطلوب را شرح دادند.

ما در سپاه از سال 1379 تلاش کرده‌ایم تا این روند را در کشور دنبال و تسهیل کنیم، زیرا سپاه پاسداران است و هر مشکلی که در انقلاب اسلامی وجود دارد، سپاه است. انقلاب اسلامی نیز به معنای اسلام است; بسیاری از مردم این اصل را به دلیل سال ها و قرن ها حکومت ظالمانه حاکم بر این جغرافیا فراموش کرده بودند. اصطلاح انقلاب اسلامی زمانی مطرح شد که بزرگمردی چون امام خمینی(ره) دوره متفاوتی از تاریخ را رقم زد و زمینه را برای نهضت اسلامی فراهم کرد. انقلاب اسلامی به معنای اسلام است و سپاه نیز به معنای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی در 12 آذر 1379 تأکید کردند که برای رسیدن به 5 فرآیند باید روندی داشته باشیم. اولی انقلاب اسلامی بود که در 22 بهمن 1357 پیروز شد و دومی نظام اسلامی بود که در حال شکل گیری بود.

مرحله سوم حکومت اسلامی است که از سال 1979 وجود دارد، البته منظور از دولت، کشورهایی نیست که هر چند سال یک بار انتخاب می شوند، بلکه همه ارکان نظام را در نظر گرفته است. تشكيل حكومت اسلامي و رسيدن به تعيين كنندگان كامل حكومت اسلامي زمان زيادي را به خود اختصاص داده است و بايد به مرحله چهارم يعني جامعه اسلامي وارد شويم و سپس به مرحله پنجم يعني مرحله پنجم برويم. ، تمدن اسلامی.

این پنج مرحله حاصل مکتب انقلاب اسلامی است و هر ساله در دوازدهم آذر هفته مکتب انقلاب اسلامی را برگزار می کنیم تا درباره موضوعات متعدد و بی شمار این مکتب توسط اندیشمندان، دانشمندان و صاحب نظران صحبت کنیم. همه ما به ویژه کارمندان در هر کجا که هستیم یکی از وظایف ما این است که روند مکتب انقلاب اسلامی را پیش ببریم تا به این آخرین مرحله برسیم چرا که برای آمدن قدرت الهی باید همه دعوت شوند. و خواستن آن.

** دشمنی با انقلاب اسلامی در تاریخ بی سابقه است

البته خصومت ها با انقلاب اسلامی ادامه دارد و این اقدامات خصمانه در تاریخ بی سابقه است، مگر در دوره های زمان پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع). افتخار انقلاب اسلامی این است که با تمام این اقدامات خصمانه به گونه ای مقابله کرده است که دشمنان ما نمی توانند ادعای یک پیروزی داشته باشند و در تمام این 43 سال پیروزی ها متعلق به این انقلاب اسلامی بوده است و اگر دشمنان انجام نداده اند. بنابراین، زیرا آنها نتوانستند. آنها نمی خواهند.

** علت مشکلات، عمل نکردن به واجبات الهی است

برای اینکه بتوانیم کل فرآیند را پیش ببریم، از اجرای 43 ساله انقلاب اسلامی و عاشقان انقلاب اسلامی که از این جریان دفاع کردند و خداوند عنایت کرد و این انقلاب اسلامی را پیروز کرد، اطمینان داریم. خداست که نتایج را تعیین می کند، بندگان خدا فقط وظایف و وظایفی را انجام می دهند که خداوند بر عهده آنها گذاشته است، اگر انجام دهند خداوند این شرایط را محقق می داند و خودش بهترین نتیجه را تعیین می کند. در مشکلاتی که مشکل داریم دلیلش این است که به شروط و تعهداتی که خداوند بر ما گذاشته عمل نکرده ایم و به همین دلیل گرفتار شده ایم.

در سخت ترین شرایط و کارها، خداوند وعده حق می دهد و خللی در آن نیست و بهترین نتایج را برای انقلاب اسلامی به دست آورده است، آیا در کارهای دیگر که گاهی آسانتر است، وعده او صادق نیست؟ البته درست است اما مشکل این نیست که به وظایف و تکالیفی که خداوند به ما داده است عمل کنیم.

در انقلاب اسلامی همه ملت پشت سر امام خمینی(ره) جمع شدند و خداوند عنایتش کرد و انقلاب پیروز شد تا اینکه حتی نزدیک ترین افراد به امام فرصت شکست انقلاب را در شب 22 بهمن 1357 دادند، اما در کمتر از ساعت 24 وعده الهی محقق شد و انقلاب پیروز شد.

سپس می بینیم که نظام اسلامی به سرعت در حال شکل گیری است و این سرعت در تمام دنیا بی سابقه است که اولین انتخابات تنها 2 ماه پس از پیروزی انقلاب برگزار شد. و در 12 فروردین 1358 بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند و بلافاصله بعد از کمتر از 2 سال تمام ارکان نظام ایجاد و شروع به کار کردند.

ما باید مرحله سوم را خیلی زودتر تمام می کردیم. اگر حکومت اسلامی زیر نظر امام تأسیس می شد خیلی بهتر از دهه های 1970، 1980 و 1990 بود. بر این اساس، این سخنرانی قاطعانه امام خامنه‌ای در 12 آذر 1379 نشان می‌دهد که باید برای تأسیس این مرحله سوم یعنی دولت اسلامی تلاش کنیم.

خدای ناکرده از روز جمعه هفته مدرسه انقلاب اسلامی را خواهیم داشت که پیرامون آن همه مباحث 5 محاکمه مطرح می شود و همزمان نمایشگاهی در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برپا می شود.

سردار فدوی: این هفته را در سه سال گذشته انجام داده‌ایم، اما کمتر رسانه‌ای شده است، نه فقط مربوط به سپاه، زیرا این 5 جریان به کل انقلاب اسلامی مرتبط است.

** سپاه برای رسیدن به اهداف اسلامی تلاش کرده و خواهد کرد

نقش سپاه در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و گام های پنج گانه ای که اشاره کردید چیست؟

** مشکلات اقتصادی ناشی از اجرای دستورات لیبرالی است

مسخره: شاید یکی از چالش‌های پیش روی چنین بحث‌هایی این باشد که چشم‌انداز مشترکی از آنچه به دست خواهیم آورد ارائه نمی‌کنیم یا اگر انجام دهیم، چشم‌انداز محقق نمی‌شود.

سردار فدوی: بینش در مقاطع مختلف گفته شد. اما از آنجایی که گاهی اوقات به این دیدگاه ها نمی رسیم، نقطه نظرات شما از اینجا می آید.

در بسیاری از موارد، مثلاً در امنیت سال‌های بعد از جنگ، کسی جرات تیراندازی به کشور و انقلاب اسلامی را نداشت. چشم انداز انجام تکالیف و احساس امنیت مدت ها پس از جنگ تا امروز است و امروز در امنیت زندگی می کنیم که بسیاری از کشورهای جهان برای رسیدن به آن تلاش می کنند. شرارت آمریکایی ها تقریباً در همه کشورهای اطراف ما ناامنی ایجاد کرد و در حالی که اطراف کشور ما ناامنی بود، امنیت در کشور ما حاکم بود.

اما برخی از کارهایی که انجام نشده است بر این چشم اندازها تأثیر می گذارد. عدالت یکی از اهداف و دیدگاه های اسلام، انقلاب اسلامی و نظام ماست و یکی از مهم ترین مسائل در فرمایشات، بیانات و ابلاغات ائمه انقلاب اسلامی، مسئله عدالت است. یکی از نشانه های عدالت این است که در جامعه فقر وجود نداشته باشد، یعنی اگر فقر دیدید، یعنی هنوز عدالت به طور کامل اجرا نشده است; به همین دلیل است که امام خامنه ای وقتی از توسعه می گوید نه از عدالت، عدالت را یکی از شروط لازم می داند. در فرمول های توسعه لیبرال اصلاً بحث عدالت مطرح نیست و متاسفانه یکی از دلایلی که الان گرفتار شده ایم این است که به جای پیروی از دستورات اسلام، به دستور نظریه پردازان لیبرال به اقتصاد می پردازیم که منجر به آن می شود. الان می توانی بفهمی.

اگر به دستورات خدا عمل کنیم، خدا زودتر از آنچه فکر می کنیم نتیجه می دهد، گویی هیچ وقت مشکل اقتصادی پیش نیامده است. همه ما شنیده ایم که علما در پایان منبر خود دعا می کنند که خدا ما را تنها نگذارد، در بحث اقتصاد عملاً به خدا گفته ایم که ما را رها کن و نتیجه همین است که الان می بینیم. برای انجام همه فرآیندها باید یک فرمان الهی که مبنای الهی دارد را در نظر بگیریم و عمل کنیم.

** حیات داخلی جمهوری اسلامی 180 درجه با حیات داخلی غرب متفاوت است

برداشت من از بیان شما تفاوت در سبک مدیریت است. در سال‌های اخیر، یک حرکت عمومی برای اعمال سبک حکمرانی اتخاذ شده در بحث امنیتی در موضوعات دیگر وجود داشته است. آیا این حرکت را احساس می کنید؟

سردار فدوی: کل دنیا دو راه زندگی درونی دارد، این زندگی درونی همه چیز را شکل می دهد، از جمله این مسئله حکومت داری. زندگی درونی، باورهای درونی است که بر اساس آن نظریه پردازی و عمل می کنیم. ما دو زندگی درونی داریم، یکی بر اساس اسلام و دیگری بر اساس غیر اسلام و دنیای استکبار. زندگی درونی جمهوری اسلامی طبق اصل دوم قانون اساسی معتقد است که خدا هست، در زندگی درونی غرب 180 درجه فرق می کند و می گویند خدا نیست، خیلی صریح هستند! حتی یکی از متفکرانشان کتابی به نام «و اینک خدا مرده است» دارد! سایر اصول نیز همینطور است.

برخی از کارکنان در سیستم ما، شیوه زندگی آنها دومی بود که نتایج نامطلوبی دریافت کردیم. زیرا اگر باطن آنها بر اساس اسلام بود و در قانون اساسی هم آمده نتایج بهتری حاصل می شد. ما در بسیاری از امور که زندگی باطنی بندگانش بر اساس اسلام است، موفق هستیم. نفس انسان سخت ترین بحث است، اما می بینید که وعده نصرت الهی محقق شده و نتیجه این می شود که حتی دشمن ما هم می آید و تصدیق می کند که به آن پتانسیل رسیده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید