محقق واقعی روحیه تحقیق و مطالبه گری دارد/ حل مشکلات جامعه با راه حل بهتر و هزینه کمتر هدف محقق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، اهمیت پژوهش در جوامع امروزی بیش از پیش آشکار می شود و امروزه به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است، از این رو محققان و دانشمندان در حوزه های مختلف همواره به دنبال تحقیق برای یافتن پرسش های خود بوده اند. دقت و اطمینان بیشتری برای رسیدن به حقیقت و شناسایی مشکلات داشته باشیم تا پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فرهنگ «پژوهش» را در جامعه گسترش دهیم و مقام شامخ «پژوهشگر» را ارج نهیم. شورای فرهنگ کشور به نام یک محقق نامگذاری شد و این بهانه ای شد تا با حسن گادرمرزی فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالینی و یکی از بهترین پژوهشگران استانی و کشوری استان کردستان گفتگو کنیم.

از اختراعات این محقق نمونه می توان به سه اختراع پکیج تست روانشناسی، دماسنج مدار سرد و چراغ راهنما برای تشریح نقشه موقعیت اشاره کرد.

وی در دو حوزه تحقیقاتی، سه اختراع دماسنج زنجیر سرد که در سفر مقام معظم رهبری در کردستان در سال 1388 مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، فعالیت دارد. سلامت و اختراع بسته تست روانشناسی اختراعی است که در چارچوب غربالگری انجام شده است. برنامه ریزی در سطح نیروهای مسلح

وی در گفت و گو با کُردتودی گفت: اختراع دماسنج مدار سرد حاصل کار تحقیقاتی در زمینه نگهداری واکسن است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مقام معظم رهبری در سفر به مقام معظم رهبری در سال 1388 با نشان پژوهشی بنیاد نخبگان تجلیل و تجلیل شدند.

قادرزاده گفت: محقق واقعی کسی است که روحیه جستجو، تحقیق و مطالبه گری داشته باشد و با راه حل بهتر و هزینه کمتر به مشکلات جامعه نگاه کند.

کادر مرزی با اشاره به ویژگی های محقق گفت: محقق با برنامه ریزی، پشتکار، اراده و نگاه عمیق و کنجکاو به مشکلات می اندیشد و آنها را به صورت علمی جستجو می کند تا به راه حل مناسب برسد.

e9ea4d9d 2f4d 4e47 a676 4c5404f38cbc خبر خاکستری

«مشکلات و موانع دستاوردهای علمی و پژوهشی تقریباً در همه جا وجود دارد و تنها مشکل دردناک در این زمینه این است که یک محقق سال ها روی تحقیق کار می کند، اما متأسفانه از سوی مسئولان مربوطه نادیده گرفته می شود و این بار بار سنگینی بر دوش محقق است. که گاهی او را از ادامه کار باز می دارد.

فقدان ویژگی های مشترک بین محققین یکی از کاستی ها و شکاف های مهم تولید و پژوهش است که فرصت ادامه تحصیل و فراهم آوردن فرصت های آموزشی برای پژوهشگران از اقدامات بسیار موثر خواهد بود.

کادر مرزی خاطرنشان کرد: انتظارات کارکنان پژوهشی و پژوهشگران تقویت روحیه پژوهش و پژوهش در فرد است تا بتوانیم محققان توانمند و با انگیزه را برای حل مشکلات جامعه و حل اختراعات آنها پرورش دهیم.

وی گفت: جامعه ای که پژوهش می کند شامل بالندگی و پویایی این جامعه می شود و قطعاً این امر نه تنها در سطح استانی و کشوری بلکه در سطح جهانی دستاوردهای بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

کادر مرزی گفت: جهان از دیدگاه محقق مانند بستری است که روح و تعالی انسان در آن معنا پیدا می کند، زیرا او همواره در پی کشف وقایع پنهان جهان است و هیچ حد و مرزی برای آن وجود ندارد و برای محقق. همیشه هدفی برای دنبال کردن وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید