حمله روحانیت به حرم رضوی دلیلی جز وحشی گری و وحشی گری ندارد/ جامعه اهل سنت با تمام قوا این اقدام را محکوم می کنند.


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820050

مولوی حسینی گفت: حادثه ای که در حرم رضوی رخ داد یک اقدام غیرانسانی و اسلامی است و هیچ فرد و هیچ حزب و گروهی جز سبعیت و وحشی گری قابل انجام آن نیست. مبنای دیگری برای این کار ابداع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی سید مصطفی حسینی، امام جمعه اهل سنت زیرکوه درباره حادثه حرم رضوی؛ وی در گفت و گو با خبرنگار هاورستان گفت: قتل یکی از جرایمی است که در قرآن کریم آمده است و معتقد است قاتل باید به سزای اعمال ننگین خود برسد.

وی افزود: عمل قتل توسط هر فرد یا گروهی محکوم است و ضارب و قاتل باید مجازات شوند زیرا این اقدام وحشیانه، غیرانسانی و غیر اسلامی موجب هرج و مرج، ترویج فساد و منکر و ایجاد رعب و وحشت در جامعه می شود. هیچ چیز دیگری نداشتن

امام جمعه اهل سنت زیرکوه تاکید کرد: این اقدام; این یک عمل غیرانسانی و اسلامی است و می تواند توسط هر فرد، هر حزب یا گروهی به استثنای وحشیگری و وحشیگری انجام شود. مبنای دیگری برای این کار ابداع شد.

حسینی با اشاره به اینکه ضارب ممکن است کلاهبرداری بیش نباشد، گفت: این حادثه در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی که مورد احترام ویژه همه مسلمانان شیعه و سنی است رخ داد و جسارت کرد. به روحانیت برود «اهمیت موضوع را بیشتر می کند.

وی افزود: عاملان این حادثه باید بدانند که خود و اعمال و کردارشان در نزد خداوند متعال بین مردم و جامعه اسلامی جایگاهی ندارد و منفور، منفور و منفور مردم هستند. از خداوند متعال می خواهیم که شر این جامعه فاسد اسلامی را برطرف کند.

امام جمعه اهل سنت زیرکوه تاکید کرد: جامعه اسلامی و جامعه اهل سنت این اقدام را با تمام قوا محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای عاملان این اقدام ننگین، غیرانسانی و غیر اسلامی هستند.

وی در ایران اسلامی گفت؛ وی گفت: جوامع سنی و شیعه بسیاری از این مشکلات و مصائب را دیده اند و شاهد جنایات زیادی از این دست بوده اند. آنها فقط نفرت و نفرت از خود ایجاد می کنند.

حسینی تاکید کرد: درست است که با این اقدام ننگین فاجعه ای را بر جامعه تحمیل کردیم و عزیزی را از دست دادیم، اما ملت ایران و جامعه شیعه و سنی به رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی؛ در این راستا، این اتفاق ناگوار است. اتحادی قوی‌تر و قوی‌تر از گذشته خواهند داشت و اتحاد جامعه اسلامی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: محاکم قضایی نیز باید با مجازات سنگین مسئولین این حادثه مواجه شوند و با رعایت قرآن، شرع و شرع با آن برخورد کنند تا امنیت کشور حفظ شود و شیعه و سنی در آرامش با یکدیگر همکاری کنند. و صمیمیت و در تعامل “با هم باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید