آزادی دینی هدیه انقلاب اسلامی برای اهل سنت است/ گسترش فعالیت های مذهبی اهل سنت در مساجد از برکات انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، در آستانه چهل و سومین سال از پیروزی انقلاب اسلامی، علمای اهل سنت استان خراسان شمالی به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در مناطق سنی نشین آن استان پرداختند.


آزادی دینی هدیه انقلاب اسلامی به اهل سنت است

امام جمعه اهل سنت روستاهای باغلک راز و جرگلان در گفت و گو با خبرنگار عصراتارک گفت: با نگاهی به کشورهای همسایه که امنیت خود را از دست داده اند، متوجه می شویم که انقلاب اسلامی ایران 43 سال طعم امنیت را چشیده و امنیت را چشیده است. از طریق وحدت حاصل می شود.

غفور آهوند یزدانی با بیان اینکه قبل از انقلاب آزادی مذهبی نداشتیم، گفت: قبل از انقلاب فقط یک مسجد در بوینورد داشتیم. حافظه باز است.

وی ادامه داد: 7 نماز جمعه اهل سنت نیز داریم که همگی از برکات انقلاب اسلامی و نشان دهنده ارمغان آزادی دین از امام فقید اهل سنت است.

خون شیعه و سنی در ایران آمیخته است

امام جماعت اهل سنت مسجد حنفیه شهرستان بعین به خبرنگار ما گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نعمت های بزرگ خداوند برای ایرانیان است و به برکت این نعمت ارزشمند پشتیبان آرمان های امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری است. رهبر.”

الله یار آهوند درخشان گفت: امروز با وجود تحریم های سرکوبگرانه استکبار جهانی علیه ملت ایران، دنیا نظاره گر آری گفتن ملت ایران اعم از شیعه و سنی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبری است. با استکبار خداحافظی می کنیم «دنیا و دشمنان نظام به آخرین میدان انتخاباتی رسیدند و پای این نظام و انقلاب ایستادند.

وی افزود: ملت ایران در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر پیام همدلی و وفاداری به آرمان‌های امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری خواهد داد. انقلاب.”

وی تاکید کرد: به رسانه های جعلی ماهواره ای اعلام می کنیم که خون شیعه و سنی در ایران به هم ریخته است و وقتی مسلمانان اول دستور دهند لباس بسیج را به تن می کنیم و به جنگ استکبار می رویم.

مردم ترکمن، تاریخ کردستان و کشتارها نتوانستند این انقلاب را نابود کنند

یک پژوهشگر و فعال فرهنگی ترکمن در بژنورد به عصرتراک گفت: انقلاب ما انقلابی بود که خداوند از آن حمایت کرد و پیروز شد.

ستاربردی ساعدی افزود: عرصه های بی شماری وجود داشت که خداوند به سراغ ملت ایران آمد و پس از پیروزی انقلاب، نابودی شاه و قطع سلطه بیگانگان و آمریکایی ها نشانه یاری خداوند بر ملت ایران بود.

وی گفت: چهل و سه سال است که دشمنان در تلاش برای بازگشت هستند و هرگز به این خیال سخت نخواهند رسید.

ساعدی افزود: بیش از چهار دهه است که دشمنان نقشه می کشند و خداوند حافظ این انقلاب است. آنها را بزن

این پژوهشگر فعال ترکمن گفت: دشمنان تاریخ کردستان را ساخته اند که در کردستان ضربه خورد و جنگ به راه انداخت. در جنگ شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردیم و انقلاب را تقدیم کردیم و ماجرای کشتار پیروز شد، آنها شروع کردند و هر کدام از این توطئه ها برای نابودی انقلاب کافی بود، بی معنا و بی جان، اما انقلاب اسلامی ایران همچنان استقامت است. با تمام این توطئه ها می ایستد.

گسترش فعالیت های مذهبی اهل سنت در مساجد از برکات انقلاب بود

خطیب مسجد حنفی اهل سنت بوینورد نیز به خبرنگار ما گفت: فعالیت مدارس اهل سنت در مساجد قبل از انقلاب رونق نداشت.
هلیمبردی آهوند درخشان گفت: پس از پیروزی انقلاب در مساجد اهل سنت ایران به ویژه در شمال خراسان شاهد رونق و گسترش فعالیت های قرآنی و فقهی برای کودکان، نوجوانان و جوانان ترکمن بوده ایم.

وی افزود: ابتدا باید بگوییم قدردان انقلاب و نظام هستیم که اهل سنت را در امور دینی آزاد گذاشتند.

وی تاکید کرد: امروز وظیفه هر یک از ائمه جماعت مسجد است که محلات خود را به عنوان معلم دین و اخلاق به مدرسه تبدیل کنند و ساعاتی از روز را به آموزش اهالی محله خود و کوچه اسلام بگذرانند. آموزش و کار فرهنگی در مساجد «پرداخت کنید و اهداف انقلاب را برای کودکان و نوجوانان بگویید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید