حضرت معصومه (س) الگوی کامل جهانیان / ارادت به اهل بیت از اعتقادات جدایی ناپذیر اهل سنت است.


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843005

شیخ بزمندگان گفت: زنان و دختران مسلمان با الگوگیری از حضرت معصومه (ع) با گسترش منش و سیره آن حضرت می توانند در ترویج فرهنگ ناب محمدی تلاش مضاعف کنند و بهترین حافظ حریم خانواده اسلامی باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ حسین بزماندگان امام جمعه اهل سنت بندرپل در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: اهل بیت(ع) از ویژگی های مشترک امت اسلامی در کنار قرآن و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند. و قرآن کریم در آیه 33 سوره احزاب در شأن و مقام آنان می فرماید:

وی افزود: اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در نزد اهل سنت و تمام امت اسلامی از جایگاه و محبت خاصی برخوردارند؛ از این رو، اهل سنت و امت اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردارند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حدیث صحیحی در روز عید غدیر می فرماید: «یذکر الله فی اهل البیت (ع)». من شما را نصیحت می کنم و احترام ویژه ای را که برای خانواده ام قائل هستم را به شما یادآوری می کنم. روزی ابن عباس نزد پیامبر آمد و چیزی گفت، پیامبر فرمود من بهترین بهترین هستم و خداوند پیامبر را از بین بنی خان، قریش، قریش، بنی هاشم و بنی هاشم برگزید. خداوند متعال نیز درباره اهل بیت (ع) فرمود:

بازماندگان ادعا می کنند: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از روایت ابن عباس و ابن عمر آموخته است که در هر نماز، چه نماز سنت باشد و چه درود بر قوم خود، کیفیت را آموخته است. یک تعهد؛ امام شافعی یکی از چهار پیشوای اهل سنت می فرماید: «ای اهل بیت رسول خدا (ص) من شما را دوست دارم. شافعی ها نیز گفته اند: «آل پیغمبر نیز از نسل ویلایی هستند».

وی تاکید کرد: ارادت به حضرت معصومه(س) یکی از اعتقادات قلبی اهل سنت است، مسئله سیاسی نیست، بلکه یک امر ایمانی و محبتی این بانوی کریمه اهل بیت با همه اهل سنت عجین شده است.

جاماندگان افزود: باید اهل بیت(ع) را به خوبی بشناسیم و به جامعه معرفی کنیم و یکی از وظایف ما صلوات و درود بر آنان است.

امام جمعه بندرپل گفت: در خانه های اهل سنت فرزندانی به نام های سید علی، سید حسن و سید حسین و بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها دارند زیرا محبت به اهل بیت (ع) دارند. انشاء الله ما را با آنها بکشد و در زیر پرچم پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (ع) محشور کند تا ما را به بهشت ​​اعلا برساند و با ما همنشین ما باشد. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم.
بازماندگان گفتند: حضرت معصومه(س) در نزد اهل سنت الگوی بی نظیری است; پس از فاطمه زهرا سلام الله علیها همچون ستاره ای درخشان می درخشد. او متخصص و داستان نویس ماهری بود و دارای فضایل و فضایل منحصر به فردی بود. مشهورترین صفت او اهل بیت است. از این رو نماد و الگوی کامل در تمام ابعاد جهان به ویژه برای مؤمنان و زنان مسلمان است.

وی گفت: ما در ارائه کریمه اهل بیت علیهم السلام به مردم کوتاهی کرده ایم. زندگی به تنهایی نمی تواند با مادیات سازگار شود و به ما خیر بدهد. پس باید به دنبال اهدافی باشیم که حالمان را خوب کند و حضرت معصومه (س) در این زمینه الگوی کاملی برای همه جهانیان است و در اخلاق و عمل الگوی عفت و تقوا و تقوا بوده و هست.

این عالم اهل سنت جنوب کشور گفت: زنان و دختران مسلمان با الگوگیری از حضرت معصومه (ع) با گسترش سیرت و سیره ایشان می توانند در ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص) تلاش مضاعف کنند و بهترین پاسدار محمد باشند. خانواده اسلامی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید