حضور حضرت فاطمه معصومه(س) در کوم برکات فراوانی داشته است/ حضرت معصومه(س) یکی از بهترین الگوهای امروزی زنان است.

ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780053

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم با اشاره به اینکه حضور حضرت فاطمه معصومه(س) در کوم برکت بزرگی برای مردم بود، گفت: در استان نقش آفرینی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده با تبریک سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم، با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) دارای مقام و منزلت والایی است، گفت: حضرت معصومه (س) برای دیدار برادرش و گسترش دین و مذهب هجرت کردند. هزاران مایل سفر می کنند.
وی ادامه داد: وی در ابعاد اخلاقی، سیاسی و فرهنگی دارای ویژگی های ارزشمندی است و یکی از بهترین الگوهای امروزی برای بانوان است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم با اشاره به اینکه حضور حضرت معصومه (ع) در کوم برکات فراوانی را به همراه داشته است، گفت: این بزرگوار از تعالی علمی و معنوی پدر، مادر و برادر و ایشان بهره فراوان می برد. زمانی که او به عنوان بانوی جهان شناخته شد.
وی افزود: روزی چند تن از شیعیان وارد مدینه شدند و سؤالاتی داشتند که می خواستند از امام (ع) بپرسند در حالی که من سفر کرده بودم، از معصومه (ع) جواب این سؤالات را نوشت و تسلیم شدند، با مدینه ترک کردند. شادی فراوان در بین راه با امام قاظم (ع) ملاقات کرد و داستان خود را به آن حضرت بازگفت، وقتی امام (ع) سؤالاتشان را پرسید و پاسخ حضرت معصومه (ع) را تماشا کردند، سه بار فرمودند: فداها ابوها; این داستان و سخنان امام نشان دهنده جایگاه علمی حضرت معصومه (علیه السلام) است.
آیت الله فقیهی در ادامه به فضیلت عبادت این بانوی بزرگ اشاره کرد و گفت: در مورد عبادت حضرت فاطمه معصومه (س) و اهمیت عبادت آن حضرت، داستان های زیادی از اهل بیت(ع) نقل شده است. بس که بعد از عبادت چهارده معصوم برای عبادت هیچ یک از انبیا و اولیاء الهی به زیارت این بانو تشویق نشدند.
وی تاکید کرد: در مسیر دفاع از ولایت، شخصیت های مهمی در تاریخ مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) حضور دارند و در این راه می توان به فاطمه معصومه (س) نیز اشاره کرد.
این استاد دانشگاه افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) از بانوان بزرگ جهان اسلام است که در طول عمر شریف خود همواره جان خود را در راه خیانت و پاسداری از ولایت فدا کرده است، این بانوی کریمه ای به دعوت امام بزرگوار و در راه کاروانی تبلیغاتی برای نشر معارف امام و ولایت ایجاد کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید