هجرت حضرت معصومه(س) یک هجرت تاریخی بود/ خطاب به زائر حرم حضرت معصومه(س) 14 معصوم(ع)

ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784644

نهمین همایش کریمه اهل بیت با حضور آیت الله صدیقی امام جمعه تهران و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; نهمین همایش کریمه اهل بیت با حضور آیت الله صدیقی امام جمعه تهران و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در بندرعباس برگزار شد.

هجرت حضرت معصومه (علیه السلام) یک هجرت تاریخی بود
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در نهمین اجلاس کریمه اهل بیت که با حضور آیت الله صدیگی امام جمعه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه آنچه باعث صادرات علوم دینی از شهر قم به دنیا شد، گفت: صلوات حضرت معصومه(س) فرمود: جریان علم، اساس حکومت اسلامی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد انشاءالله وجود عزیزی که نعمت الهی است به ویژه برای ما ایرانیان شفاعت ما را در بهشت ​​برانگیزد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: امام صادق(ع) در روایت، کوم را به کوفه کوچک تشبیه می کند که بر اساس آن از منظر حکمت سیاسی اسلام می نگرد، زیرا وجه اشتراک کوفه و کوم ممکن است این باشد. اینکه کوفه مرکز امیرالمومنین علی (ع) است آغاز اهل بیت (ع) است و پایان این دوره 250 ساله با ظهور امام زمان (عج) در کوفه خواهد بود.

وی افزود: این سوال نشان می دهد که جایگاه حاکمیت سیاسی اسلام کوفه است و قم امروز به همان جایگاه مرکزی در جهان اسلام دست یافته است.

مشتاق حرم حضرت معصومه (ع) خطاب به 14 معصوم (ع) است.

حجت الاسلام ثابتی مقدم در نهمین اجلاسیه اهل بیت هرمزگان ضمن تسلیت شام شهادت حضرت معصومه(س) به تشریح برنامه عبادت از راه دور به حرم کریمه اهل بیت(ع) پرداخت.

وی افزود: طرح سفیران کریمه هر ساله در اقصی نقاط کشور سایت دسترسی از راه دور را برای همگان فراهم می کند و کاروان حرم مطهر به همراه پرچم متبرک و بسته های نذری در بین اقشار مختلف مردم حضور دارند.

مشاور حضرت معصومه (س) ادامه داد: عیادت از بیماران در بیمارستان ها، عیادت از پادگان ها، زندان ها، مساجد، جشن های منزل و … از برنامه های سفیران کریمه است.

وی در ادامه به ویژگی ها و جایگاه اهل بیت در کریمه اشاره کرد و گفت: عصمت و شفاعت از مهم ترین مقام های حضرت فاطمه معصومه (س) است.

ثابتی مقدم خاطرنشان کرد: تنها حریمی که ارادتمند به عنوان زیارت 14 معصوم به آن مراجعه می کند حرم حضرت فاطمه معصومه(س) است.

حضرت معصومه (علیها السلام) آیینه تمام نمای حضرت زهرا (سلام الله علیها) است.

آیت الله کاظم سیدیکی در نهمین همایش اهل بیت کریمه گفت: جایگاه هایی که خداوند متعال برای مردم قرار داده است بی پایان است و هرکس ظرفیتی داشته باشد می تواند در راه خدا باشد.

وی با بیان اینکه تقوا و عبادت موجب صمیمیت می شود، افزود: پس کسانی که ایمان و عمل صالح دارند به حیات طیبه می رسند زیرا خداوند متعال ضمانت کرده است که هر که ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد زن باشد و مرد نصیب او شود. زندگی دیگر و زندگی که یک زندگی خوب است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بالاترین جایگاه در بین مسئولان، تخریب ذاتی است. خدا جلال است و هر کس که با رحمت زندگی کند رنگ خدا را خواهد گرفت. اگر این صفات تقویت شود و انسان به مرحله ای برسد که در آن نهادینه شود، اراده خداوند در وجود او تحقق می یابد و لذا نیازی به خارج از خود در کار خود ندارد.

وی به تبیین مقام علیت پرداخت و افزود: اینکه انسان به مقامی برسد که بهشت ​​به او نیاز داشته باشد، این مقام علیت نامیده می شود و شهدا دارای چنین مقامی هستند.

سیدیکی در ادامه به جایگاه زن در دین اسلام اشاره کرد و گفت: در هیچ مکتبی مانند مکتب توحیدی اینقدر فضای پرواز برای زنان فراهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه فمینیست ها از مقام زن نفس می کشند اما از زن به عنوان ابزار و عروسک استفاده می کنند، افزود: دختر تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس در قم، وقتی دید که یک بانو در مکتب اسلام چقدر محترم است، شد. یک مسلمان

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مقام تخریب ذاتی به حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) داده شده است، تصریح کرد: اگر بنده باشیم نگرانی ها برطرف می شود.

همچنین فرمود: حضرت معصومه (علیها السلام) آیینه تمام نمای حضرت زهرا (س) و کوم خانه اهل بیت (س) است.

سیدیکی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی سرآغاز ظهور امام زمان (عج) بود، افزود: از آنجایی که غیبت دارای دو مرحله کوچک و بزرگ بود، ظهور دارای دو مرحله و دوران اسلامی است. انقلاب یک اتفاق جزئی و مقدمه ای برای ظهور بزرگان است.»

سیدیکی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) آیینه تمام قد حضرت زهرا (س) است، خاطرنشان کرد: در هیچ مکتبی مانند مکتب توحیدی اینقدر فضای پرواز برای بانوان فراهم نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید