امام صادق (ع) سرور ائمه اهل سنت و روشن فکران شیعه و مسلمانان اهل سنت


ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841823

بازماندگان با تاکید بر اینکه به خاطر عظمت و فضل و عظمت امام جعفر صادق (ع) جمع کثیری از بزرگان اهل سنت و جامعه جماعت به سخنرانی پرداختند، گفتند: علم، عمل، اخلاق، کرامت و عظمت این امام هدایت بوده است. زیاد صحبت کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ حسین بزماندگان امام جمعه اهل سنت بندرپل در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به عظمت و فضل و عظمت امام جعفر صادق (ع)، جمع کثیری از بزرگان و جماعت اهل سنت گفتند: بسیاری از بزرگان اهل سنت. علمای ادیان و علمای فاضل سخنان فراوانی دربارۀ علم، عمل، اخلاق، کرامت و عظمت این امام زمان(عج) کرده‌اند.

بازماندگان گفتند: «نعمان بن ثابت» معروف به «ابوحنیفه» پیشوای مذهب حنفی که از نظر زمانی با امام صادق (ع) هم عصر است، بیانات و شناخت های خوبی برای عظمت امام صادق (ع) دارد. KATO). ضمناً در مورد این امام فرمود: وکیلی که از جعفر بن محمد داناتر و داناتر باشد ندیدم. او عاقل ترین فردای ملت است.

نائب رئیس هیئت روحانیت بندر حمیر گفت: مالک بن انس یکی از بزرگان چهارگانه اهل سنت و جماعت و امام مذهب مالکی است که مدتی به عنوان شاگرد امام صادق (ع) مورد احترام قرار گرفت و به تحصیل پرداخت. در محضر این امام جماعت؛ وی درباره عظمت و شخصیت علمی و اخلاقی امام صادق (ع) می گوید: «مدتی به زیارت جعفر بن محمد رفتم. این امام همیشه لبخندی لطیف بر لبان مبارکش نشان می داد. هنگامی که نام پیامبر گرامی اسلام (ص) در محضر این حضرت برده شد، رنگ چهره جعفر بن محمد سبز و سپس زرد شد. در مدتی که به خانه این امام رفتم، او را ندیدم، جز این که در یکی از این سه خصلت و سه حالت بود، یا در حال نماز دیدم، یا در حال روزه و یا در حالتی. تلاوت قرآن: نه جعفر بن محمد را دیدم که بدون وضو و طهارت حدیثی از رسول خدا (ص) می خواند. ندیدم حرف بیهوده یا اغراق آمیزی بزند. او از زاهدان دانشمندی بود که از خدا می ترسید. ترس از خدا در وجودش رخنه کرد; «هرگز به حضور او شرفیاب نشدم، جز اینکه لایی که زیر پایش پراکنده بود از زیر پایش برداشته شد. وزیر پاهایم را باز کرد.

وی ادامه داد: مالک بن انس درباره زهد، عبادت و عرفان امام صادق(ع) گفت: به همراه امام صادق(ع) مدینه را به مقصد مکه و برای انجام مناسک حج ترک کردیم. به مسجد شجره رسیدیم که مقر مردم مدینه است. ما لباس احرام می پوشیدیم، وقتی لباس احرام می پوشیم باید تلبیه بگوییم یعنی: «دیگران این ذکر را به زبان گفتند». مالک گوید: متوجه شدم صادق (ع) دارم، دیدم ناراحت است. امام صادق (ع) می خواهد بر لب بگوید، اما رنگ صورتش در حال تغییر است. به امام عاطفه می دهد و صدا در گلویش می شکند و آنقدر کنترل اعصابش را از دست می دهد که می خواهد تصادفاً روی زمین بیفتد. مالک می گوید: جلو رفتم و گفتم: ای پسر پیغمبر! چاره ای جز ذکر این موضوع ندارم. در هر صورت این ذکر باید به زبان جاری انجام شود. حضرت فرمود: ای مالک! چگونه می توانم جرات کنم و به خودم اجازه بدهم با کلمات صحبت کنم؟ لبیک گفتن به این معناست که خدایا تو به آنچه می خواهی با سرعت تمام پاسخ می دهی و من همیشه آماده این کار هستم. چگونه می توانم با خدای خود اینقدر گستاخ باشم و خود را به عنوان یک بنده آماده خدمت معرفی کنم؟! اگر پاسخ من “لالبک و لاسادیک” باشد، چه کاری باید انجام دهم؟

امام جمعه اهل سنت بندرپل گفت: اگر بخواهیم سخنان بزرگان اهل سنت در مورد فرزند رسول خدا را در عنوان بازگو کنیم ساعت ها و زمان می برد و فقط می توانم بگویم که در جهان اسلام هر کجا اهل سنت واقعی هستند. . قطعا از یاران اهل بیت علیهم السلام هستند و اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را بیشتر از جان نازنین خود دوست دارند.

بازماندگان گفتند: ابن شبرمه، قاضی و فقیه معروف کوفه، در مورد امام صادق (ع) چنین می گوید: به یاد نمی آورم که از جعفر بن محمد حدیثی شنیده باشم، جز این که بر اعماق جانم وارد شده باشد.

وی تاکید کرد: به جرات می توانم بگویم امام جعفر صادق علیه السلام مردی است که علم و فقاهت او جهان را پر کرده است و بسیاری از ائمه و جماعات و بزرگان دینی اهل سنت این افتخار را دارند که شاگرد فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) باشند. و از همین رو خودشان انجام داده اند و همین در عظمت علمی این امام کافی است.
یکی از علمای برجسته اهل سنت هرمزگانی گفت: به گفته علمای زمان این خورشید تابناک اهل بیت علیهم السلام از جمله عمر بن مکدم که درباره او می گوید: وقتی جعفر بن محمد را دیدم متوجه شدم که او از نسل پیامبران دیدم که در سنگ منی ایستاده است و از مردم می خواهد که از او بپرسند و از دانش غنی او بهره ببرند.

بازماندگان گفتند: ابوالفتح محمد بن ابی القاسم اشعری معروف به شهرستانی در کتاب گرانقدر خود «المله و النحل» درباره عظمت امام صادق (ع) می نویسد: کامل و از. در آثار دنیا و زرق و برق های آن، غیرت فراوان داشت و از شهوات نفسانی دوری می جست.

وی افزود: ابن خلکان درباره امام صادق(ع) می نویسد، ایشان از ائمه دوازده گانه آن حضرت و از بزرگان اهل بیت پیامبر(ص) بودند. او به راستی به صادق شهرت یافت و فضل او بیش از آن که توضیح داده شود شناخته شده است; ابن خلکان نیز می نویسد: امام صادق (ع) در صنایع شیمیایی تبحر خاصی داشت.
امام جمعه اهل سنت بندرپل گفت: شهاب الدین ابوالفضل احمد بن علی مصری شافعی معروف به «ابن حجر عسکلانی» درباره امام صادق (ع) می گوید: «جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن است. یک وکیل بسیار صالح “این یک سخنرانی است.”
بازماندگان خاطرنشان می کنند: زیارت فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله واجب است و ادای دین مال، معرفی اهل بیت علیهم السلام و به ویژه امام است. جعفر الصادق علیه السلام به نسل جوان. جوانان و نوجوانان باید از دریای بیکران معرفت این امام و سایر ائمه اطهار علیهم السلام بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید