عشق به اهل بیت پیامبر(ص) در دل اهل سنت زنده است/امام حسین(ع) برای برقراری عدالت قیام کرد.


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888243

محمد امین آخوند صفری گفت: محبت به اهل بیت پیامبر (ص) در دل و جان اهل سنت جهانی است و زنده خواهد ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدامین آخوند صفری امام جماعت اهل سنت شهرک فراگی شهرک کلاله در گفت و گو با گلستان ما; وی گفت: عوامل مختلفی برای قیام امام حسین (ع) برشمرده شده است که یکی از این عوامل نهادینه شدن و برقراری عدالت است.

وی افزود: مقام امام حسین (ع); این عامل جلوگیری از انحراف و حفظ اسلام بود و اگر این مقام نبود; ما شاهد انحرافات و جهل ها در جامعه اسلامی و خطرات ناشی از آن بوده ایم.

امام جماعت اهل سنت شهرستان فراگی تاکید کرد: ناتوانی مسلمانان در تحلیل وقایع یکی دیگر از دلایل قیام است. زیرا در آن زمان بی‌تفاوتی مسلمانان نسبت به حوادث پیرامون و در نتیجه خلافت شخصی که بر خلاف اصول پیامبر بزرگ اسلامشان عمل می‌کرد; را می توان دلیل دیگری برای این شورش دانست.

آخوند صفری تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین عاملی است که همه عوامل را شامل می شود و با توجه به جاهلیت آن زمان امر به معروف و نهی از منکر یکی از نیازهای جامعه اسلامی بود که امام حسین(ع) این کار را انجام داد و قیام کرد.

آخوند صفری گفت: قیام امام حسین(ع) اسلام را زنده نگه داشت و با توجه به اینکه اسلام خط قرمز مسلمانان است. از نظر اهل سنت این قیام قیامی تأثیرگذار در سرنوشت جامعه اسلامی تلقی می شود.

وی در پایان گفت: اهل بیت پیامبر عظیم الشأن اسلام در بین مسلمانان به ویژه اهل سنت از جایگاه والایی برخوردارند و در این راستا در منطقه ما در ایام محرم شاهد برگزاری مراسم و تهیه و توزیع آن هستیم. نذر اهل سنت و این کارها به خاطر محبت اهل بیت در دل اهل سنت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید