قیام عاشورا موجب بیداری و روشنگری جامعه شد/ بزرگان اهل سنت امام حسین (ع) را محترم و بزرگ می دانند.


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888190

شیخ حسین بزمندانگان گفت: قیام امام حسین (ع) جامعه را بیدار و روشن کرد و ما با الگو گرفتن از این امام همام باید با دروغ های جامعه مبارزه کنیم و نگوییم به ما ربطی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ حسین بزمانگان امام بازمانده اهل سنت بندرپل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: مهمترین و رکن هدف قیام این قیام است. امام بزرگوار احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر است.

یکی از علمای اهل سنت جنوب کشور گفت: امام حسین (ع) با قیام خود نشان داد که اگر حاکم ظالم است باید با او مقابله کند و از منکر نهی کند.

بازماندگان با اشاره به اینکه امام حسین (علیه السلام) هدف از قیام خود را چنین بیان می کند: «قیام من برای اصلاح امت سلفم است» و می فرماید: «باید در امر به معروف و نهی از منکر اصل اولویت را در نظر گرفت و در نظر گرفت. نهی از منکر».

وی افزود: مهم ترین آفات جامعه را بشناسیم و بر اساس اولویت برنامه ریزی کنیم و از آنجا بتوانیم جامعه ای به سوی کمال داشته باشیم.

یکی از علمای اهل سنت جنوب کشور تصریح کرد: قیام امام حسین (علیه السلام) موجب بیداری و روشنگری جامعه شد و ما با الگوبرداری از این امام باید با مفاسد جامعه مبارزه کنیم و نگوییم که هیچ ربطی به ما نداره

بازماندگان پیشنهاد کردند: برای رفع ظلم از هیچ چیز نترسیم و بگوییم اینها قدرت دارند و با الگوی شهدای امام حسین (ع) در مقابل بدی ها قیام کنیم و معلومات را در جامعه گسترش دهیم. ما کاری نمی کنیم، خودمان را گم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما از مکتب امام حسین(ع) آموخته ایم که مسلمان باید با عزت بمیرد، گفت: باید با مرگ خود مقابله کند و برای دفاع از آرمان های خود مانند امام حسین(ع) بمیرد.

امام جمعه بندرپل تاکید کرد: ما اهل سنت امت و پیرو امام حسین (ع) هستیم و این امام همام متعلق به اسلام است و باید در مکتب امام حسین (ع) درس بگیریم و راه او کشتی نجات است.

بازماندگان تصریح کردند: باید سیره و سیره امام حسین (ع) را به فرزندانمان تقدیم کنیم و بزرگان اهل سنت نیز این امام همام را محترم و بزرگ می دانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید