قیام 18 دی مانند قیام عاشورا تاریخ را لمس کرد/ حجاب نشانه امنیت و سلامت روان جامعه است

ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798613

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به قیام قوم قم در 19 دی 1356 گفت: به مرور زمان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت حضرت فتحامه زهرا (س) گفت: پیامبر گرامی اسلام خطاب به حضرت زهرا (س) فرمودند: بهشت ​​مرا حمل می کند.

وی با اشاره به مردی که به حضور حضرت زهرا (سلام الله علیها) آمد و گفت که برای صلوات شما آمده ام، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در پاسخ فرمودند. به این مرد پدرم (پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند که همه باید 3 روز بمانند درود خدا بر من و دخترم خدا بهشت ​​را بر او واجب می داند و این فقط برای زمان حیات نیست. ، اما حتی پس از رحلت پیامبر (ص).

آیت الله خاتمی با اشاره به خطبه ای که امام علی (ع) درباره حضرت زهرا (س) برای کوفیان خواند، افزود: امیرالمومنین (ع) فرمودند همسرم فاطمه (س) مظهر تقوا، پاکی، هدایت است. ، خدمت و رحمت او هم حبیب خداست و هم محبوب حبیب خدا پیامبر (ص).

امام جمعه زنجان ضمن ارزیابی بانیان، خادمان و مردم استان زنجان در ایام فاطمیه گفت: امسال در ایام فاطمیه مراسمات متعدد، جامع و پر رونقی به بانوی دو عالم در استان زنجان برگزار شد. “

وی با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: مردم استان زنجان امسال برای دومین سالگرد شهادت شهدای جبهه مقاومت سنگ تمام گذاشتند که جای تشکر و قدردانی دارد. . “

آیت الله خاتمی هفته گذشته با اشاره به رحلت عالم ربانی، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا موسوی طیبی (امام موقت زنجان) گفت: همه رفته اند.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام والمسلمین موسوی طیب نشان از علاقه و احترام مردم زنجان به خادمان داشت.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم در این مراسم شرکت داشتند، افزود: حجت الاسلام والمسلمین موسوی طیبی زندگی پاکی داشت و از صمیم قلب مورد محبت قرار گرفت و صادقانه به رسالت خود در قبال روحانیت عمل کرد. “

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه درباره شهید حاج قاسم سلیمانی هنوز حرفی برای گفتن نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی. گفت که عنوان مکتب، اندیشه، اندیشه و جریان افکار را ببینید.

وی با اشاره به دیدار دست اندرکاران مراسم سالگرد شهید سلیمانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: از طرف شهید و هراس آنان از گسترش و اشاعه این الگوی گرانقدر.

آیت الله خاتمی با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه وقتی دشمن ما را شناسایی می کند باید نگران باشیم، خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی کامل ترین الگو برای نسل جوان در مقاومت و مقاومت و مکتب است. شهید سلیمانی، مکتب ایمان، بندگی جهاد در راه خدا و حمایت از مظلوم و قهرمان جوانان است.

امام جمعه زنجان گفت: موجی از شادی های کاذب در روز شهادت سلیمانی در رسانه های آمریکا ایجاد می شود و ترحم و انتقاد از آمریکا را ابراز تاسف می کند.

وی افزود: وزارت خارجه چین نیز در بیانیه ای کشته شدن سردار سلیمانی توسط آمریکا را جنایت جنگی دانست.

آیت الله خاتمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قیام مردم قم در 19 دی 1356 اظهار داشت: پیدایش این قضیه مبارزه با عفاف و عفاف است که رژیم پهلوی از آن به عنوان عذرخواهی استفاده می کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جنبش مردم کوم پیروزی انقلاب را 15 سال به تاخیر انداخت، خاطرنشان کرد: .

آیت الله خاتمی گفت: حجاب نشانه عفاف، طهارت، امنیت روانی، حیا، دوری از ترویج جهل، امنیت اجتماعی و سلامت روان جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه نتایج مذاکرات وین چند کشور دارد، گفت: بهترین حالت رفع اختلافات و توافق طرفین است و دوم مورد برای کاهش اختلاف است نه و در واقع کج است.

وی با بیان اینکه مورد سوم این بود که توافقی صورت نگیرد، گفت: مورد چهارم پیش بینی موفقیت مذاکرات و فروپاشی برجام بود.

آیت الله خاتمی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده اند که اصل ما این است که به هیچ وجه چشممان به معیشت مردم خارج از کشور نباشد و تصمیم برای مقابله با تحریم ها یک تقویت داخلی برای خنثی سازی تحریم ها است. به عنوان نمونه در طراحی واکسن کرونا مشاهده شده است.

وی با اشاره به عدم پایبندی آمریکا و اروپا به توافق برجامی خاطرنشان کرد: در مذاکرات کنونی نگرش حداقلی و باز بودن فضای سیاسی نسبت به شرق (روسیه و چین) وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در داخل کشور مهمترین مسئله برای ما تلاش دولت برای حل مشکلات زندگی مردمی است که تلاش می کنند اما مردم همچنان از وضعیت موجود گلایه دارند. نظارت

وی با بیان اینکه برخی افراد در بازار واقعا بی انصاف و فرصت طلب هستند، گفت: نظارت دقیق برای جلب اعتماد عمومی ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید