ماندگاری قیام عاشورا در تاریخ/ نهضت امام حسین (ع) بر اساس اخلاق است.


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888073

ائمه جمعه لرستان با اشاره به ماندگاری قیام عاشورا در تاریخ گفتند: نهضت امام حسین(ع) بر اساس اخلاق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد اظهار داشت: در دوره ای که مردم واکسن زدند و اصول بهداشتی را رعایت کردند، دوباره به تدریج کشور و استان را فرا گرفت. روزهای بدون مرگ و میر، و صرف نظر از اینکه واکسن در کجا تزریق می شود، گسترش می یابد.

وی افزود: اشتغال باید همچنان در رأس برنامه های متولیان باشد، تلاش برای دستیابی جوانان به اشتغال پایدار باید دنبال شود، همچنین کارآفرینی، آموزش فنی و حرفه ای و تبدیل موج از بیکار به مهارت های یادگیری می تواند ایجاد کند. درآمد و جوانان را به سمت یادگیری کار سوق دهد.» که جنبه فنی دارد می تواند در ایجاد اشتغال مؤثر باشد، باید شرایط به گونه ای باشد که اشتغال ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در صورت ایجاد اشتغال، آمار ازدواج افزایش می یابد و جمعیت افزایش می یابد، مشکل مسکن حل می شود و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی با اشاره به وقایع این هفته تصریح کرد: سالگرد شهادت شهید بابایی در سال 66 است و 26 مرداد نیز روز خبرنگار و سالگرد شهادت محمود صارمی در افغانستان است. نقش ممتاز البته این موارد به خاطر درسی است که از نهضت حسینی گرفته اند.

شاهروحی با اشاره به حقوق بشر اسلامی گفت: باید در قبال حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر مسئولیت پذیر باشیم که اسلام برای انسان ارزش قائل است و در حفظ حقوق بشر سختی ها را متحمل شده است، به همین دلیل است که نظام جمهوری اسلامی باید از انسان ها حمایت کند. حقوق بشریت اسلامی استوار و محکم ایستاده است.

وی گفت: پیامبر(ص) نظامی را پایه گذاری کرد که اصولی داشت و اصل اول عبادت خدا، دوم معرفت و سوم محبت به خدا و جامعه و خانواده است، پس اگر مسلمانی فریاد بزند و جواب ندهد. مسلمان نیست از عدالتی که در همه زمینه ها هست پیروی می کند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: این اصول قوت اولیه داشت، اما هر چه پیش رفت، اصول مذکور ضعیف شد تا اینکه زمان یزید و معاویه آمد و انحراف عظیمی را در بر گرفت، اصول و عبادت خدا از بین رفت و حدیث از پیغمبر حرام شد، پس امام حسین (علیه السلام) برای ساختن جامعه اسلامی قیام کرد و نهضت حسینی به شهادت او انجامید و درس ماندگاری به تاریخ داد و هر جا که نام فساد و ظلم است، نام مبارزه امام حسین (ع) است. الف) در مبارزه با فساد و اجرای عدالت شنیده می شود.

وی گفت: مدیران نقطه وسط دایره هستند و نسبت آنها به همه مردم مساوی است و با انتصاب ابن آراد هیچکس نباید ممتاز شود.


نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر اخلاق بود

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: تکریم و ذکر ائمه معصومین علیهم السلام به ریاست حضرت سیدالشهدا علیه السلام از شعائر دین و از شعائر دینی است. مصادیق تقوای الهی

وی مکه را قلب جهان می داند و می افزاید: از نظر جغرافیایی نیز این امر صادق است و مکه جایگاه دین خداست.

امام جمعه کوهدشت مرگ را آغاز حیات جاوید می داند و می فرماید: خط خداوند متعال و خط تقدیر، مرگ است و همه فرزندان آدم باید طعم مرگ را بچشند.

وی تصریح کرد: مرگ با عزت بسیار زیباتر از زندگی با ذلت است و امام حسین(ع) به اندازه شوق یوسف برای یعقوب مشتاق این مرگ با عزت بود.

طهماسبی گفت: ابوعبدالله (علیه السلام) رو به یارانش کرد و گفت که من برای این شهادت آماده هستم و نمی توانم منتظر دیدار جدّم و مادرم حضرت زهرا (علیها السلام) باشم.

امام جمعه کوهدشت با بیان فراز و نشیب های زندگی گفت: یاران امام حسین(ع) آماده شهادت بودند و وفاداریشان به حدی بود که اگر هزار بار هم کشته شوند، وفاداریشان شکسته نمی شد.

وی خداوند متعال را خریدار خون مجاهدان در راه خدا می داند و خاطرنشان می کند: شهدا با خدا معامله کرده اند و امروز روز بیعت ما با اباعبدالله(ع) است و باید آماده شویم. برای جهاد در راه خدا و پیروی از آرمان‌های امام حسین علیه‌السلام، نهضت امام حسین علیه‌السلام مبتنی بر اخلاق است.

طهماسبی تصریح کرد: اگر انقلاب امام خمینی (ره) نبود قانون مملکت به عنوان کاپیتولاسیون به فساد می رسید و جنایتکاران جهان از جمله آمریکا و دیگر مرتجعین جهان چهره منفور خود را نشان دادند. در طول تاریخ.

امام جمعه کوهدشت گفت: امروز ایران در خصوص پهپادها به جایی رسیده است که ابرقدرت هایی مانند روسیه از آن خرید می کنند و الحمدلله تحریم های خرید صلاح ایران برداشته شده است.

وی گفت: برای خنثی کردن تحریم ها با کشورهای مختلف در تماس هستیم و قراردادهای بسیار خوبی امضا شده است. ایران هیچ عجله ای برای توافق هسته ای ندارد و تا زمانی که مفاد توافق مشخص و واقعی نباشد و توافق آماده نشود، توافق را امضا نخواهد کرد.» او مبهم است و تا زمانی که شرایط ایران محقق نشود، توافقی امضا نخواهد شد.

طهماسبی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور تصریح کرد: ائمه جمعه مختص یک گروه سیاسی نیستند و متعلق به همه هستند.

وی سکوی نماز جمعه را سکوی انقلاب، دین و اسلام دانست و گفت: خط نماز جمعه خط ولایت، دین و خدمت به مردم است و هیچ تنش سیاسی نباید بتواند این مکان مقدس را تحت تأثیر قرار دهد.

طهماسبی با اشاره به لزوم کاهش حضور مردم در خیابان ها با ابزارهایی که آسایش مردم را سلب می کند، گفت: هیئت های عزاداری سطح شهر باید جدا از سینه زدن و غم و اندوه، هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را محقق کنند. (ع) به طرق مختلف در جامعه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید