مهمترین ویژگی قیام امام حسین (ع) در بعد اجتماعی است/ حضور مردم در روز عزاداری عاشورا تیری در چشم دشمنان است.


ساعت: 18:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889391

امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید از مردم خوب زنجان تشکر کرد چرا که بعد از دو سال مراسم عزاداری امام حسین (ع) را با شور و شکوه بیشتری برگزار کردند، گفت: حضور مردم در صحنه روز عاشورا در چشم دشمنان گلوله است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; آیت الله علی خاتمی در خطبه نماز جمعه با اشاره به اهداف قیام امام حسین (علیه السلام) اظهار داشت: مهمترین ویژگی قیام امام حسین (ع) در بعد اجتماعی این قیام نوبت به خیر و اصلاح بود. جامعه.

وی با بیان اینکه قرآن 4 وظیفه را برای افراد قدرت گیر بیان کرده است، ابراز داشت: برای این افراد اقامه نماز و نماز ایستادن به عنوان یک اصل بیان شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در فلسفه قیام امام حسین(ع) مهمترین امر امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: بالاترین امر به معروف حکومت عادلانه است.

فرمود: حر با هزار نیرو راه امام حسین علیه السلام را بست و امام حسین علیه السلام خطبه ای برای آنان خواند و فرمود: هر که ببیند ظالمی هست که حلال را نهی می کند و به بندگان خدا ظلم می کند. سرعت خود را کاهش دهید و برای تغییر و حذف سرکوبگر اقدام نکنید. او در جهنم با آن ظالم هم سطح می شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید از مردم خوب زنجان تشکر کرد چرا که انصافا بعد از دو سال مراسم عزاداری امام حسین (ع) را با شور و شکوه بیشتری برگزار کردند، افزود: حضور مردم در صحنه عاشورا روز در چشم دشمنان گلوله است.

وی با بیان اینکه دشمنان از عاشورا می ترسند، ادامه داد: بزرگترین درس امام حسین(ع) تسلیم نشدن در برابر ظلم است.

آیت الله خاتمی بزرگترین ثروت هر جامعه را جوانان و نیروی انسانی عنوان کرد و تصریح کرد: اولین جایگاه برای تربیت صحیح جوانان خانواده و در مراحل بعدی مدرسه و جامعه است.

وی با اشاره به حمله دشمن به مراسم عزاداری امام حسین (ع) در خارج از کشور گفت: پیام عاشورا این است که تا آخرین نفس و آخرین مرحله ذلت نیست.

امام جمعه زنجان 23 مرد را روز مقاومت اسلامی اعلام کرد و گفت: حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه پیروز شد و مقاومت نتیجه خوبی داد.

وی با بیان اینکه 26 مراد سال 69 سالروز بازگشت غرور آفرین اولین گروه از آزادگان به میهن اسلامی بود افزود: آزادگان سرافراز و سرافراز به میهن بازگشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید