نفی ذلت و قیام پیام اصلی عاشورا است/امام حسین(ع) محور وحدت و انسجام اسلامی است.


ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886419

در گفتگو با علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان این موضوع مطرح شد.

تعدادی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان امام حسین (ع) را متعلق به عالم بشریت دانستند و گفتند: عشق به اهل بیت (ع) در دل اهل سنت موج می زند و شهادت امام حسین (ع) است. مثل درد مشترک در دلشان سنگین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسراهامون ، تعدادی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان فلسفه قیام عاشورا را نپذیرفتن ذلت دانستند و گفتند: باید درس وفاداری، ایثار، آزادگی، عدالت و عدالت را بیاموزیم. انصاف از فرهنگ عاشورا.و برای پیشرفت و پیروزی از او الگو گرفت

ارادت اهل سنت به امام حسین (ع) پایانی ندارد

مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جماعت اهل سنت شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه اهل سنت در ایام محرم عزاداری می کنند، گفت: امام حسین (ع) متعلق به عالم بشریت است، عشق به رسول و اولیاء الله یکی از پایه های آن است. ایمان و عمل او اهل سنت است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و شخصیت ایشان را نمی توان بین مرزهای ایران یا بین مرزهای شیعه و سنی محصور کرد، ادامه داد: اهل سنت در ماه محرم ارادت خود را به امام حسین(ع) با صدقه و صدقه نشان می دهند. به یتیمان.) و یارانش نشان داده و از برگزاری مراسم شادی و نشاط، تلاوت قرآن خودداری می کنند و در خطبه های خود از اهمیت این ماه صحبت می کنند و نقش این امام را بیان می کنند.

این عالم اهل سنت افزود: قیام امام حسین (ع) در واقعه تاریخی عاشورا موجب بیداری و عزت دین اسلام شد.
وی تاکید کرد: در واقع اگر امام حسین(ع) به کربلا نمی رفت، هیچ عزتی برای دین مبین اسلام نبود، در برابر ظلم سر خم نمی کرد و در مقابل ظلم و فساد قد علم نمی کرد.

رسولی زاده تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) درس عزت، آزادگی، آزادگی، فداکاری و ایثار را به همگان داد. برای الگوبرداری از این سیره و منش باید سعی کنیم فرهنگ والای عاشورا را تبیین کنیم.

این خطیب جمعه با اشاره به اینکه ارادت خالصانه اهل سنت به امام حسین (ع) مشهود است، گفت: هدف از قیام ایشان پاسداری از دین مبین اسلام و اقامه نماز و فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بوده است. مهم را سرلوحه کار ما قرار ده و در برابر دشمن تواضع نکن.

امر به معروف و نهی از منکر امروز به معنای امر به وحدت و نهی از تفرقه است

مولوی عبدالله حسن زهی امام اهل سنت هامون در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مکتب فکری و مکتب امام حسین (ع) به وسعت تاریخ است که درس های زیادی به همه دنیا می دهد. و از این رو شخصیت سیدالشهدا امروز الگویی برای مبارزات ملت های آزاده در سراسر جهان شده است.

وی افزود: ماه محرم یادآور پاسداری از شریعت محمدی در میدان کربلا است، امام حسین(ع) حبیب پیامبر(ص) است، لذا فرمود: حسن(ع) و حسین(ع) امامان اهل بهشت ​​هستند، حسین از من است و من از حسینم، همه بزرگان به او محبت دارند و محبت به حسین (ع) را نشانه ایمان می دانند.

حسن زهی تصریح کرد: حسین (علیه السلام) مایه افتخار اصحاب مدینه و بصره و همه یاران پیامبر است.

امام جمعه اهل سنت بیان کرد: همه مجاهدان بسیاری از دوران بشری به حسین (ع) افتخار می کنند و او را پیشوای آزادگی می دانند که سرش را خم کرد اما به یزید دست نزد.

وی افزود: در عصر امروز باید از طریق رسانه ملی و تریبون ملی فرهنگ مقام شامخ حسینی را به نسل آینده بیاموزیم و با پیروی از راه و الگوی حسین(ع) ارادت خود را به مقام معظم رهبری نشان دهیم. حضرت عالی (علیه السلام) و فقط شعار بدون عمل به سیره آن حضرت کافی نیست.

حسن زهی گفت: در عصر حاضر فرهنگ معظم له همچنان تازه و نو است چرا که اوایل شهادت و این اسطوره هرگز کهنه نمی شود.



امام حسین (ع) محور وحدت و یگانگی اسلامی است

مولوی عبدالله حسن زهی امام جمعه اهل سنت شهرک هامون در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امام حسین (ع) الگوی همه آزادگان و ظالمان جهان است. کسی که برای زنده نگه داشتن دین اسلام از جان خود و خانواده اش گذشت.

وی افزود: اتفاق مهمی که در ماه محرم شاهد آن هستیم و ماه محرم را زینت می دهد، رشادت ها و رشادت های امام حسین علیه السلام است که در جوانی و از بدو تولد برای همه ما خلق شد. “

مولوی حسن زهی ادامه داد: امام حسین (علیه السلام) در واقع یک محور و نوعی وحدت ملی بین همه مسلمانان از هر مکتبی و هر نوع اعتقادی که پیش روی ماست ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: حضرت حسین علیه السلام متعلق به همه بشریت و به ویژه همه مسلمانان جهان است، بدون شک او منادی آزادی در جهان اسلام است.

امام جماعت اهل سنت شهرستان هامون گفت: حضرت حسین علیه السلام مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان بوده و هست و همه مردم به ذات خود ارادت دیرینه و ارادت خاصی دارند. .

وی با اشاره به ارادت علمای اهل سنت به امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: هیچ عالم اهل سنت نبوده و نیست که به امام حسین و حتی خلفای صحابه در رأس اسلام و همه صحابه از جمله صحابه افتخار نکند. که در جنگ های بدر و حنین شرکت کردند و در جنگ احد شرکت کردند و به حضرت حسین (علیه السلام) عشق و علاقه خاصی داشتند.


مولوی حسن زهی افزود: بی شک همه علمای اهل سنت این ائمه گرانقدر و حضرت حسین (علیه السلام) را صالح می دانند و اهل سنت اجازه لطمه ای به فطرت سید السنه نمی دهند. حسین، شهدای اهل بیت و شهدای کربلا.

وی خاطرنشان کرد: اهل سنت همواره این نظریه را دارند که امام حسین (علیه السلام) بر حق بوده و جنگ آن حضرت در میدان کربلا حق ویژه ای دارد و هرکس در مقابل امام حسین (علیه السلام) شمشیر برافراشته باشد. با او جنگید، بی گمان حق و باطل برای حضرت حسین علیه السلام است.

امام هامون اهل سنت تصریح کرد: علمای اهل سنت همواره در همه جا به صورت کتبی و شفاهی مظلومیت امام حسین (علیه السلام) را اعلام کرده اند و هرگز کوچکترین بی احترامی به امام حسین (علیه السلام) نکرده اند.

وی ادامه داد: حسین (علیه السلام) یک شخصیت فرامرزی است و واقعه کربلا یک حادثه فرامرزی است، نمی توان آن را بین مرزهای ایران یا مرزهای شیعه و سنی محصور کرد، حضرت حسین (علیه السلام) فردی متعلق به بشریت است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی از مهم ترین نکات این است که امام حسین(ع) در دفاع از دین مبین اسلام و دین سلف بزرگ خود حرکت کردند و در راه عاشورا خانواده خود را با خود همراه کردند و هم خود و هم خودشان و… خانواده آنها خود را فدای این دین کرده اند و این بزرگترین درس برای ماست.

مولوی حسن زهی گفت: امروز وظیفه ماست که واقعه عاشورا و فداکاری های امام حسین(ع) را به نسل های بعد منتقل کنیم و نسلی خوب برای آینده اسلام تربیت کنیم و باید از روش های مختلف با قلم، گفتار با بیان استفاده کنیم. . نسل جوان را با اخلاق او آشنا کنیم و فلسفه حضرت حسین (علیه السلام) را بگوییم که فلسفه مشترک همه مسلمانان و بین همه مردم است و مردم را شیفته شخصیت و نهضت جهادی آن حضرت کنیم. (درود بر او).

وی افزود: حسین با اصحاب اندک و با ایمان خود حرکت کرد و در میدان حق و باطل و فرمان پروردگارش ثابت قدم ماند که فرمود: «و قاتلشان هر چند طغیان نباشد و یاقون الدین. سر خدا در برابر چشمان اوست.»

امام جمعه اهل سنت هامون تاکید کرد: من واقعاً محور و اصل آزادی در دفاع از اسلام را در هیچ فردی جز امام حسین (ع) و احترامی که حضرت حسین (علیه السلام) قائل بودند نمی بینم. اسلام، به طوری که قبل از آن خود پیامبر در کلام ناب خود می گویند «حسین من و من حسینی» و این یعنی حضرت حسین علیه السلام که فرزند رسول الله است از همه ادیان است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید