شخصیت امام حسین (ع) محور وحدت و انسجام اسلامی بین مذاهب مختلف است.


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897806

مولوی عبدالله حسن زهی گفت: شخصیت امام حسین(ع) محور وحدت و انسجام اسلامی در بین مذاهب مختلف است و مایه مباهات و مرجعیت اهل سنت است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی عبدالله حسن زهی امام اهل سنت هامون در گفت و گو با خبرنگار عصرهون گفت: شخصیت امام حسین(ع) محور وحدت و انسجام اسلامی در بین مذاهب مختلف است و مایه مباهات و پیشوای اهل سنت است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: خداوند متعال برای اباعبدالله(ع) احترام و جایگاه ویژه قائل شده است زیرا حفظ دین خدا با خون امام حسین(ع) و بقای بعثت و بعثت پیامبر(ص) انجام شد. با خون این امام همام احیا شد.

مولوی حسن زهی اظهار داشت: اهل سنت برای امام حسین (ع) احترام زیادی قائل هستند و بر اساس روایات و رهنمودهای پیامبر اسلام (ص) محور وحدت و همدلی مسلمانان جهان است.

امام جمعه اهل سنت تصریح کرد: امام حسین (ع) مظهر مردانگی و آزادی است و متعلق به همه جوامع بشری است و در مرحله دوم متعلق به همه مسلمانان شیعه و سنی است و منحصر به مذهب خاصی نیست، یک اندیشه واقعی است. آزادی، وحدت و توحید به هیچ مرز و اقلیم بستگی ندارد.

ایشان فرمودند: ما باید راه امام حسین (ع) و سیره او را دنبال کنیم و صفات پیامبر را سرمشق خود قرار دهیم و این اندیشه تا قیامت برای ما مهم باشد.

حسن زهی افزود: امام حسین(ع) در بحث امر به معروف و نهی از منکر به حفظ دین و نماز دعوت کردند، به خاطر رعایت این حرمت ها کشته شدند، ما همچنان بر حسن انجام کار به معروف ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید