وحدت بین مذاهب دستاورد بزرگ اربعین حسینی است


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896835

حجت الاسلام خزاعی گفت: وقتی بحث وحدت ایجاد شده بعد از راهپیمایی اربعین را مطرح می کنیم باید فراتر از وحدت بین دو کشور و دو مذهب نگاه کنیم چرا که دستاورد بزرگ اربعین امام حسین (ع) وحدت بین مذاهب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مصیب خزاعی امام جمعه اسدیه در گفت و گو با خبرنگار خاورستان در خصوص همایش عظیم پیاده روی اربعین و اهمیت این موکب عظیم گفت: پیاده روی زیارت امام حسین (ع) از روز عاشورا بوده است. سپس.

وی با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین در سال های اخیر فراگیر شده و به صورت خانوادگی انجام می شود، افزود: این مشکل نیز به دلیل برقراری امنیت در مرز و کشور عراق است که این امر نیز مرهون تلاش نیروهای مدافعان حرم و شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی ما مهندس هستیم.

امام جمعه اسدیه تصریح کرد: شعارهای «ایران و عراق جدا شدنی نیست» و «حب الحسین یجمانه» نشات گرفته از وحدتی است که امروز شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: این جریان اربعین که مقام معظم رهبری می فرمایند مانند آهن ربا است و مردم را دور خود جمع می کند از نتایج اربعین و وحدت است.

وی بیان کرد: اتحادی که ایجاد شد، اتحاد دو کشوری است که سال ها با یکدیگر در جنگ بودند و سال ها دشمن خونی بودند، اما اکنون با هم هستند و این دستاورد بسیار مهمی است.

امام جمعه اسدیه گفت: وحدت ایجاد شده در نتیجه راهپیمایی عظیم حسینی در اربعین نه تنها بین ایران و عراق بلکه بین مذاهب مختلف شیعه و سنی با همزیستی، شرکت در مراسم اربعین و سلام دادن به یکدیگر ایجاد شد.

حجت الاسلام خزاعی گفت: پیاده روی اربعین باعث وحدت بین دو کشور و چند مذاهب شد و می توان گفت اربعین در بحث وحدت دینی نیز دستاوردهایی داشت.

وی در خصوص وحدت ادیان و کشورها تصریح کرد: به عنوان مثال روسیه، آمریکا و کشورهای مختلف و مذاهب یهودی و مسیحی نیز در پیاده روی اربعین شرکت می کنند.

امام جمعه اسدیه گفت: بنابراین وقتی بحث وحدت ایجاد شده بعد از پیاده روی اربعین را مطرح می کنیم، باید فراتر از وحدت بین دو کشور و دو مذهب نگاه کنیم، زیرا دستاورد بزرگ امام حسین(ع) وحدت بین مذاهب است.

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای اربعین، اخلاق، اسلامی و انسانی حسینی است. میهمان نوازی مردم عراق و تکریم و احترام آنها به امام حسین (ع) از دیگر دستاوردهای اربعین است که جذابیت خاصی دارد.

وی درباره مشکلاتی که در روزهای اخیر به دلیل ازدحام و گرمای هوا در مرزها شاهد بودیم، بیان کرد: قطعاً به دلیل ازدحام جمعیت مشکلاتی وجود داشته است اما نباید باعث شود از خدمات رسانی به زائران در ایام اربعین از سوی دو طرف غافل شویم. بودن

امام جمعه اسدیه گفت: رسیدگی به مشکلات و برجسته سازی مشکلات نقشه دشمنی است که می خواهد در اینجا برای خود خوشه بسازد، بین دو کشور اختلاف ایجاد کند و دستاوردهای اربعین را کاهش دهد.

حجت الاسلام خزاعی گفت: عراق نتوانست به زائران خدمات ارائه کند اما تعداد زائران بسیار بیشتر از حد انتظار بود در حالی که برنامه ریزی برای ارائه خدمات همانند سال های گذشته بوده و افزایش ظرفیت به معنای افزایش ظرفیت نیست. که

وی همچنین به زائران توصیه کرد: زائران آداب و رسوم اربعین را رعایت کنند و مدت زیادی در عراق نمانند.

امام جمعه اسدیه تصریح کرد: دولتمردان ایرانی باید مقدمات ورود و خروج زائران از مرزها را فراهم می کردند.

حجت الاسلام خزایی با بیان اینکه باید برای سال های آینده راه حل بهتری اندیشیده شود، گفت: در مجموع هر دو کشور ایران و عراق برای مراسم اربعین زحمت کشیده اند و مشکلات پیش آمده نباید از اصل اربعین بزرگ بکاهد. راهپیمایی و دستاوردهای او

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید