اصلاح و تصویب چشم انداز 10 ساله سند ملی فناوری نانو / تصویب اصلاحیه اساسنامه دانشگاه مذاهب و مذاهب اسلامی


ساعت: 21:15
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823274

یکصد و شصت و یکمین جلسه کمیته راهبری نقشه جامع علمی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر منصور کبگانیان، دبیر کمیته راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در حاشیه یکصد و دهمین جلسه هیات رئیسه مسائل مهم در دستور کار؛ بحث اول مربوط به نهایی شدن سند ملی نانوتکنولوژی بود که در جلسات متعددی از کار کارشناسی آن انجام شد و در جلسه قبلی شورای دولتی مواردی را مطرح کردیم.



وی ادامه داد: در این جلسه چشم انداز سند ملی فناوری نانو تغییر و نهایی شد و حدود 10 سال فرصت داریم تا با دو برنامه 5 ساله کشور مطابقت کنیم.



دکتر کبگانیان با بیان اینکه راهبردها و اقدامات ملی در ماده 4 در یکصد و شصتمین جلسه هیات رئیسه برنامه کلی علمی کشور نهایی شده است، گفت: همچنین دستور کار دوم مربوط به بررسی گزارش عملکرد دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی و درخواست اصلاح اساسنامه این دانشگاه بود که دانشجویان خوبی در رشته های مختلف علوم اسلامی و تعداد اساتید داشت. در این دانشگاه و گزارشی از نحوه اجرا توسط رئیس دانشگاه ارائه گردید.



دبیر کمیته راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در رابطه با درخواست دانشگاه مذاهب و مذاهب اسلامی، تغییراتی در چند بند اساسنامه دانشگاه درخواست شد که مجوز برخی از آنها از سوی دانشگاه مذاهب و مذاهب اسلامی صورت گرفت. شورای توسعه شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بر اساس قوانین و مقررات.

وی در پایان افزود: بند دوم تکمیل و افزایش تعداد اعضای واقعی هیات امنای دانشگاه ادیان و مذاهب بود که در گذشته دو نفر بوده و اکنون اجازه افزایش به چهار نفر داده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید