گردشگری در بوشهر نیازمند تدوین سند چشم انداز 20 تا 50 ساله است / خطر تخریب در کمین آثار تاریخی بوشهر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. استان بوشهر همواره میزبان مسافران زیادی از سراسر ایران و جهان بوده است و این موقعیت قدمتی بسیار طولانی دارد و محدود به زمان حال نیست.

بندر سیراف یکی از قدیمی ترین بنادر ایران است که نقش بسزایی در تردد تجار و بازرگانان ایرانی و خارجی دارد.

تجار ایرانی برای اولین بار از طریق بندر سیراف به سمت مشرق زمین حرکت کردند و از همین بندر بود که ارتباط ایران با فرهنگ و تمدن چین برقرار شد.

273557850653 خبر خاکستری

این استان با توجه به این ویژگی ها می تواند نقش عمده ای در صنعت گردشگری داشته باشد که نیاز به سرمایه گذاری دارد.

ضرورت نگاهی نو به میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر

ویژگی‌های باستانی و طبیعی استان بوشهر و همچنین صنعت صنایع دستی و میراث فرهنگی استان بوشهر باید با نگاهی نو به جهانیان عرضه شود.

آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: میراث فرهنگی سرمایه اقتدار و هویت کشور است و استعمار جهانی همواره در تلاش و برنامه ریزی برای کشف و حذف این سرمایه ها است. بنابراین حفظ این میراث و استفاده بهینه از آن ضروری است.

39521400121511455926824910184%20(1) خبر خاکستری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: با تاکید بر لزوم آلمانی شدن در استان بوشهر، افزود: علاوه بر کشف میراث گذشتگان، تولید آثار ارزشمند برای آیندگان ضروری است.

وی بیان کرد: ما همیشه به دنبال آلبوم های گذشته هستیم در حالی که در شرایط فعلی چیزی که مایه مباهات آیندگان باشد را تولید نمی کنیم بنابراین باید اتاق فکری ایجاد کرد که آثار ارزشمندی تولید کند.

آثار تاریخی گرانبها در خطر نابودی قرار دارند

آیت الله صفایی گفت: ایران دارای آثار تاریخی ارزشمند بسیاری از جمله بافت قدیمی بوشهر و عمارت ملک در استان بوشهر است، اما این آثار همواره در خطر تخریب هستند و حضور بخش خصوصی برای مرمت و احیای این ارزشمند تاریخی ضروری است. میراث.

5506770b11db 7edd 49ab 8582 ebd5067bafc1 خبر خاکستری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: نباید اجازه دهیم میراث تاریخی این سرزمین به عنوان سند و هویت ملت ایران به دلیل کمبود اعتبار و بودجه از بین برود.

امام جمعه بوشهر گفت: میراث فرهنگی تنها اشیاء و ابنیه تاریخی نیست، بلکه کتاب، اندیشه و صنایع دستی نیز هست که قدیمی ترین اثر مردم باید حفظ و تکریم شود.

وی ادامه داد: صنایع دستی علیرغم ارتقای رشد و رونق در عرصه های مختلف صنایع دستی نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی دارد، اما حمایت لازم از این هنر مهم صورت نمی گیرد و باید برای رونق بیشتر این صنعت برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد. “

112820160215164002177 خبر خاکستری

معاون گردشگری پس از سفر به استان بوشهر و معرفی مدیرکل گردشگری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، بر نقش گردشگری و اهمیت آن تاکید کرد و گردشگری را یکی از عوامل موثر برشمرد. در جهاد

بزرگترین تفاهم نامه تاریخ این حوزه با صندوق توسعه ملی

سعید اوحدی معاون توسعه و مدیریت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به استان بوشهر گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی امکانات قابل توجه و ظرفیت مناسبی را برای توسعه گردشگری، صنایع دستی فراهم کرده اند. و صنعت میراث فرهنگی

3715169505803 خبر خاکستری

وی افزود: از این میزان 3 هزار میلیارد تن مربوط به تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 است و این ظرفیت کافی با تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی برای حمایت از این صنعت تامین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هفته گذشته مهمترین و بزرگترین تفاهم نامه تاریخ این حوزه با صندوق توسعه ملی منعقد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس این تفاهم نامه چهار هزار میلیارد تن برای پروژه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی اختصاص می یابد که 2000 میلیارد تن آن توسط صندوق توسعه ملی و مابقی توسط بانک های موجود تامین می شود.

2 هزار میلیارد تن اعتبار برای بخش گردشگری

احدی افزود: منابع اعتباری صندوق توسعه ملی از سال 1401 در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی گفت: با امضای این تفاهم نامه مقرر شد صندوق و بانک ها 50 درصد وام را پرداخت کنند که در مجموع 2 هزار میلیارد تن اعتبار خواهد بود.

858783300368 73003336 خبر خاکستری

احدی افزود: رقم 2 هزار میلیارد تومانی مذکور چهار برابر وام در نظر گرفته شده صندوق گردشگری در سال 1401 نسبت به امسال خواهد بود.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی از سال 1394 تاکنون در مجموع 48 هزار میلیارد تن اعتبار برای 320 پروژه بازپرداخت کرده که 56 درصد آن به بهره برداری رسیده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تفاهم نامه امضا شده حمایت خوبی از 700 پروژه نیمه تمام متوقف شده در کرونا است.

تسهیلات برای پروژه های ناتمام

وی گفت: در امضای این تفاهم نامه مقرر شده است که پروژه هایی که قبل از سال 99 تسهیلات دریافت کرده اند اما به دلیل گرانی اقلام موفق به تکمیل پروژه نشده اند تا سقف 70 درصد تسهیلات مصوب بازپرداخت شود.

364413950122201016547487534 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه استان بوشهر یکی از مناطق مهم گردشگری کشور است، افزود: در سال های گذشته بین 5 تا 6 میلیون گردشگر در ایام نوروز به استان بوشهر سفر می کردند و امسال نیز یکی از مقاصد گردشگری بوشهری در بوشهر است. در این راستا از تمامی ظرفیت ها استفاده شده است.

احدی افزود: بر اساس سیاست های میراث فرهنگی ستاد تسهیلات گردشگری تشکیل و تمامی امکانات برای استقبال از مسافران نوروزی بسیج شده است که با کمک سایر دستگاه ها و با توجه به تاکید رئیس جمهور از تمامی امکانات استفاده می شود. پذیرای مسافران است.”


تنوع مذهبی و همزیستی مسالمت آمیز بوشهر جاذبه و الگوی زیبایی برای سایر نقاط کشور است.

احدی افزود: خودسازی، جامعه پذیری و دستیابی به تمدن اسلامی خواست رهبر معظم انقلاب است که چیزی جز جهاد نیست و وزارت میراث فرهنگی به عنوان یک نهاد فرهنگی می تواند نقش بسزایی در این امر داشته باشد. پایداری از جهاد.»

معاون توسعه و نگهداری وزارت میراث و فرهنگ گفت: بوشهر در هر سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی مهارت دارد. همچنین تنوع مذاهب در بوشهر و همزیستی مسالمت آمیز گذشته جاذبه و الگوی زیبایی برای سایر مناطق است و خلوص فرهنگی و معنوی مردم این استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید