برنامه هفتم توسعه؛ بند چهارم سند چشم انداز 20 ساله و برنامه اول بیانیه گام دوم انقلاب


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916880

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

مهرداد عرب ابتدا گفت: برنامه هفتم توسعه جزء چهارم سند چشم انداز 20 ساله و اولین برنامه گام دوم انقلاب است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، ابتدا مهرداد عرب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: 30 شهریورماه سال جاری سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه کشور ابلاغ و سپس بخشنامه تدوین خط مشی و چارچوب برنامه هفتم توسعه در دوم آذرماه صادر شد.

وی ادامه داد: در نهایت این برنامه در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر وزارتخانه ها قرار گرفت تا بر اساس آن لایحه برنامه هفتم در مدت زمان کوتاهی تهیه و برای تصویب به شورای اسلامی ارائه شود.

عرب اول تلاش، صداقت و تعهد دستگاه های اجرایی و کارگزاران نظام، حمایت و همفکری کارشناسان و صاحب نظران و حمایت مردم و فعالان اقتصادی را 3 شرط مهم برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.

به گفته وی، برنامه هفتم توسعه به عنوان جزء چهارم سند چشم انداز 20 ساله و اولین برنامه ابلاغی گام دوم انقلاب بسیار مهم و اهداف بزرگی را دنبال می کند.

توجه به 12 موضوع و محور کلیدی در برنامه جامع هفتم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: 12 موضوع و محور کلیدی در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده است.

مهرداد عرب ابتدا با اشاره به تفاوت برنامه هفتم توسعه با برنامه های قبلی اظهار داشت: هدف ایده آل پیش بینی شده در این برنامه پیشرفت اقتصادی در کنار عدالت است و همه سازوکارها، فعالیت ها و برنامه ها در راستای تحقق این امر است. یک هدف بزرگ

وی افزود: تمرکز بر موضوع محوری از دیگر ویژگی های برنامه هفتم توسعه است که در برنامه های قبلی وجود نداشت و موضوعات مختلفی که هم اتلاف منابع و هم زمان بر بود، مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد؛ با عنایت به این اهمیت، 12 سوال و محور کلیدی در برنامه هفتم توسعه ترسیم شده است.

وی ثبات اقتصادی و کنترل تورم با تاکید بر اصلاح ساختار بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار را اولویت اول برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.

عرب اول افزود: دومین موضوعی که در برنامه هفتم توسعه به آن پرداخته شده، رشد اقتصادی و ارتقای بهره وری با تمرکز بر بخش هایی مانند مسکن، زنجیره ارزش معدن، اقتصاد دریایی و دیجیتال و قطبی شدن مناطق تولیدی و ترانزیتی در این منطقه است. کشور.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه، رسیدگی به امنیت غذایی است، گفت: رسیدگی به صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی و مدیریت یکپارچه منابع و مصرف آب نیز از دیگر موضوعات این دستور کار است.

این مسئول تاکید کرد: به طور کلی در برنامه هفتم با سه گروه از جمله چالش هایی که در نظام برنامه ریزی کشور وجود دارد، محورهای اساسی توسعه و محرک های توسعه و تحقق اهداف برنامه مواجه هستیم.

به گفته وی، در حوزه محورهای توسعه می توان گفت سیستان و بلوچستان یکی از استان های مستعد است که توجه به اقتصاد دریایی کمک شایانی به آن خواهد کرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید