چشم انداز اقتصادی ایران چشم اندازی منحصر به فرد است/ایران جایگاه مناسبی در نظم نوین جهانی دارد


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917574

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران در نظم نوین جهانی جایگاه ویژه ای دارد، گفت: امروز ایران یکی از اعضای شانگهای است که دو حق وتو در سازمان های بین المللی دارد و این خود یک عامل بازدارنده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما محسن پناهیان کارشناس مسائل سیاسی صبح امروز در نشست اتاق فکر که با حضور روسای تیم های ورزشی استان اردبیل در مجتمع فرهنگی ورزشی رضازاده اردبیل برگزار شد به تشریح مشکلات روز ایران و جهان پرداخت. و گفت: امروز ایران اسلامی با کشورهای مختلف به قدرت های فرامنطقه ای تبدیل شده است.

وی به تشریح روابط ایران با چین پرداخت و گفت: چین که بیشترین روابط تجاری را دارد در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت اقتصادی در جهان است.

پناهیان با بیان اینکه روسیه بزرگترین تهدید امروز آمریکاست، گفت: ایران نیز با فتح قله های علمی و دستیابی به فناوری های نوین و تبدیل شدن به الگویی برای کشورهای در حال توسعه سومین عامل تهدید کننده منافع آمریکاست.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی هژمونی آمریکا را در منطقه به چالش کشیده است، گفت: ایران اسلامی همچنین لیبرالیسم سرمایه داری غربی را در جهان به چالش کشیده و منافع کشورهای استکباری را در اقصی نقاط جهان تهدید کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی به تلاش های آمریکا در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا تمام توان خود را به کار می گیرد تا انقلاب اسلامی به دنیا نیاید.

وی از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان شعار لایتغیر ایران اسلامی یاد کرد و گفت: ایران از نظر ژئوپلیتیکی در منطقه مسلط است.

پناهیان به روابط عربستان با چین نیز اشاره کرد و گفت: امروز عربستان نیز برای برقراری ارتباط با چین گام برداشته است زیرا می داند دوران ابرقدرت آمریکا به پایان رسیده و این کشور باید برای ادامه حیات خود به چین برود.

وی به هجمه رسانه ای معاندان و براندازان در خصوص روابط ایران و چین اشاره کرد و گفت: این رسانه ها 24 ساعته بر طبل ترکمنچای دوم و تحویل ایران به چین می کوبند اما امروز در مورد روابط عربستان و چین و عهدنامه های این دو ساکت هستند. احزاب حل و فصل کرده اند

پناهیان با بیان اینکه دنیا به ایجاد نظم نوین جهانی در شرق پی برده است، گفت: برخی عوامل ضعیف در داخل کشور هنوز به این فکر نرسیده اند.

وی به مذاکرات آمریکا و عربستان برای افزایش تولید نفت اشاره کرد و گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس نه تنها تولید خود را افزایش ندادند بلکه اوپک نیز تولید خود را کاهش داد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه چین، روسیه و ایران رابطه راهبردی دارند، به جزایر سه گانه ایران در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: 8 سال جنگ تحمیلی نشان داده است که ایران اسلامی اجازه تعدی به بخشی از خاک کشور را نخواهد داد. سه جزیره مورد ادعا برای همیشه بخشی از خاک ایران هستند.

وی به عضویت ایران در شانگهای اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو معاهده شانگهای 45 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و بر اساس یک سیاست واحد شکل گرفته اند.

پناهیان نظر دولت و مردم را مقایسه کرد و گفت: مردم دنیا در جام جهانی موضع خود را به صراحت اعلام کردند.

وی گفت: برافراشتن پرچم فلسطین در زمین های جام جهانی و خودداری مردم از مصاحبه با خبرنگاران رژیم صهیونیستی پیام ملت ها به حاکمان و جهان بود.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه ایران در نظم نوین جهانی جایگاه ویژه ای دارد، گفت: امروز ایران عضو شانگهای است که دو حق وتو در سازمان های بین المللی دارد و این خود یک عامل بازدارنده است.

وی به روابط ایران با اتحادیه اوراسیا اشاره کرد و گفت: این روابط از نظر اقتصادی نیز مثمر ثمر است.

پاناخیان اهمیت استان ارمنستان سیونیک برای روابط اقتصادی ایران با اروپا را تشریح کرد و گفت: این استان از نظر اقتصادی برای ایران مهم است.

وی به فصل زمستان و بحران انرژی در اروپا اشاره کرد و گفت: به گفته اروپایی ها حدود 200 هزار مرگ ناشی از سرما در انتظار شهروندان اروپایی است.

پناهیان تصریح کرد: امروز اروپا با وجود همه پیشرفت ها دوباره به هیزم روی آورده است.

وی با بیان اینکه مجموع تجارت ایران با اروپا کمتر از 5 میلیارد دلار است، گفت: این میزان برابر با تجارت ایران با افغانستان است.

این کارشناس سیاسی به لزوم اتصال ایران به اوراسیا اشاره کرد و گفت: اتصال کریدور شمال به جنوب معادل درآمد نفتی ایران و به نفع کشور است.

وی با بیان اینکه ایران نباید هزینه جنگ روسیه با اوکراین را بپردازد، گفت: در نتیجه این جنگ 40 درصد افت ترانزیت به اروپا داشتیم.

پاناخیان دلیل روابط ترکیه با جمهوری آذربایجان را تشریح کرد و گفت: امروز ترکیه به دلیل منافع به ویژه انرژی با جمهوری آذربایجان است. این در حالی است که شهدای ایرانی در همه جای مناطق اشغالی جان باخته اند و این گواهی بر سند حمایتی ایران از جمهوری آذربایجان است.

وی به پروژه دشمنان برای مقابله با ایران اسلامی پرداخت و گفت: تامین امنیت ایران یکی از آخرین ترفندهای دشمنان برای برهم زدن روابط ایران با کشورهای همسایه است.

پناهیان با بیان اینکه روابط ایران با ارمنستان روابط حسن همجواری است، گفت: آمریکا بزرگترین حامی ارمنستان است به همین دلیل لابی ارمنستان در آمریکا مانع کمک های انسان دوستانه به آذربایجان شد.

وی به رزمایش فاتحان خیبر در شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: پیام این رزمایش بسیار روشن بود، ایران اجازه حرکت و تغییر مرزها را نمی دهد.

پناهیان گفت: امروز ناتو به دنبال کوچکترین فرصت برای استقرار در مرزهای ایران است تا کشورمان آرامش خود را از دست ندهد.

وی به پروژه امنیت فضای داخلی ایران اشاره کرد و گفت: انگلیس به دنبال تعیین شرایط برجام است.

این کارشناس سیاسی، سوء مدیریت را مهم ترین مشکل داخلی کشور برشمرد و گفت: همه شرایط را می توان در نظم نوین جهانی ادغام کرد.

وی به قشر مرجع در جامعه اشاره کرد و گفت: قشر مرجع افرادی تعیین کننده هستند که پیروانی دارند و بلافاصله تحت تاثیر قرار می گیرند.

پناهیان به معلم ورزش به عنوان نمونه گروه مرجع اشاره کرد و گفت: تاثیر تعامل معلم و دانش آموز در 5 دقیقه اول از قدرت ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است.

وی چشم انداز اقتصادی ایران را بی نظیر توصیف کرد و گفت: این دوره نیز خواهد گذشت.

این کارشناس سیاسی به حجاب کثیف فضای مجازی اشاره کرد و گفت: پرونده تخلفات چند نفر را نباید به کل جامعه تعمیم داد.

شاهین زارعی معاون تربیت بدنی سپاه حضرت عباس (ع) با اشاره به دغدغه مردم گفت: اماکن ورزشی ایمن دغدغه امروز والدین برای اعزام فرزندان خود به اماکن ورزشی است.

وی به نقش هیات های ورزشی در شادی و نشاط جامعه اشاره کرد و گفت: بسیج ورزشکاران از کمک های معیشتی برای مقابله با کرونا کمک های مستمر به گروه های جهادی بود.

زارعی اسلامی شدن ورزش را خواسته اصلی مردم از مسئولان عنوان کرد و گفت: رسالت امروز پوشاک ورزشی پرورش ورزشکاران است.

وی شروع کلاس با تلاوت کلام الله مجید و پایان کلاس با دعای دفاع از خود را طراوت بیان کرد و گفت: تنها با کمک به یکدیگر می توان به موفقیت دست یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید