پایان ابرقدرت بزرگ شیطان/ ایران در نظم نوین جهانی دارای موقعیت استراتژیک است


ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908062

حجت‌الاسلام با اشاره به پایان ابرقدرت شیطان بزرگ گفت: آمریکا در نظم نوین جهانی جایگاهی ندارد و منزوی است، اما ایران یکی از نقش‌های مهم و راهبردی را در این نظم نوین جهانی ایفا می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام ابوالحسن توری فعال فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان با اشاره به مصادیق مشخص شکست آمریکا در سطح داخلی و بین المللی اظهار داشت: در حوزه اقتصادی نیز بدهی های مالی آمریکاست. در حال افزایش هستند، و از بسیاری از تعهدات با خروج یونسکو.

وی به رسوایی‌های نامزدها و انتخابات آمریکا در دو دوره گذشته اشاره کرد و گفت: وجود روسای جمهوری مانند ترامپ که همه او را دیوانه می‌دانستند و بایدن که همه از وضعیتش اطلاع دارند از دیگر نشانه‌های افول آمریکاست.


به چالش کشیدن سلطه آمریکا با ظهور قطب های جدید قدرت

این فعال فرهنگی و اجتماعی استان گفت: هژمونی آمریکا با وجود و ظهور قطب های جدید قدرت شامل ایران و روسیه و سوریه نوظهور زیر سوال رفته است که این همه نشانه های افول آمریکاست.

حجت الاسلام با تاکید بر اینکه امروز ابرقدرت آمریکا به عنوان شیطان بزرگ زیر سوال رفته است، به موضوع سوریه اشاره کرد و تصریح کرد: با وجود حمایت داعش و جبهه النصره، آمریکا در مقابل جبهه مقاومت شکست خورده است.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ کشوری جرات حمله مستقیم به پایگاه‌ها و مرزهای آمریکا را نداشته است، اما می‌بینید که ایران پس از شهادت حاج قاسم به این پایگاه‌های نظامی حمله کرد و آمریکا جرأت نمی‌کند واکنشی نشان دهد.

این فعال اجتماعی استان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تشکیل و گسترش اندیشه و جبهه مقاومت در برابر آمریکا و غربی ها به عنوان قدرت های مسلط نظم جدیدی به جهان بخشیده است، افزود: ایران عامل نظم جهانی و به همه کشورها آموخته است که می توان در مقابل قلدری ایستاد و آمریکا را به زانو درآورد. در کشورهای آمریکای جنوبی که در مسیر خروج از ابرقدرت ایالات متحده آمریکا حرکت می کنند، احساس اعتماد به نفس وجود دارد و حضور موثر ایران در این زمینه نقش آفرینی کرده است.

حجت الاسلام با اشاره به اینکه آمریکا در نظم نوین جهانی جایگاهی ندارد و منزوی است، تصریح کرد: ایران یکی از نقش های مهم و راهبردی در این نظم نوین جهانی را ایفا می کند.


ترس دشمن از پیشرفت علمی و فناوری ایران

وی به بررسی جنایات آمریکا علیه انقلاب و ملت ایران پرداخت و افزود: غارت منابع و دخالت مستقیم در امور ایران قبل از انقلاب، کودتای 28 مرداد 1332، کودتای پایگاه نوژه همدان، حمایت از تروریسم کور منافقین، حمایت همه جانبه از صدام ساویج در جنگ تحمیلی، حمله موشکی و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در آسمان خلیج فارس، اعمال تحریم های ظالمانه، حمایت از ناآرامی ها و آشوب ها در سال های مختلف از جمله این جنایات است. شیطان بزرگ

این فعال فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی بالاخره ایران قدرتمند و مستقل را مهمترین شاخص رشد و توسعه ایران می داند و می گوید: دشمن از رشد و پیشرفت علمی، فناوری و نظامی ایران قدرتمند هراس دارد. و اگر دانشگاه ها و مدارس را هدف قرار می دهند به دلیل این ترس از ایران، داد در زمینه های مختلف قوی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید