عقب ماندگی لرستان با جهش و دگرگونی/ موقعیت استراتژیک ایران در نظم نوین جهانی جبران می شود.


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910126

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه توسعه موشکی ایران نشان دهنده اقتدار کشور است، گفت: جایگاه راهبردی ایران در نظم نوین جهانی مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد گفت: کتاب نقش مهمی در ترویج فرهنگ و رساندن جامعه اسلامی به تمدن اسلامی دارد. انتظار می رود مشعل دانش، فرهنگ و کتاب بیشتر به سمت کتاب و کتابخوانی بچرخد.

وی افزود: کتاب باید در اختیار مردم قرار گیرد و فضای کتابخانه ها افزایش یابد، همچنین فضای مناسبی در استان ایجاد شود و با اقداماتی که از سوی مسئولان انجام شده امیدواریم کتابخوانی بیش از آنچه هست گسترش یابد. جامعه.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سالروز شهادت شهید حمدانی گفت: وی مردی وارسته و پدر اقتدار موشکی ایران است که در 30 آبان ماه سال 90 به شهادت رسید در حالی که جوانی 18 ساله بود. وی در دوران جنگ تحمیلی توانست برد خمپاره ها را افزایش دهد و سپس سامانه توپخانه را تشکیل داد و با تلاش علمی موفق به تولید موشک در دوران تحریم و سختی سال 63 شد و امروز موشک ها به عنوان یک امر بازدارنده و متمایز در سامانه ای می درخشند. جمهوری اسلامی ایران .

وی تصریح کرد: از دیگر اتفاقات این هفته رحلت علامه طباطبایی است که آثار ارزشمندی از خود به جای گذاشته که تفسیر المیزان نمونه ای از آن است، فردی که توانست شاگردان بزرگ و برجسته ای را در جهان اسلام تربیت کند.

شاهروحی تصریح کرد: روزها و هفته ها گذشت و دشمنان خارجی با تحریکات خود و با کمک بیش از 200 رسانه در کشور آشوب ایجاد کردند. قمی و با حمایت تروریست های جنایتکار و تبدیل ایران پیشرفته به کشوری ضعیف و تضعیف گروه های مقاومت بود.

امام جمعه خرم آباد گفت: وقتی تاریخ جمهوری اسلامی ایران را مطالعه می کنیم و به گذشته نگاه می کنیم، می بینیم که روزگاری دنیا در دست دو ابرقدرت شرق و غرب بود که هر دو مخالف پیروزی انقلاب بودند. انقلاب اسلامی ایران و گفت که رژیم پهلوی سقوط خواهد کرد. فایده ای ندارد اما امام (ره) فرمودند نه شرق و نه غرب و در مقابل آنها ایستادند و انقلابی که در آن زمان انقلاب نوپا بود تسلیم نشد و بر همه پیروز شد و ادامه داد. راهش

شاهرخی خاطرنشان کرد: کسانی که می خواستند نظام را یکی پس از دیگری براندازند به آرزوهایشان نرسیدند و جانشینان آنها هم به آرزوهایشان نخواهند رسید. و در اعماق جهنم گرفتار شدند و نظام پابرجاست.

وی افزود: در این اغتشاشات در کشور اتباع 14 کشور دستگیر شدند و 60 کشور در حوادث اخیر با 200 کانال به کشور حمله کردند و به بهانه های واهی مطالب را گزارش کردند، به بیت المال آسیب رساندند و مردم کشته شدند، اما مردم و جوانان انقلابی ما کشته شدند. در برابر توطئه های آنها محکم بایستیم و باید از این جوانان تشکر کنیم که با درایت در زمین حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: همه این تمهیدات برای جدایی مردم از دولت است اما با انتصاب مسئولان در قوای مجریه، مقننه و قضاییه باید سطح خدمات رسانی به مردم با کیفیت ادامه پیدا کند چرا که اینها تلاش برای جدایی دولت از ملت بود، در این راستا مصوبات سفر ریاست جمهوری با محوریت تولید و اشتغال باید هر چه سریعتر اجرایی شود، اما وضعیت استان به گونه ای است که اهالی مرکز باید کمک کنند. مدیران در اجرای این مصوبات.

وی تصریح کرد: تحول به تنهایی عقب ماندگی استان را جبران نمی کند و جهش و تحول باید در کنار هم باشد تا اثرگذار باشد. و راه آهن و فعالیت دوگانه راهگشاست، اعتبارات تکمیل سدها و شبکه های آبیاری، تامین اعتبار برای زیرساخت های فرهنگی از نکات قابل تامل است.


نظام اسلامی هر روز در حال پیشرفت است

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهار داشت: شهادت شهید تهرانی برکات زیادی داشت و کارها و شاگردان این شهید ایران را امروز به قدرت موشکی بزرگ جهان تبدیل کرد.
وی افزود: ایمان و ایمان به خدا، رزمندگان اسلام را بر آن داشت تا در دوران دفاع مقدس با دستان خالی حماسه بیافرینند و خرمشهر، سوسنگرد و بستان را آزاد کنند و ایران اسلامی از ابتدای انقلاب به دنبال پیشرفت علمی بوده است. و برای دشمنان سخت است، دانشمندان ایرانی را کشتند تا ایران پیشرفت علمی نکند.
امام جمعه بروجار گفت: ایران کشوری صلح طلب است و هرگز شروع به جنگ نکرده و در هر شرایطی از منافع خود محافظت کرده است، اما همیشه پاسخ محکمی به دشمنان داده است، بنابراین در جنگ هشت ساله پاسخ محکمی داده شد. به دشمنی که امروز جرات نقض آن را ندارند
وی تصریح کرد: آمریکا کشوری ناامن است و طبق آمار خودشان در یک سال 400 دانش آموز با اسلحه کشته می شوند که نشان می دهد آنها با مردم رفتار وحشیانه ای دارند و در یک کلام حقوق بشر در آمریکا اهمیتی ندارد و امروز آمریکا اکنون کشورهای دیگر است. غارت و تجاوز ادامه دارد زیرا آنها می خواهند ایالت ها را به عنوان برده بگیرند.

حسینی تصریح کرد: آنها هر روز در اتاق فکرشان برای حمله به نظام توطئه می کنند، منافقین، زنان فاسد و سلطنت طلبان در شبکه های تحت امرشان فعال هستند و برای حمله به نظام توطئه می کنند.
امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش باید به شناسایی معلمان خائن که تعدادشان کم است و در کلاس به مقدسات توهین می کنند توجه داشته باشد، معلمان و اساتید انقلابی دانشگاه باید افراد خیانتکار را شناسایی کنند چرا که البته آنها خائن هستند. ، برخی از کارکنانی که در ادارات به نظام خیانت می کنند باید شناسایی و با آنها برخورد قانونی شود.
وی بیان کرد: خدا را شکر می کنیم که نظام اسلامی هر روز در حال پیشرفت است و پیشرفت موشکی ایران بسیار بالاست که این نشان دهنده اقتدار ایران است، ایران در زمینه نظامی و موشکی پیشرفت زیادی داشته است و موشک بالستیک قاره پیما ایران می تواند پایگاه های آمریکایی و اسرائیلی را هدف قرار دهد. در کشورهایشان هدف قرار خواهند گرفت.
حسینی بیان کرد: امروز آمریکا و اسرائیل در خطر هستند و اگر مرتکب خطا شوند از موشک های ایران در امان نخواهند بود و دانشمندان و اساتید جوان ایران اسلامی به لطف الهی به فناوری علمی بزرگی دست یافته اند.
امام جمعه بروجر گفت: امروز روحانیت در دورافتاده ترین روستاها به ملت ایران خدمت می کند و ملت ایران همواره پشتیبان روحانیت است و کسانی که از روی ناآگاهی عمامه از سر روحانیت می اندازند به حرف دشمن عمل می کنند. اتاق فکر.


بازوی مقاومت نیروی برتر میدان است

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: قناعت ثمرات زیادی در زندگی انسان دارد و آن فرد آبروی خود را در معرض نابودی قرار نمی دهد و با آنچه خداوند متعال به او داده زندگی می کند. وقت می گذراند و به روز قیامت ایمان دارد.

وی با اشاره به لزوم ارضای حق، افزود: کیفیت قناعت در مقابل حرص است و ثمره حرص، ذلت دنیا و آخرت است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه نباید در دنیا اسیر باشیم بلکه باید حاکم دنیا باشیم تصریح کرد: یکی از اموری که در زندگی انسان بسیار مهم است وجود آسایش، عزت و کرامت در زندگی است چرا که دلیل آن همین است. برای تداوم زندگی

وی تصریح کرد: هر سکوتی که فکری در آن نباشد غفلت است، هر کلمه ای که ذکر ذکری در آن نباشد باطل است.

طهماسبی با اشاره به اینکه قانون اساسی بسیار قوی و بر اساس اصول قرآن و اسلام است، گفت: اکنون پس از کرونا و جنگ اوکراین، موضوع انرژی بسیار مهم است و ایران یکی از کشورهای تاثیرگذار در تامین انرژی است. .

وی با اشاره به اهمیت توانایی ایران در دستیابی به ماهواره قائم 100 گفت: می بینیم که نقشه های آمریکا وارونه شده و دست مقاومت نیروی برتر میدانی است و امروز ایران نظم آمریکایی ها را به هم ریخته است. قدرت و اقتدار ما در سطح جهانی بهبود یافته است.

امام جمعه کوهدشت گفت: آمریکا و کشورهای مخالف برجام توان مقابله با قدرت ایران را ندارند، باید دلار را از مبادلات اقتصادی منطقه حذف کرد و به عنوان واحد پول مشترک هر کشور تلقی کرد.

وی امروز خط مقاومت نظم آمریکا را در جهان شکست، گفت: حزب الله در آخرین شماره موفق شد از تهاجم نفتی اسرائیل جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید