بانک ها باید عقب ماندگی خود در تخصیص مسکن را جبران کنند

ساعت: 19:07
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922819

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به عقب ماندگی بانک ها در تخصیص تسهیلات به بخش مسکن از تعهدات و برنامه پیش بینی شده، بر اجرای برنامه پرسرعت برای تسریع در پرداخت تسهیلات در این بخش تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه ای با حضور محمد محبر معاون اول رئیس جمهور و مدیران عامل 19 بانک دولتی و خصوصی کشور، مشکلات و چالش های پیش روی بانک ها در ارائه تسهیلات و حمایت از ساخت و ساز مسکن و تولید دارو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اقدامات لازم صورت گرفت. برای رفع مشکلات و تسریع در اجرای تعهدات انجام شد.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به اینکه مسکن 30 درصد از بودجه خانوار را به خود اختصاص می دهد، مشارکت بانک های فعال و بانک مرکزی برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: بانک های فعال باید در این زمینه خلاقیت داشته باشند. روش ها و نوآوری های بانکی در تامین منابع مسکن و جذب نقدینگی نقش جدی تری در تولید مسکن دارد.

این مخبر با اشاره به اینکه بانک ها امروز در تخصیص تسهیلات به بخش مسکن از تعهدات و برنامه پیش بینی شده عقب مانده اند، بر لزوم اجرای برنامه پرسرعت برای تسریع در پرداخت تسهیلات در این بخش تاکید کرد. : بانک‌ها مشارکت‌کنندگان اصلی توسعه کشور هستند و به‌نحوی می‌آید که مطابق با آنچه که در آن آمده است، وظایف آنها اولویت‌بندی منابع مالی مربوط به تولید مسکن است. در این زمینه دولت آماده بررسی و رفع مشکلات و چالش های پیش روی بانک ها در اجرای این تعهدات است.

وی از وزیر راه و فواید عمومی خواست در جلسات جداگانه ای با هر یک از بانک های عامل مشکلات را برشمرد و پس از ارزیابی، نکات لازم را برای تصمیم گیری ارائه کند.

در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان دارو توسط بانک های عملیاتی نیز ارائه شد که مخبر بانک های عملیاتی ضمن تلاش برای جذب نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید و پرداخت نقدینگی را مکلف کرد. تسهیلات اقساطی تا پایان سال به تعهدات خود در بخش تولیدکنندگان عمل کنند و داروها به طور کامل و 100 درصد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از کمبود تولید دارو به دلیل تأخیر در ارائه تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان دارو بوده است، گفت: تامین به موقع دارو موضوعی است که با سلامت مردم ارتباط دارد و دولت مصمم است با این امر به طور جدی به آن رسیدگی کند. مسئله.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، گزارشی از عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت دیون به بخش مسکن ارائه شد. و تولید کنندگان دارو

در این جلسه همچنین تصمیمات مربوط به هدایت نقدینگی به سمت تولید و ساخت مسکن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد بانک های فعال نسبت به جذب سرمایه های بی خانمان به ساخت مسکن توجه جدی داشته و برنامه های عملیاتی خود را در این راستا ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید