خط نهایی پروژه های نیمه تمام یزد با اصلاح بودجه شهرداری / طرح های جهادی برای جبران عقب ماندگی های یزد

ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1787827

محی الدینی گفت: برخی پروژه ها تنها 10 درصد پایان کار است که متاسفانه سال ها بلاتکلیف مانده و مصمم هستیم تا پایان سال این پروژه ها به بهره برداری برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به پروژه های نیمه تمام شهرداری گفت: ماندگار شد.

شهردار یزد افزود: برخی از پروژه ها مصوب مانده و اصلا وارد فاز اجرایی نشده اند و در صورت شروع، برخی از آنها به ۱۲۰ میلیارد تن برای توزیع نیاز دارند. ما رویکرد خود را نسبت به این پروژه‌ها تغییر داده‌ایم و سعی می‌کنیم بودجه را اصلاح کنیم و بدون توجه به این پروژه‌ها هزینه‌های آن را به سمت پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۵۰ درصد هدایت کنیم.

* تغییر بودجه برای اتمام پروژه های نیمه تمام

وی ادامه داد: برخی پروژه ها تنها 10 درصد پایان کار است که متاسفانه سال هاست بلاتکلیف مانده و مصمم هستیم تا پایان سال این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

محی الدینی گفت: برخی از پارک های یزد در صورت اعطای وام برای مدت کوتاه چند ماهه باز می شوند اما بسیاری از این پروژه ها مغفول مانده و با وجود بلاتکلیفی هزینه های اجرای آنها نیز افزایش یافته است.

وی افزود: به عنوان مثال باغی در آزادشهر فقط نیاز به روشنایی داشت که با وام دو میلیارد تنی محقق شد اما اگر این پروژه در سال گذشته انجام می شد نصف قیمت فعلی هزینه داشت.

* مدیران قبلی به تعمیر و نوسازی آسفالت معابر نگاه نکرده اند

این مقام مسئول با بیان اینکه در یک ماه و نیم اخیر اقدامات خوبی در خصوص فضای سبز یزد انجام شده است، بیان کرد: در دوره قبل در خصوص تعمیرات آسفالت در شهرداری یزد نظرات زیادی وجود نداشت و عمدتاً روی پروژه های دیگر تمرکز داشتند اما در ماه گذشته و یک نیمه تلاش شد تا پلمب های زیادی در خیابان ها و معابر یزد تکمیل شود وگرنه بارندگی های اخیر خسارات زیادی به گردنه های زیادی وارد می کرد.

* یزد به موازنه منطقه ای نزدیک می شود

شهردار یزد با اشاره به عدم تعادل منطقه ای در یزد تاکید کرد: در گذشته برخی از مناطق یزد از نظر درآمد و سطح امکانات مالی بیش از سایر مناطق رشد داشته اند، اما تلاش ما در شهرداری یزد این است که از مناطق کمتر بازدید کنیم. خرسندی و اجرای پروژه های مختلف برای نزدیک شدن هر چه بیشتر شهر به توازن منطقه ای که یکی از آنها پروژه فرهنگسرای باخمن است که 7 میلیارد اعتبار دیگر در اصلاح بودجه برای آن اعطا شده است و امیدواریم تا پایان سال سال بخشی از آن منتشر خواهد شد.

وی اذعان داشت: با راه اندازی بوستان زیتون و اجرای طرح آسفالت بخشی از یزد به حساب می آید که در صورت بهره برداری کامل این پارک نقش بسزایی در رشد منطقه خواهد داشت.

محی الدینی تاکید کرد: در این بازدید که با استاندار یزد انجام شد، تصمیمات خوبی برای اهالی این منطقه اتخاذ شد که یکی از آنها ایجاد پارک دو منظوره به مساحت 130 هکتار است که می توان از آن استفاده کرد. برای سرگرمی و حوادث از عنوان محلی برای اسکان اضطراری و موقت استفاده کنید.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: حتی یک مجموعه باغ در منطقه حسن آباد وجود دارد که مقرر شده بانوان یزدی که یک روز در هفته خانه دار هستند محصولات خود را در این مجموعه عرضه و به فروش برسانند.

* جهاد برای جبران عقب ماندگی حاشیه یزد در نظر دارد

وی با اشاره به استفاده از حرکت های جهادی در توسعه شهرستان گفت: مجموعه ای از برنامه های جهادی برای رفع برخی از مشکلات و نیازهای مناطق کم برخوردار با مردم و نهادهای علاقمند به کار چادی در حال بررسی است. برخی از تاخیرها باید با یک جنبش جهادی جبران شود.

وی در پایان تاکید کرد: شهرداری یزد تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات شهری به کار گرفته است تا بتوانیم عقب ماندگی ها را هر چه بیشتر جبران کنیم و امیدواریم با حمایت های مردمی و توسعه فرهنگی که در حال انجام است، جهان یزد شهر با کمترین چالش مواجه خواهد شد، هرچند معتقدیم حکومت جهادی می تواند راهگشا در همه ارکان حکومت باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید