وداع با 20 سال بلاتکلیفی پروژه های نیمه تمام یزد / پروژه های زمین خورده شهرداری منطقه 1 یزد به زمین زده شد.


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809816

دهگان بنادکی گفت: منطقه یزد در مجموع از بلاتکلیفی پروژه های نیمه تمام گاه با سابقه بیش از 15 سال رنج می برد که با آزادسازی و بهسازی این پروژه ها با رویکردی متفاوت نسبت به گذشته آزموده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید دهگان بنادکی شهردار منطقه یک یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه تمام در این منطقه گفت: منطقه یک یزد عموماً از بلاتکلیفی پروژه های نیمه تمام و بعضاً با سابقه بیش از 15 سال رنج می برد. با رویکردی متفاوت نسبت به قبل تلاش کرد تا به آزادسازی و بهبود این طرح ها پایان دهد.

دهقان با اشاره به احیای بوستان شهدای کوی بیوک گفت: احیای این بوستان به مساحت 13 هزار متر مربع در حوالی بلوار شهید مطهری یزد از خرداد ماه سال 99 با اعتباری حدود 6 میلیارد تن آغاز شد و به طور رسمی به بهره برداری می رسد. در چند روز آینده
* بازسازی پارک شهدای کوچه بیوک

وی ادامه داد: حذف کد در ارتفاع این پارک با خیابان های اطراف که امکان دسترسی افراد معلول به آن را نداشت، ایجاد مبلمان برای مصارف خانوادگی، ایجاد فضای سبز ایده آل و ایجاد آبنما در کف و استخر. مجموعه بازی ها و بازسازی سرویس بهداشتی یکی از اقداماتی بود که این پارک را بسیار متفاوت از قبل کرده بود.

دهقان گفت: در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و ایجاد فضای شهری مناسب، پروژه پارک شهدای کوچه بیوک یکی از پروژه های پیشرو شهرداری یک است که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و در تلاش هستیم تا جشن مبعث را جشن بگیریم. حضرت رسول اکرم (ص) پارک کار خواهد کرد.



شهردار منطقه یک یزد گفت: شهرداری منطقه یک با توجه به سه اولویت، تکمیل پروژه های نیمه تمام، ارتقای کیفی شهری و تسهیل در رفت و آمد شهروندان، پروژه های خود را اجرا می کند که از جمله آنها می توان به پارکی در منطقه صدراآباد با متراژ اشاره کرد. پارک زیبای شهدای کوچه بیوک در کشتارگاه سابق به مساحت 32 هزار متر در دست ساخت است که می تواند ارزش افزوده بسیار خوبی برای منطقه داشته باشد و بهره وری فضاهای عمومی را افزایش دهد.


* تکمیل بلوار حاج مهدی پس از چندین سال تاخیر

وی با اشاره به اتمام بلوار شهیدان حاج مهدی وصل می کند.

دهگان گفت: طرح تفصیلی و اجرایی بلوار شهیدان حاج مهدی مربوط به دهه 80 است و چند سالی است که به دلیل مشکلات تملک زمین و مسائل مختلف حقوقی و هزینه های بالای پروژه به تعویق افتاده است.به سفارش شهرداری و بالغ بر 22 هزار متر مربع. توسط شهرداری تخلیه شده اند.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد افزود: برای بحث ساخت این پروژه 40 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و چندین ساختمان در این مسیر با طی مراحل قانونی تملک یا تخریب شده تا شرایط برای اجرای پروژه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه عرض مصوب این بلوار شامل یک قطعه 30 متری و یک قطعه 26 متری است که 500 متر عرض 30 متر در ابتدای مسیر و 26 متر در انتهای مسیر است.نور کافی، دوچرخه مسیر، توجه به عابر پیاده و حمل و نقل عمومی و وضعیت آسفالت مناسب.


* تکمیل بلوار شهدای امیرآباد در 20 سال

دهگان خاطرنشان کرد: بلوار در دست احداث حاج مهدی مسیر موازی بلوار جمهوری است که ارتباط بلوار جمهوری و امامشهر را تسهیل می کند.

شهردار منطقه 1 یزد تکمیل بلوار شهدای امیرآباد را از اولویت های شهرداری در این منطقه دانست و گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه های نیمه تمام تکمیل شده در 20 سال در دستور کار قرار دارد که با 80 درصد پیشرفت به طول 390 متر با هزینه ای بالغ بر 26 میلیارد تن به بهره برداری رسید.

* اجرای پروژه بلوار اتحاد در 17 سال

دهقان با اشاره به اجرای پروژه بلوار اتحاد در محله قدیم کسنویه گفت: این بلوار منطقه کسنویه را به بلوار استقلال متصل می کند که بیش از 17 سال از فعالیت آن و با اعتبارات ویژه شورای شهر یزد می گذرد. عملی سازی.

شهردار یزد تکمیل مجتمع اداری و فرهنگی باخمن را یکی از مهمترین پروژه های انجام شده در منطقه یک عنوان کرد و افزود: علیرغم گذشت 15 سال از جابجایی یک کشتارگاه در یزد و ساختمانی که با عنوان آغاز به کار کرد. در عوض مرکز بهمن اما همچنان پروژه نیمه تمام است و خوشبختانه با حضور سه پیمانکار به صورت همزمان روند تکمیل آن تسریع شد.

دهگان خاطرنشان کرد: فرهنگسرای باخمن مجموعه ای کامل است و دارای امکاناتی از قبیل مجموعه ورزشی، تفریحی، اداری و فرهنگی به مساحت 32 هزار متر مربع است، به ویژه پارک این مجموعه که دارای کلیه زمین های لازم با رویکرد ورزشی. ورزش


* مرکز فرهنگی باخمن ظرف 15 سال در چند قدمی افتتاح می شود

وی گفت: ساخت مجموعه باخمن با زیربنای 4 هزار متر مربع در سه طبقه که شامل واحدهای اداری، فرهنگی و ورزشی است رو به اتمام است.

این مسئول تاکید کرد: تاکنون تنها 9 میلیارد برای این مجموعه هزینه شده است و برای تکمیل آن به 15 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم که در صحن شورا در حال بررسی است و امیدواریم در سال آینده شاهد بهره برداری از این مجموعه باشکوه باشیم.

دهگان افزود: مسائلی مانند حفر چاه، سنگفرش خیابان ها و مواردی از این دست چیزهای خوبی است، اما تغییر نمی کند و با این اقدامات منطقه محروم این چنین رشد نمی کند و باید پروژه ها در مقیاس شهری ساخته شود. عملیات توسعه مدنی به تنهایی نمی تواند توسعه یابد و مستلزم مجموعه ای از رویدادهای مختلف فرهنگی و مدنی در کنار هم است.

* تکمیل چهارراه آیت الله انوری پس از 18 سال

شهردار منطقه یک یزد تکمیل چهارراه آیت الله انوار را یکی از پروژه های در دست شهرداری دانست و گفت: فاز اول بلوار 200 متری اواخر سال گذشته به اتمام رسید و با هزینه 5 میلیاردی ادامه خواهد داشت. تومانی به بلوار استقلال و میدان گزارش کار خواهد کرد.

این پروژه پس از 18 سال همچنان در مرحله اجراست که با رویکرد جدید شورا و شهرداری برای ایجاد ارزش افزوده برای منطقه به پایان می رسد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید