پروژه نیمه تمام به قیمت آلوده شدن سبد غذایی مردم! / 20 سال می گذرد اما پروژه فاضلاب لاهیجان به اتمام نرسیده است

ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791829

بیشتر رودخانه‌های گیلان دارای مشکلات زیست‌محیطی هستند، اما با عبور رودخانه‌های لاهیجان و رشت از داخل شهر، آلودگی آن‌ها در داخل شهر بسیار زیاد است. رسول فرحی سخنگوی لاهیجان و سیاهکل در عین حال گفت: بیش از 20 سال از نوسازی پروژه فاضلاب این دو شهر می گذرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس 17 دی ماه، بیشتر فاضلاب خانگی لاهیجان به رودخانه می ریزد. این موضوع از نظر بهداشتی و زیست محیطی بسیار خطرناک است و دستگاه های متولی اگر سلامت انسان برایشان مهم است باید در اسرع وقت از ورود فاضلاب های خانگی به رودخانه لاهیجان جلوگیری کنند.

فاضلاب های خانگی پس از ورود به رودخانه وارد دریا و مزارع کشاورزی شده و آب رودخانه را آلوده و از طریق غذاهای دریایی وارد سبد غذایی مردم می شود. از طرفی بوی نامطبوع فاضلاب در داخل شهر بسیار آزاردهنده است.

بیشتر رودخانه های گیلان مشکلات زیست محیطی دارند اما چون رودخانه های لاهیجان و رشت از داخل شهر می گذرند مشکلات آنها در داخل شهر بسیار زیاد است.

fa789229 588b 4649 bdd3 40eb58aa8699 خبر خاکستری

رسول فرحی سخنگوی لاهیجان و سیاهکل در عین حال گفت: بیش از 20 سال از نوسازی پروژه فاضلاب این دو شهر می گذرد.

وی با بیان اینکه اقدامات تکمیلی برای تکمیل پروژه های فاضلاب سیاهکل و لاهیجان برای تکمیل این پروژه ها انجام شده است، گفت: این پروژه که بیش از 20 سال پیش کلنگ زنی شده است تاکنون حدود 60 درصد پیشرفت داشته است.

فرحی میکل با بیان اینکه تکمیل این پروژه نیازمند منابع ویژه و البته پیگیری های لازم در این زمینه است، ادامه داد: پروژه فاضلاب سیاهکل پیشرفت چندانی ندارد و پیگیری های لازم و حتی مکاتبه با رئیس جمهور انجام شده است. گرفته شده.

وی افزود: در روزهای اخیر به همراه مسئولان محلی روستاهای عزیزبار، امیرآباد، حسن بکنده، سحرخیز محله و جیربگ حضور داشته و از نزدیک به دغدغه های آنان تا پیگیری های لازم گوش فرا داده ایم. “

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: مشکلات روستاها عمدتاً مربوط به آب، برق، کشاورزی و منابع طبیعی است و مسئولان مربوطه برای رفع مشکلات آنها در این جلسات حضور خواهند داشت.

وی افزود: در روزهای اخیر اعضای کمیسیون داخلی مجلس به همراه مدیریت بحران کشور از دپوهای شهرهای سیاهکل و لاهیجان بازدید و در جریان مراحل توسعه سایت قرار گرفتند.

فرحی گفت: این سایت روزانه حدود 200 تن زباله از شهرهای لاهیجان و سیاهکل انباشته می کند و برای تکمیل زهکشی و هدایت شیرهای آن حدود 25 میلیارد تومان وام در نظر گرفته شده است و تاکنون 8 میلیارد تومان توزیع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید