تمام تمرکز دولت بر کاهش تورم است/ ده ها سال است در کشور پروژه های نیمه تمام داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان یزد با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: باید برای پاسداری از حریم ولایت از ایشان درس بزرگی بگیریم.

وی بیان کرد: حضرت زهرا(س)، بسیاری از علما، افراد مختلف در زمان های مختلف و اکنون شهید سلیمانی افراد توانمندی بودند که تاریخ ساز شدند.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به کشته شدن هزاران دانش آموز در استان یزد گفت: این یک خط دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: در گذشته که وزرا برنامه های خود را مطرح می کردند و اکثر مدیران دغدغه های خود را مطرح می کردند، این شکل از جلسات را نداشتیم، اما امروز به شکل های مختلف اجرا شده تا مدیران نسبت به اجرای آن احساس جدی کنند.

وی گفت: انتظار می رود همه مدیران با گزارش هایی که از سفر داده شد شروع به کار کنند، البته مشکلات زیادی وجود دارد، اما باید به سمت اولویت ها حرکت کنیم، یکی از اولویت ها پروژه های نیمه تمام است و امیدوارم وام ها. به نحوی. تمام پروژه های نیمه تمام تمام شود، اما ما چندین دهه است که در کشور پروژه های نیمه تمام داریم.

صنایع غیرفعال باید فعال شوند

رئیسی ادامه داد: برای اولویت دادن به ظرفیت های نیمه فعال یا راکد در حوزه صنعت که تعداد آمار راکد 200 و تعداد غیرفعال ها 400 بوده و به دلایلی فعالیت آن سلب شده است، باید فعال و فعال شود تا حل شود. مشکلات منجر به روستا می شود.

وی تاکید کرد: برای خروج واحدهای غیرفعال و راکد از این وضعیت به کارگروه ویژه نیاز است.

رئیس جمهور با اشاره به توسعه نامتوازن به عنوان دغدغه مسئولان استانی، گفت: صحبت از عدالت است و اینکه اگر توسعه نامتوازن رخ داد باید اصلاح شود و در پرتو عدالت تبدیل به توسعه شود.

رئیسی گفت: ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در هر استان می تواند به اشتغال، تکمیل پروژه های نیمه تمام و اشتغال کمک کند و دولت پرداخت می کند و این بخشی از اعتبار آن از محل درآمدهای مالیاتی مازاد، عوارض استخراج و غیره تامین می شود. n. بر. این صندوق از استان حمایت خواهد کرد.

وی گفت: موضوع مهاجرانی که آمار بالایی در یزد دارند به یک معضل تبدیل شده و آمار نیز مهم است. این موضوع به یک موضوع ملی تبدیل شده است و نیاز به یک سازمان و سازوکار دارد تا به تمام مسائل مهاجران رسیدگی کند و در راستای سیاست کشور پیش برود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اقتصاد گردشگری استان یزد بسیار حائز اهمیت است، افزود: بسیاری از شهرهای استان ظرفیت بالایی دارند و باید گردشگران داخلی و خارجی معرفی و خاک آفرینی شود تا بتوانیم مسیر گردشگری این منطقه را فعال کنیم. ” سرمایه گذاری.

موسسات خیریه و بخش خصوصی در یزد بسیار فعال هستند

وی بیان کرد: موسسات خیریه و بخش خصوصی در یزد بسیار فعال هستند و در زمینه های مختلف از کلان تا کلان کار بزرگی انجام داده اند و مشارکت بسیار خوبی دارند و به کارکنان نیز می گویم به حوزه این همکاری ها احترام بگذارند. و به آنها فضا بدهید و حمایت کنید.

رئیسی تاکید کرد: هزار هکتار از بافت تاریخی یزد باید مرمت شود که این امر با پرداخت تسهیلات مناسب امکان پذیر است و وزیر میراث فرهنگی و وزیر راه و شهرسازی باید مشمول این عرصه شوند.

رئیس جمهور در خصوص کار شوراها گفت: ما بر فعال شدن شوراهای شهر، روستا و شهر تاکید داریم اما خدای نکرده به دنبال مسائل شهر باشند و گره از مسائل شهر باز کنند.

رئیسی با اشاره به گزارش هایی که از مراکز استان های مختلف دریافت کرده است، گفت: مسائل فرهنگی در یزد بسیار حائز اهمیت است و این سه کلمه قنات، قنوت و قنات ریشه در اعتقادات مردم دارد و باید از آن محافظت کرد. و این تربیت مردمی است که صدها سال در این منطقه در پرتو نورانیت آموزه های دینی زندگی کرده اند، بنابراین هرگونه پیشرفتی در استان باید محور این فرهنگ متمایز باشد و این فرهنگ متمایز نباید باشد. صدمه دیده یا غیرممکن است باید به صورت شفاهی سرمایه گذاری شود و باید روی آن سرمایه گذاری کرد و آثار و میراث ارزشمندی که وجود دارد باید زنده نگه داشته شود تا به تمام جهان عرضه شود.

وی گفت: در پی مصوبات و تلاش های سفر شما، مدیران کسب و کار نیاز به پیگیری دارند و مردم احساس می کنند که جدیت قابل توجهی در حل مشکلات آنها وجود دارد و این امر با عمل اتفاق می افتد نه شعار.

ما برای خنثی سازی تحریم ها و در عین حال رفع تحریم ها تلاش می کنیم

رئیسی گفت: ما در حال تلاش برای خنثی سازی تحریم ها و رفع تحریم ها به صورت موازی هستیم و هر دو به صورت موازی در دستور کار دولت هستند و تمام تمرکز دولت بر کاهش تورم و اعمال کنترل های لازم است. تاثیرات تورم بر جامعه امروز محصول سیاست های غلط اقتصادی است اما اکنون برنامه دولت مدیریت نقدینگی و کنترل تورم است.

وی بیان کرد: تاکید می کنم مدیران استان یزد باید نسبت به دغدغه های مردم حساس بوده و پیوسته برای رفع مشکلات تلاش کنند تا بتوانیم در شرایط پیش آمده با اتکال به خداوند متعال و به امید آینده ای روشن برای کشور با وجود همه تحریم ها و تحریم ها پیش برویم. تهدیدها

رئیسی گفت: این تهدیدها ما را آزار نمی‌دهد، اما ما مصمم‌تر می‌شویم که ارز و منابع واقعی ما نسبت به قبل بهتر شده است و همچنان که ادامه دارد، بیشتر باز می‌شود، فروش نفت بهتر است، پروژه‌ها بهتر می‌شوند. . تمام شد و ما منتظر اتفاقات خوب هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید