رئیسی: تورم مردم و دانشمندان را نگران کرده است/ تورم فعلی در هفتاد سال گذشته بی سابقه است/ تورم رو به کاهش گذاشته است

رئیسی: تورم مردم و دانشمندان را نگران کرده است/ تورم فعلی در هفتاد سال گذشته بی سابقه است/ تورم رو به کاهش گذاشته است

روز جدید رئیسی گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است اما تلاش می کنیم در عمل و تحقق مردم را امیدوار کنیم. شما علمای عزیز کمک کنید و دعا کنید.»

وی گفت: تورم در اولویت دولت و علما است.

خبر مهم از آغاز روند کاهشی تورم

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در ارتباطی پرشور با دوازدهمین جلسه جامعه مدرسین و علمای کشور گفت: امروز وظیفه همه ما و شما کار سختی است. آنچه برای انقلاب شکوهمند اسلامی و 28 دی برآمده از حوزه علمیه به عنوان قلب انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور که در سفر استانی به هرمزگان به سر می برد، یاد و خاطره آیت الله یزدی و علمای راه رحمت الهی را گرامی داشته و از نقش آنان تجلیل کرد.

وی با اشاره به رسالت و نقش حساس علما در انقلاب اسلامی، سمینارها را خاستگاه و خاستگاه انقلاب دانست و با تاکید بر اینکه دین باید در عرصه زندگی اعمال شود، گفت: مبانی غنی وجود داشته باشد که وجود دارد. در جامعه.

رئیس جمهور تاکید کرد: حوزه علمیه به عنوان حامیان نظام باید همواره دغدغه انقلاب و پیشرفت امور را داشته باشد و نمی تواند نسبت به دغدغه های جامعه بی تفاوت باشد.

راسی با شناخت نیازهای جامعه، آمادگی برای ایفای نقش در رفع نیازهای جامعه، دو مسئولیت سنگین علما و حوزویان را وظایف سنگینی دانست و گفت:

وی تاکید کرد: نقطه محوری عدالت این است که همه باید به دنبال آن باشیم، دانشمندان بزرگ ما باید بر اساس میثاق علم و برقراری عدالت و مبارزه با فساد که با خدای خود منعقد کرده اند برای چنین نقشی آماده شوند. “

رئیس جمهور عدالت را محوری در دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته می گذرد، کارهای زیادی انجام شده است که باید قدردان آن بود، اما عقب ماندگی ها و کمبودهایی به ویژه داریم. در اقتصاد از فرمایشات امام و رهبری وضع ما بهتر از این بود.

وی گفت: در چارچوب گام دوم انقلاب و این ادعا که هم کاستی ها و هم افق ها روشن شده است، باید تلاش بیشتری کنیم. بگذار نقش بازی کنند.

وی افزود: ما در دولت تلاش می کنیم عقب نشینی کنیم، نیاز به نظرات حوزه های علمیه داریم و راهنمایی های دانشمندان، حوزه های علمیه و روحانیت می تواند امانت مغزی دولت باشد تا دولت را یاری و حمایت کند تا بتوانیم کارها را انجام دهیم. او گفت. .

راسی با اشاره به اولویت های دولت گفت: موضوع مهم و اولویت دار دولت ولیعهد بود. در روزهای اولی که ما بر سر کار آمدیم، از 700 خانواده داغدار از بستگان تجلیل شد، اما الحمدلله تعداد قربانیان ولیعهد افزایش یافت، به لطف خدا هستند.» دومین نکته پیش روی ما، وضعیت کالاهای اساسی خوب و خوب بود. شرایط قابل اطمینان است و هیچ نگرانی در این زمینه نداریم.

رئیس جمهور افزود: موضوع دیگر بودجه و اعتبار کشور بود در حالی که برخی تصور می کردند ما نمی توانیم منابع خود را تامین کنیم. خدا را شکر هم برای نفت و هم برای صادرات نفت تلاش می کنیم. صادرات نفت ما خوب است و در این زمینه هستیم. «نگران نیستیم، بله، تهدید و تحریم وجود دارد، اما برای خنثی کردن و لغو تحریم ها تلاش می کنیم و با عزت دنبال می کنیم. صادرات غیرنفتی ما بیش از چهل درصد افزایش یافته است، پیگیر بازگشت منابع به خزانه هستیم، نگران ذخایر ارزی و واقعی خود نیستیم.

وی با بیان اینکه موضوع تورم در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده است، اما الحمدلله کاهش تورم آغاز شده و اگر همه کمک کنند، گفت: موضوع تورم دغدغه مردم و دانشمندان است. زمینه برای تغییر و کاهش مشکلات فراهم است و همه باید کمک کنند.

وی افزود: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است اما ما در عمل و اجرا سعی می کنیم مردم را امیدوار کنیم، شما دانشمندان عزیز کمک کنید و دعا کنید.

رئیس جمهور با اشاره به انتصاب حجج المسلمین والمسلمین وارسته و حاج ابوالقاسم دولابی به منظور تسهیل ارتباط دولت با ائمه جماعات و حوزه های علمیه، گفت: ارتباط دولت با دو قشر محدود به این بزرگواران نخواهد بود، امیدواریم با مساعدت بتوانیم با این بزرگواران ارتباط برقرار کنیم. از بین طلاب و حوزه های علمیه و جامعه مدرسین، دولت بهتر از گذشته می تواند مشکلات را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید