کاهش یک درصدی ازدواج و موالید در اسدآباد/ لزوم نظارت و تغییر حوزه مولفه های باروری و ناباروری در دهه هفتاد تا هشتاد


ساعت: 16:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1910023

نادر ابراهیمی با اشاره به کاهش یک درصدی ازدواج و ولادت نسبت به 6 ماه قبل در شهرستان اسدآباد هشدار داد و گفت: باید گره های اقتصادی را در خانواده ها باز کنیم تا زمینه ازدواج فراهم شود و این جمله “فرزند کمتر، بیشتر”. زندگی خوب این اتفاق افتاد تدارک پدیده لقاح در زوجین اشتباه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نادر ابراهیمی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به ازدواج 832 نفر در یک سال گذشته در این شهرستان گفت: در 6 ماهه سال جاری تعداد ازدواج ها نسبت به 6 ماهه سال قبل 1 درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش یک درصدی موالید در 6 ماهه سال جاری نسبت به 6 ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته هزار و 418 نوزاد در شهرستان به دنیا آمدند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی تغییر کند و گره ها و ساختار اقتصادی خانواده ها برای بروز زاد و ولد باز شود افزود: پیشنهاد فرزند کمتر زندگی بهتری است که اشتباه بود. برای ایجاد پدیده باروری در زوجین.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید بر فرهنگ تنظیم خانواده و ذهنیت مردم بر اساس فرهنگ خانواده ها به ویژه در دهه 70 و 80 نظارت و تغییر کند.

ابراهیمی از کاهش 2 درصدی طلاق در شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته 716 نفر فوت کردند که در 6 ماهه سال جاری نسبت به 6 ماهه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. سال گذشته .

از این گذشته او نام های «امیرضا، علی، امیرمحمد، آراد، ایهام، محمد با پسوند و فاطمه، زهرا، راستا، رها، آوا، سنا» را پرطرفدارترین نام های دختر و پسر در شهرستان اسدآباد دانست. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید