کاهش شش درصدی موالید در کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834130

به دنبال خانواده هایی برای هدف قرار دادن تک فرزندها هستیم شاهد کاهش شش درصدی جمعیت استان هستیم که قطعا تبعات منفی آن پنهان نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، کاهش زاد و ولد و گذار به پدیده تک فرزندی و سالمندی یکی از چالش های اساسی کشور است که البته بارها مقام معظم رهبری تذکر دادند اما متاسفانه جدی گرفته نشد. .

این در حالی است که کاهش 6 درصدی موالید در استان کهگیلویه و بویراحمد زنگ خطری برای مسئولان و متولیان امر برای چاره جویی است.

کاهش جمعیت امروزه نه تنها کودکان را تنها می گذارد، بلکه جامعه را با چالش بزرگی مواجه می کند.

امروزه والدین دلایل خود را برای خانواده های کوچک دارند، اما در جامعه ای که نیروی کار قوی، قدرتمند، توجه و توجه وجود دارد، می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند.


469a4df0 a07b 493f afc6 e2447b8de030 خبر خاکستری

دهه 1960 را می توان دوران طلایی رشد جمعیت دانست، اما در دهه 1970 با سیاست «فرزند کمتر، زندگی بهتر» سعی در اصلاح جمعیت کشور داشت که منجر به کاهش جمعیت و پیری جمعیت شد.

مشکلات اقتصادی دهه 80 و 90 را می توان در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده کرد که از نظر صنعتی و غیره از استان های کم رونق محسوب می شوند، فشار اقتصادی بیشتری را به همراه داشته و این استان با کاهش جمعیت مواجه است.

کارشناسان معتقدند هر چه نیروی انسانی برای رشد یک جامعه بیشتر باشد، رشد اقتصادی آن جامعه بیشتر خواهد شد.

اما اکنون کهگیلویه و بویراحمد که زمانی پر از خانواده های پرجمعیت بود با کاهش جمعیت مواجه است.


fe92dbb7 c641 4a19 a675 f48eaeafb46a خبر خاکستری

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: زاد و ولد در این استان در سال 1400 نسبت به مدت مشابه قبل شش درصد کاهش داشته است.

داوود صادقی افزود: امسال 2 هزار و 442 واقعه ولادت به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند نزولی داشته است.

با توجه به اهمیت تولد در شرایط کنونی جامعه، همه دستگاه های ذیربط باید با همکاری یکدیگر قوانین مربوطه را اجرا کنند تا استان دچار پدیده سالمندی جمعیت نشود.

چرا که افزایش جمعیت امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه ویژه کارکنان پشتیبانی خانواده است و کاهش آمار موالید زنگ خطری برای کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت سالمند در استان است.

با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانان، اقداماتی برای رفع بسیاری از مشکلات پیش روی زایمان انجام شد و تحلیل گران جمعیتی وجود چنین قوانینی را برای رشد جمعیت در کشور موثر دانستند.

نگرانی ها در مورد آینده جمعیت همچنان ادامه دارد و ممکن است افزایش زاد و ولد و حفظ جمعیت جوان در سال های آینده مفید باشد که به نظر می رسد اجرای صحیح قانون جوانان در مورد جمعیت را دنبال کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید