استان سمنان با کاهش 4.3 درصدی موالید/ کاهش بیش از 9 درصدی ازدواج در استان مواجه شد.


ساعت: 11:48
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919503

عباس قندالی با اشاره به کاهش ولادت و ازدواج در استان سمنان گفت: تاکنون 97 درصد مردم استان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان در گفت و گو با مرآت با اشاره به کاهش ولادت در 9 ماهه امسال گفت: در این مدت 5 هزار و 214 ولادت به ثبت رسیده است که این تعداد ولادت به ثبت رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، پیش از این کاهش 4.3 درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان نیز گفت: همچنین در 9 ماهه سال جاری یک هزار و 847 مورد فوتی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20.9 درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش 9.1 درصدی ازدواج در 7 ماهه نخست سال جاری در این بخش خبر داد و گفت: در این مدت 11 هزار و 845 واقعه ازدواج و 860 طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.2 درصد کاهش داشته است.

قندالی با اشاره به پرطرفدارترین اسامی در آمار ثبت شده در 9 ماهه امسال گفت: تعداد اسامی پسران در 9 ماهه شامل اسامی امیرعلی، امیرحسین، علی، محمد، آراد، آریا بوده است. ، ابوالفضل، حسین و محمد حسین. و علیرضا راضی است. همچنین نام های فاطمه، زهرا، حنا، راستا، ریحانه، حلما زینب و دلوین به ترتیب بیشترین تعداد نام دختر ثبت شده را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل استان سمنان با اشاره به چاپ بیش از 90 درصد نقشه های ملی درخواستی تا پایان مهرماه امسال، خاطرنشان کرد: چاپ نزدیک به 7 درصد از نقشه های درخواستی در حال بررسی و تکمیل است.

وی با بیان اینکه تاکنون 97 درصد مردم استان برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند، گفت: از سایر مردم استان نیز تقاضا داریم برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.


6195463b 66eb 4a5b 90b6 3e619fe794ff خبر خاکستری

قندالی با اشاره به راه اندازی سامانه هویت ملی منحصر به فرد ایرانیان «سحیم» به نشانی sahim.sabteahval.ir در هفته دولت، تاکید کرد: عموم مردم می توانند با مراجعه به این سامانه و اصلاح اطلاعات خانوارها با درخواست ثبت نام از جمله تغییر سامانه اقدام کنند. آدرس صدور گواهی تجرد و درخواست کارت ملی هوشمند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید