سند مالکیت 95 درصد اراضی ملی استان سمنان صادر شد / ثبت 145 هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان سمنان


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879043

یحیایی با بیان اینکه بیش از 95 درصد اراضی ملی در استان ایجاد و اسناد آن صادر شده است، گفت: در این حوزه رتبه سوم کشور را کسب کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، علی یحیایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان سمنان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فرآیند ثبت نام الکترونیکی اظهار داشت: سازمان ثبت کلیه خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می کند.

یحیایی با بیان اینکه الکترونیکی شدن کمک زیادی به کوتاه شدن صدور اسناد کرده است، افزود: در دفاتر سرخه، شاهرود، میامی، مهدیشهر، گرمسار، دامغان، سمنان این فرآیند انجام و پرونده ها به صورت الکترونیکی صادر می شود. . .

وی با اشاره به ثبت 145 هزار سند رسمی معاملات در دفاتر اسناد رسمی استان گفت: 57 هزار سند مالکیت در این دفاتر صادر شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان بابیان اینکه در سال گذشته 5.903 میلیارد ریال معوقه به بانک از طریق خدمات ثبت اسناد و املاک وصول شده است، گفت: درآمد این اداره بیش از 281 میلیارد ریال است که بر حسب این میزان درآمد حاصل شده است. درآمد ما دومین دفتر در استان هستیم.

یحیایی با اشاره به اینکه چهار ایستگاه ثابت ماهواره ای در حوزه کاداستر راه اندازی شده است، گفت: پروژه شمیم ​​تحت پوشش این ایستگاه ها قرار می گیرد و تکمیل بانک اطلاعاتی تسریع می یابد.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد اراضی ملی در استان تثبیت و اسناد آن صادر شده است، گفت: در این حوزه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دادیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان سمنان همچنین تصریح کرد: بیش از 93 درصد از اراضی دولتی سند آنها صادر شده است.

یحیایی با اشاره به فعالیت 11 دفتر ازدواج در استان گفت: 7 دفتر در استان نیز فعالیت طلاق را انجام می دهند.

وی بابیان اینکه طی دوره یک ساله 3 هزار و 654 واقعه ازدواج در استان سمنان به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل از آن افزایش این آمار را نشان می دهد، افزود: متاسفانه در زمینه طلاق نیز روندی داریم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان سمنان با اشاره به ثبت 929 شرکت و موسسه غیرانتفاعی در استان گفت: تاکنون 23 هزار و 821 فعالیت ثبتی انجام شده که از این تعداد 4 هزار و 239 تغییر شرکت انجام شده است. ثبت شده است. است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 822 پرونده اجرایی در دست اجرا داریم، گفت: این پرونده ها در حال رسیدگی است و 235 پرونده هیئت نظارت رسیدگی شده است.

یحیایی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک از دفاتر اسناد رسمی نیز اسناد مالکیت دریافت می شود، افزود: برای صدور سند نیازی به حضور در اداره ثبت نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید