مردم برای دریافت سند مالکیت املاک کشاورزی نیازی به پرداخت وجه اضافی ندارند/ تخلفات به اداره ثبت اراضی استان اعلام شود.


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883514

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری:

علی اصغر سلیمان گفت: در صورتی که اوراق و اسناد افراد کامل باشد و سند نیاز به رهن نداشته باشد، مردم برای گرفتن سند مالکیت اراضی کشاورزی هزینه ای پرداخت نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اصغر سلیمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی در خصوص اجرای طرح صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی گفت: یک شرکت کار اخذ سند برای صدور سند مالکیت را انجام می دهد و برای آن اگر مردم هزینه ای غیر از هزینه کپی بپردازند اضافه است.


وی با اشاره به اینکه کپی در محل تحویل مدارک اجباری نیست، تصریح کرد: در صورتی که افراد تمایل به کپی برداری در محل نداشته باشند می توانند در خارج از محل کپی تهیه کنند که در این صورت هزینه ای پرداخت نمی کنند.


سلیمان خاطرنشان کرد: هزینه کپی زیر 10 هزار تومان است و گرفتن بیش از آن غیرقانونی است.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: در صورتی که سند کشاورزی نیاز به رهن داشته باشد، پس از مراجعه به اداره باید هزینه آن با دستگاه کارتخوان پرداخت شود که کمتر از 100 هزار تومان است.


وی افزود: در صورتی که اوراق و مدارک افراد کامل باشد و سند نیاز به رهن نداشته باشد، مردم برای اخذ اسناد مالکیت زمین های زراعی هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.


سلیمان با اشاره به رهن گفت: در صورتی که پول اسنادی که در اجرای اصلاحات ارضی انجام شد نقدی نبود و از سال 2049 به بعد تصمیم گرفته شد که هزینه خرید زمین به صورت اقساطی پرداخت شود. مالک نمی تواند این مبلغ را بپردازد، اکنون باید پرداخت کند. هزینه باید به اداره ثبت واریز شود و نامه ای به اداره ثبت نوشته شود که وجه واریز و دریافتی به حساب مالکین واریز و به اداره ثبت اعلام شود.


وی در پایان گفت: قیمت وام مسکن در دفترخانه مشخص است و زیر 100 هزار تومان است اما اگر در جایی ریال اضافه پرداخت کرده اند مراتب را به اداره ثبت اطلاع دهند، موضوع رسیدگی و با تخلفات برخورد می شود. .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید