خسارتی به محصولات کشاورزی استان زنجان نمی رسد/ خسارت اراضی به صورت پرداخت و معوق تسهیلات پرداخت می شود.


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834836

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ خسارتی به محصولات کشاورزی استان وارد نشده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون خسارتی به محصولات کشاورزی استان وارد نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عاطفه انجم شعاع در گفت و گو با موج رسا; وی گفت: خوشبختانه امسال خسارت کشاورزی و تگرگ به محصولات کشاورزی استان وارد نشده است.

وی گفت: مهمترین کاری که کشاورزان باید انجام دهند این است که محصولات کشاورزی، باغی و دامی خود را بیمه کنند. تمام غرامت خسارت دیدگان از طریق صندوق بیمه پرداخت خواهد شد.»

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش خطرات حوزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه به طور معمول در صورت وقوع سرمازدگی باید توسط بیمه جبران شود، گفت: تنها موردی که سازمان جهاد کشاورزی برای جبران خسارت یا جبران خسارت زیاد به محصولات کشاورزی زمانی است که شرایط بحرانی می شود و کل جامعه درگیر آن می شود.

وی با اشاره به اینکه مصداق بارز بحران و کمک های جهادی به آسیب دیدگان سیل هایی است که در سال 98 در برخی شهرها رخ داد و خسارت زیادی به محصولات زراعی وارد کرد، گفت: این امر اعطا شد و پرداخت تجهیزات و کمک بلاعوض انجام شد. ساخته شده است.

انجم شعاع افزود: بلایای طبیعی از جمله سرمازدگی که هر ساله رخ می دهد با اخطارهای هواشناسی به کشاورزان داده می شود، بنابراین کشاورزان باید با اقداماتی نسبت به حفاظت از محصولات خود اقدام کنند و با توجه به آگاهی کشاورزان، مشکل وجود دارد. سال باید برای بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند و منتظر کمک ویژه سازمان جهاد کشاورزی و دریافت خسارت از بیمه نباشند.

وی با اشاره به خسارات خشکسالی سال گذشته در استان گفت: با توجه به خشکسالی تسهیلات بانکی به تعویق افتاده و خدمات بانکی پرداخت شده است که امسال نیز این روند ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید