در راستای صادرات 470 هزار دلاری محصولات کشاورزی از استان زنجان/ برخی محصولات کشاورزی از گمرک زنجان صادر می شود.


ساعت: 17:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903403

رئیس اتحادیه صادرکنندگان در زنجان با اشاره به اینکه هدف گذاری استانی برای صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد و برای امسال 470 هزار دلار در نظر گرفته شده است، گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رنگرونا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه هدف استانی برای صادرات محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است و برای امسال 470 هزار دلار در نظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر این تلاش شده تا سبد صادراتی استان افزایش یابد چرا که استان به صورت سنتی تنها دارای چند محصول است. و صادر کرد.

وی با بیان اینکه برای افزایش سبد صادراتی در استان تلاش کرده است، تصریح کرد: با توجه به حساسیت هایی که در صنایع غذایی وجود دارد، سعی شده صادرکنندگان محصولات کشاورزی که زنجانی هستند به جای گمرکات مرزی کالاهای خود را صادر کنند. برای صادرات از گمرک زنجان هماهنگی هایی انجام شد و زیرساخت ها و رویه های گمرکی تغییر کرد تا بخشی از محصولات کشاورزی از گمرک زنجان صادر شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان گفت: زنجان در حوزه کشاورزی به ویژه در حوزه آبزیان ظرفیت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص صادرات محصولات باغی سیب و زیتون با صادرکنندگان و کشورهای خارجی ارتباط برقرار شده و مذاکرات خوبی در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: تا سال گذشته تولید زیتون کم بود و تنها نیاز مردم را تامین می کرد. استان بوده و برنامه ای برای صادرات وجود نداشت، اما از امسال با توجه به افزایش تولید، تصمیم به صادرات این محصول گرفته شد.

رنگرونا با بیان اینکه برنامه این است که در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی مشتری داشته باشیم، گفت: کشمش یکی از محصولاتی است که صادر می شود، اما تلاش می کنیم میزان صادرات را افزایش دهیم. اما تلاش بر این است که در زمینه رشد صادرات کشاورزی گام های موثرتری برداشته و این روند ادامه یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید