صادرات محصولات کشاورزی ایران به چین/ امکان صادرات محصولات به کشورهای شرقی و شمالی فراهم شده است


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904637

محمدرضا کشفی گفت: با پیگیری های انجام شده مسیر جدیدی در زمینه صادرات مواد غذایی باز شده است. امسال پس از سال ها، این کشور توانست اقلامی مانند مرکبات، عسل و لبنیات را به چین صادر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدرضا کشفی صبح امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان از جمله استان هایی است که ظرفیت بسیار خوبی در زمینه کشاورزی و دامپروری دارد.


وی افزود: صادرات محصولات کشاورزی یکی از فعالیت های جدی است که در موسسه جهاد استقلال دنبال می کنیم.


مدیرعامل موسسه جهاد استقلال کشور ادامه داد: با پیگیری های انجام شده مسیر جدیدی در زمینه صادرات مواد غذایی باز شده است. این کشور امسال برای اولین بار پس از چندین سال توانست محصولاتی مانند مرکبات، عسل و لبنیات را به چین صادر کند.


کشفی گفت: در حوزه آبزیان که پتانسیل بالایی در استان چهارمحال و بختیاری دارد، گشایش هایی برای صادرات به چین وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بازار کشورهای شمالی و شرقی ایران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و با تعامل دیپلماسی دولتی این فرصت ها در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار گرفته است تا محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کنند.
مدیر عامل موسسه جهاد استقلال کشور افزود: آمادگی داریم زنجیره هایی را در صنایع تبدیلی توسعه دهیم که قابلیت صادرات را داشته باشند.


کشفی با بیان اینکه شرکت نهاده های دامی جهاد در کشتارگاه جونقان سرمایه گذاری کرد، تاکید کرد: اگر در ابتدای یک پروژه مزیت ها و بازار کار و فروش برای این پروژه دیده شود، می توانیم برای بهره مندی از یک پروژه برنامه ریزی بلندمدت داشته باشیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید