کشت یک محصول را نمی توان به طور کامل متوقف کرد/ صادرات آب مجازی از طریق صادرات محصولات کشاورزی انجام می شود


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841686

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: هر کشوری سیاستی دارد و بر اساس آن عمل می کند. در کشور ما سیاست این است که محصول مورد نیاز را با تولید تامین کنیم و تا حد امکان به واردات محصولات وابسته نباشیم تا تولید برخی محصولات مانند هندوانه به طور کامل متوقف نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر طیبی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: آب مجازی به آبی گفته می شود که در فرآیند تولید کالاها و فرآورده ها استفاده می شود اما چون این آب مصرف می شود در محصول نهایی قابل مشاهده نیست به آن آب مجازی یا پنهان می گویند.

وی افزود: هر کشوری سیاستی دارد و بر اساس آن عمل می کند. در کشور ما سیاست این است که با تولید یک محصول نیاز کشور را تامین کنیم و تا جایی که ممکن است به واردات محصول بستگی ندارد، بنابراین نمی توان یک محصول کاملا مشخص تولید کرد.

معاون بهبود نباتات سازمان کشاورزی استان زنجان گفت: هندوانه یکی از میوه های ارزان قیمت است که در صورت حذف کامل کشت آن، بسیاری از اقشار پایین جامعه از میوه های ارزان قیمت محروم می شوند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در سال های اخیر تلاش هایی را برای محدود کردن تولید محصولات پرمحصول مانند هندوانه انجام داده است. این محصول صادراتی است که صادرات آب محسوب می شود و نمی توان آن را کتمان کرد.

طیبی با بیان اینکه در اکثر فرآورده های آبی کاربرد دارد و صادرات آن به عنوان صادرات آب مجازی محسوب می شود، گفت: برای کسب درآمد باید محصولات و کالاها صادر شود و نمی توان از صادرات محصولات جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه درست است که نیاز به آب در محصولاتی مانند هندوانه زیاد است و باید روی کشت محصولات کم آب متمرکز شود، ادامه داد: این کار در استان زنجان با توجه به هدف انجام می شود، زیرا مصرف آب را بسیار کاهش می دهد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید