تسهیل صادرات محصولات کشاورزی از طریق صدور گواهینامه محصولات غذایی


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904683

محمود حسینی پور گفت: صدور گواهینامه محصولات غذایی تاثیر بسیار مفیدی در صادرات محصولات کشاورزی خواهد داشت و امروز وجود استانداردهای جهانی برای صادرات نقش حیاتی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سیدمحمود حسینی پور عصر امروز در گردهمایی سراسری مدیران باغبانی سراسر کشور در بابلسر اظهار داشت: استان مازندران بیشترین سهم را در تولید محصولات کشاورزی کشور دارد.

وی افزود: مردم این استان در تولید مواد غذایی نقش بی نظیری دارند که امنیت غذایی را نیز شامل می شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم با استفاده از ظرفیت بی نظیر بنادر مازندران نقش موثری در منطقه که اولویت دیپلماسی اقتصادی کشور است ایفا کنیم.

حسینی پور ادامه داد: گواهینامه باغ یک موضوع راهبردی است زیرا دنیا حساسیت خاصی به غذا ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: صدور گواهینامه محصولات غذایی تاثیر بسیار مفیدی در صادرات محصولات کشاورزی خواهد داشت و امروزه برخورداری از استانداردهای جهانی نقش حیاتی در صادرات دارد.

استاندار مازندران اعلام کرد: سال گذشته کیوی و فلفل به شدت مورد هجوم قرار گرفت و امسال این مشکلات برطرف شده است.

حسینی پور گفت: ردیابی محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره یکی از الزامات است و از این رو ارتقای کیفیت و استانداردهای داخلی نقش موثری در کشور خواهد داشت.

وی گفت: استان مازندران ظرفیت بالقوه ای دارد که هنوز باید آن را به واقعیت تبدیل کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اگر مازندران به عنوان پایلوت وزارت جهاد در توانمندسازی صنایع کشاورزی قرار گیرد به الگوی سراسر کشور تبدیل می شود.

حسینی پور افزود: باید به سمت صنعتی شدن محصولات کشاورزی برویم و باید تسهیلاتی برای صنعتی شدن محصولات کشاورزی در مازندران فراهم کنیم.

وی گفت: امسال 500 روستا را پایلوت کرده ایم تا در حوزه های مختلف تسهیلات ارائه کنیم تا اقتصاد این روستاها پویا و فعال شود.

استاندار مازندران گفت: آمادگی داریم در استان مازندران بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای توسعه کشاورزی، تجهیز کشاورزان برای بهبود تولید و ایجاد دانش محصول گام برداریم.

حسینی پور خاطرنشان کرد: برای توانمندسازی محصولات کشاورزی باید تمام تلاش خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید