تسهیل روند صادرات محصولات کشاورزی مازندران/ دشمنان هرگز نمی توانند به انقلاب و نظام آسیبی وارد کنند


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915146

محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به گلایه باغداران و کشاورزان استان مازندران خواستار روند تسهیل صادرات محصولات باغی و کشاورزی از استان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدبکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به سخنان امام صادق (علیه السلام) گفت: یا مشعر الشیعه، شما با ما نسب ندارید، ما نداریم. زنا کن و ما زنا نمی کنیم. شیعه از اهل بیت است.» باید طوری رفتار کنند که موجب عزت و زینت ائمه اطهار (علیهم السلام) شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اگر تقوا پیشه کنیم حتما رفتارمان زینت اهل بیت علیهم السلام خواهد بود، گفت: خود و همه نمازگزاران را به تقوا توصیه می کنم.

وی با گرامیداشت یاد و نام میرزا کوچوک خان جنگلی افزود: حرکت در مسیر این عظمت های دینی و ملی باعث سعادت انسان است.

امام جمعه ساری به روز معلولان اشاره کرد و گفت: جامعه خاص است، دستگاه های اجرایی باید به تعهدات انسانی و قانونی خود در قبال جامعه معلولان عمل کنند.

وی به روز قانون اساسی اشاره کرد و گفت: مفاد قانون اساسی شرعی و قانونی است و اگر کسی به جنبه شرعی یک پرونده اعتراض دارد، حداقل باید جنبه قانونی آن را رعایت کند.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه رعایت قانون در هر کشوری الزامی است گفت: به عنوان مثال رعایت حجاب یک قانون است و باید رعایت شود.

محمدی لائینی به شانزدهمین روز دانش آموز خطر اشاره کرد و ادامه داد: رویکرد خطر شانزدهم رویکردی ضد آمریکایی است و باید این موضع تبیین و تشویق شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام مدافع امنیت احمد صالحی خاطرنشان کرد و اظهار داشت: این شهدای والامقام جوانانی زیبا و با وقار بودند و از دست دادن این جوانان توانمند و انقلابی دردناک است.

محمدی لائینی با اشاره به گلایه باغداران و کشاورزان استان مازندران خواستار روند تسهیل صادرات محصولات باغی و کشاورزی از استان شد.

وی با بیان اینکه روایت اغتشاشات جدا از مطالبات است و مسئولان باید پاسخگوی مطالبات باغداران و کشاورزان باشند، گفت: استاندار مازندران برای رفع مشکلات باغداران و کشاورزان استان بیاید.




امروز ما تمام نیازهای دریایی و زیر دریا را در داخل تولید می کنیم

فرمانده دانشگاه علوم دریانوردی امام خمینی (ره) نوشهر با بیان اینکه امروز جوانان کشور متخصص در عرصه دفاعی و نظامی هستند و سازنده پیشرفته ترین تجهیزات هستند، گفت: امروز جوانان کشور در عرصه دفاعی و نظامی متخصص هستند.

دریادار دوم آریا شفقت رودزاری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در سخنانی قبل از خطبه نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تیریک روز نیروی دریایی و ذکر موفقیت های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری وی با تاکید بر انقلاب بر جهاد تبیین و ضرورت آن در جامعه امروز، گفت: دشمن و شبکه های بیگانه شایستگی های ما را نادیده می گیرند و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی دستاوردهای چشمگیری داشته است.

امیر شفقت رودزاری افزود: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس با چندین عملیات در اشکان، شهید صفری و مروارید اقتصاد صدام و صادرات نفت صدام را از بین برد و نیروی دریایی اجازه نداد حتی برای یک روز صادرات نفت از جزایر و بنادر ما قطع شود. ، اسکورت کاروان.”

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس با قاطعیت اطمینان حاصل کرد که صادرات نفت ایران قطع نشود، گفت: با رشادت ها مسیر دریایی را برای ترانزیت و صادرات و واردات کالاهای اساسی ایمن کرد.

شفقت رودزاری اسکورت بیش از 10 هزار فروند شناور در دوران دفاع مقدس را از جمله دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ادامه داد: ماهیگیری از دریا تحت حاکمیت جمهوری اسلامی بود و در عملیات مروارید غرق شدیم. بیش از 70 درصد از کشتی های عراقی است.

وی با بیان اینکه سازندگی راهبرد نیروی دریایی ارتش است افزود: بسیاری از کشورهای دنیا سازنده تجهیزات دریایی نیستند اما جوانان ما در عرصه دفاعی سازنده تجهیزاتی هستند که باعث ترس در قدرت های به ظاهر قدرتمند دنیا شده است. در زمینه های نظامی، بدون سرنشین و زیرآبی به توانمندی های بالایی دست یافته اند، زیردریایی های غدیر و فاتح را برای رصد و کنترل پیدا کردیم و در زمینه ساخت و تامین تجهیزات، نیروی دریایی با تکیه بر مجهزترین شناورهای سطحی و زیر آبی را ساخته است. مقامات محلی و کارشناسان محلی

فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر امروز متخصصان جوان کشور در حوزه دفاعی و نظامی را سازنده پیشرفته ترین تجهیزات دانست و گفت: در حال حاضر تمامی نیازهای دریایی و زیرآبی را در داخل کشور تولید می کنیم و ملوانان موفقی را تجربه کرده ایم.

وی با بیان اینکه امروز دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه دریانوردی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر در حال ساخت کشتی های مدرن و مجهزی مانند سهند و دانا هستند، افزود: کشتی های ساخت داخل ایران در آب های بین المللی ماموریت هایی را انجام می دهند.

شقفت رودسری با بیان اینکه نیروی دریایی در کنار برادران سپاه به گونه‌ای فعال است که تمامی نیازهای پدافندی در دریا، زیردریایی‌ها و فرودگاه‌ها را برطرف کند و خاطرنشان کرد: امروز کشتی‌های ما در سواحل کشورهای مختلف حرکت می‌کنند و نیروی دریایی ما در حال حرکت است. اقیانوس کند است و در سراسر جهان سفر می کند.


* بیداری ملت توطئه های دشمنان را خنثی می کند

امام جمعه نوشهر همچنین گفت: تجربه ثابت کرده است که دشمنان هرگز نمی توانند به انقلاب و نظام اسلامی آسیب بزنند و آن را براندازند زیرا ملت و انقلاب ما زنده و بیدار است.

حجت الاسلام محمود مشایخ در نماز جمعه این هفته این شهرستان افزود: در شرایط کنونی بیداری ملت است که انقلاب و نظام را از هر آسیبی مصون می دارد و دسیسه های دشمنان را خنثی می کند.

وی در بخشی دیگر به 16 آذر ماه اشاره کرد و گفت: در 16 آذر 1332 دانشجویان دانشگاه تهران به سیاست های آمریکا و سلطه آن کشور بر ایران اعتراض کردند و در این حادثه سه دانشجو کشته شدند و امروز باید با این رویکرد نگاه کنید

وی با اشاره به اینکه دانش آموز می تواند زنگ خطر باشد، شهید بهشتی درباره دانش آموزان گفت: «دانشجو مؤذن جامعه است» یعنی اگر یک طلبه بخوابد کل جامعه می خوابد. بنابراین دانش آموزان باید هوشیار باشند.

خطیب جمعه نوشهر همچنین با اشاره به اینکه هفدهم آذرماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) است، یادآور شد: امیدواریم از فرهنگ فاطمی عقب نمانیم و از فاطمیون، علویان و علویان بهره بیشتری ببریم. فرهنگ حسینی در ایام فاطمیه اول.

بزرگان بر برگزاری هرچه باشکوه مراسم عزاداری از ایام فاطمیه در این شهرستان تاکید کردند و افزودند: هر آنچه انقلاب اسلامی دارد به برکت اهل بیت (ع) است و همه باید در آن شرکت کنند. گردهمایی هایی که به همین مناسبت برگزار می شود.

وی از دیپلماسی خوب جمهوری اسلامی قطر با قطر در خصوص میزبانی جام جهانی فوتبال قدردانی کرد و گفت: دشمنان در این رویداد ورزشی می خواستند با ایجاد فضای روانی به اقتدار نظام حمله کنند که توطئه های آنها با تلاش خنثی شد. دیپلماسی خوب جمهوری اسلامی قطر».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید