رقم پنهان گردش مالی کنکور بسیار زیاد است/بزرگترین آسیبی که کنکور به نظام آموزشی وارد کرده است!


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883490

وزیر آموزش و پرورش گفت: مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی به گونه ای است که آزمون های عمیق تری در پایان سال تحصیلی بر کنکور تاثیر می گذارد و به همین دلیل آموزش و پرورش و فرهنگ با این مصوبه موافق هستند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه کنکور بیشترین آسیب را به نظام تعلیم و تربیت وارد کرده است، گفت: در مورد کنکور بر او تاثیر می گذارند.

نوری بیان کرد: نتایج تحصیلی نباید توسط دانشگاه ارزیابی شود و اکنون کنکور دغدغه دانش آموزان ما از ابتدای دبستان است و باعث استرس آنها می شود.

وی به تحقیقات کارشناسی در مورد نحوه عملکرد مدارس در کشورهای مختلف در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه بسیاری از مدارس در جهان در دوران کرونا دایر بودند و دانش آموزان به مدرسه می رفتند، اما برای من سوال بود که چرا مدارس ایران بسته بنابراین از ابتدا سعی کردم مدارس را بازگشایی کنم و از اواسط فرودین امسال مدارس به طور کامل باز شد و دانش آموزان به کلاس های درس رفتند.

نوری تشکیل ستاد مدیریت فضای مجازی، ایجاد موتور جستجوی لوپا و پیام رسان ویژه شادبین را از جمله تلاش های آموزش و پرورش برای حضور ایمن دانش آموزان در فضای مجازی برشمرد و همچنان از ظرفیت های ایجاد شده در این حوزه استفاده کرد.

وی در خصوص دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب که در هفته معلم در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری نظرات کارشناسی در مورد نظام آموزش و پرورش دارند که اگر این مسائل را در سال جاری پیگیری کنیم. آموزش، نتیجه خواهد داد ما خوب خواهیم شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بلافاصله پس از بیانات مقام معظم رهبری و عصر سخنرانی، جلسه ای تشکیل دادیم و تکلیف بخشداری ها را برای حذف ضایعات از کتاب های درسی و مطالب جدید که ما را در تحقق تمدن نوین اسلامی هدایت می کند، روشن کردیم. اضافه خواهد شد و تا 10 روز آینده اولین گزارش از پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری را ارائه خواهیم کرد.

نوری افزود: البته با توجه به اینکه کتاب های درسی سال تحصیلی آینده در حال چاپ است، این تغییرات به سال تحصیلی 1402-1401 نمی رسد و برای سال تحصیلی 1402-1403 رونمایی می شود.

عضو کابینه دولت مردمی ادامه داد: نباید فعالیت نمایشی داشته باشیم و باید به صورت منسجم کار شود. بنابراین ابتدا باید تفاوت برنامه درسی و کتاب درسی را که یکی از ظرافت های کار آموزشی است، درک کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی به گونه ای است که آزمون های عمیق تری در پایان سال تحصیلی بر کنکور تاثیر می گذارد و به همین دلیل آموزش و پرورش با این مصوبه موافق است.

انتهای پیام/
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید