برداشت همزمان محصولات کشاورزی کار کارکنان را با مشکل مواجه کرد/ نگران حمل و نقل محصولات کشاورزی نیستیم


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841659

عباسی گفت: امسال شاهد برداشت همزمان محصولات کشاورزی در استان گلستان هستیم در حالی که سال گذشته کلزا 15 روز زودتر از جو برداشت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ; برداشت آغاز شده، برداشت محصولات کشاورزی آغاز شده و تلاش کارگران برای خرید محصولات کشاورزی به بهترین شکل ممکن و حفظ امنیت غذایی کشور با توجه به شرایط جهانی است.


پیش بینی برداشت 920 هزار تن گندم از مزارع گلستان

محمدرضا عباسی معاون جهاد کشاورزی گلستان در این خصوص گفت: 375 هزار هکتار گندم در استان کشت می شود که پیش بینی می کنیم 920 هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

عباسی یادآور شد: همچنین 75 هزار هکتار از اراضی استان گلستان به کشت جو اختصاص دارد. پیش بینی ما برداشت 107 هزار تن از این اراضی است و برای کلزا نیز پیش بینی می کنیم از 0 42 هکتار از 75 تا 80 تن کلزا یعنی 50 هکتار تولید شود. “

وی افزود: دولت 11 هزار و 500 تن گندم و 15 هزار تن کلزا را به قیمت تضمینی خریداری می کند و با توجه به آزادسازی ارز ترجیحی و مذاکره با بخش خصوصی، کلزاکاران 23 هزار تن از 6 گیاه و 30 هزار و 800 تن کلزا خریداری می کنند. کلزا به قیمت توافقی توسط کشاورزان خریداری و 153 میلیارد تن فولاد به کشاورزان پرداخت شد.

این مسئول بیان کرد: در گندم بین 5 تا 6 درصد تاکنون 45 درصد کلزا برداشت شده است و 2 هزار و 771 کمباین برای برداشت این محصولات کشاورزی معاینه فنی را گذرانده اند که از این تعداد هزار و 71 دستگاه برای برداشت کلزا مجهز به سر مخصوص است.

عباسی گفت: استفاده از این فصل باعث کاهش 15 درصدی تلفات محصول می شود و دولت در این زمینه از کشاورزان حمایت می کند و برای خرید کلزا در استان تسهیلاتی در نظر گرفته ایم.

وی افزود: امسال شاهد برداشت همزمان محصولات کشاورزی هستیم، سال گذشته کلزا 15 روز زودتر از جو برداشت شد، امسال با بازدیدهای مزرعه ای و بارندگی های اردیبهشت کشاورزان مدیریت تغذیه خوبی داشتند و در سال گذشته افزایش داشت. سال و همچنین علف های هرز کمتری مشاهده خواهد شد.


پیش بینی 90 مرکز خرید محصولات کشاورزی در گلستان

محمدرضا افشار، رئیس اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: یکی از سیاست های اصلی ما جلب رضایت حداکثری است. با پیش بینی سازمان کشاورزی و سطوح کشاورزی 90 مرکز خرید را پیش بینی کرده ایم. تن ها گندم از کشاورزان خریدیم.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان ادامه داد: امسال کشت برنج به ما سپرده شده است و کشاورزان برای بیش از 10 هزار هکتار برنج با ما قرارداد منعقد کرده اند.

افشار خاطرنشان کرد: بحث کشت پیمانی در دستور کار قرار دارد و کشاورزان نگران نباشند، سال گذشته 27 هزار هکتار کشت قراردادی گندم داشتیم و کود لازم به این کشاورزان تحویل داده شد و محصول آنها را بیمه کردیم.

وی یادآور شد: امسال تلاش می کنیم کل محصول گندم را بیمه کنیم و در کشت پیمانی علاوه بر کود سمی برای کشاورزان نیز تامین می شود و حمایت از هزینه های حمل و نقل نیز در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: از 13 فروردین مازاد گندم کشاورزان را خریداری و مطالبات آنها به موقع پرداخت شده و دغدغه دولت این است که پول کشاورزان را در اسرع وقت پرداخت کنیم. هر چه.




نگرانی ما هدر رفتن محصولات کشاورزی در حین حمل است

مهدی میکانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان گفت: در فصل برداشت محصولات کشاورزی هستیم و یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصولات عمدتاً غلات برداشت می شود.

میکانی بیان کرد: 11 هزار نوع ناوگان حمل و نقل در استان داریم و این میزان برای کار این روزها کفایت نمی کند و این روزها با ناوگان سایر استان ها تماس گرفتیم و از نظر غله جلسات منظمی با بنیاد در هفته های اخیر داشتیم. . «ما یک تولیدکننده گندم ملی و همکاران در جهاد غله و کشاورزی داشتیم، هماهنگی ها انجام شد و نگران نباشید.

وی افزود: هیچ نگرانی در خصوص حمل و نقل محصولات کشاورزی نداریم و یکی از دغدغه های ما ضایعات محصولات کشاورزی در حین حمل است و خواهشمندیم مراقب باشیم که کشاورز درگیر سقوط و ضایعات نباشد و مجاز را جابه جا کنیم. سقف.” جایی که باید بار را در نظر گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید