یزدی ها از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی راضی نیستند/ حمل و نقل عمومی یزد همچنان در رنج است


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808063

تاجملیان گفت: در حوزه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل عمومی، مدیران شهری یزد نتوانسته اند مردم را برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی ترغیب کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید تاجمالیان نماینده شورا در سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه متاسفانه حمل و نقل عمومی در حال حاضر در وضعیت نامناسبی قرار دارد، گفت: شهرداری هزینه های حمل و نقل عمومی را پرداخت می کند و بار سنگینی را متحمل می شود. در مورد بودجه شهرداری

تاجمانیان افزود: بررسی ها نشان می دهد که حدود 75 درصد از هزینه های انجام شده در این حوزه مربوط به یارانه های هزینه شده برای تامین مالی اتوبوس های بین شهری است.

وی افزود: با وجود این هزینه های بالا متاسفانه بهره وری لازم وجود ندارد و درصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی توسط مردم عزیز بسیار پایین است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد گفت: دلایل متعددی ما را به این وضعیت نامطلوب رسانده است که برخی از آنها عدم پرداخت سهم قانونی دولت از یارانه حمل و نقل عمومی است – قیمت بلیت به دلیل تورم افزایش نیافته است. برای بسیاری «وضعیت نامناسب اقتصادی کشور و تورم بالا که هزینه ناوگان را به میزان قابل توجهی افزایش داده است و همچنین برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل عمومی، مدیران شهری یزد نتوانسته اند مردم را برای استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اپیدمی تاج دو سال اخیر ضربه نهایی را به این بخش وارد کرده است، خاطرنشان کرد: در «کمیته حمل و نقل و درآمد شورای اسلامی شهر یزد» راهکارهایی برای رفع این مشکلات و برنامه ریزی کلی برای بهبود فرآیندها، خط کشی شده است. و مسیرها، استفاده از حمل و نقل ترکیبی، حداکثر استفاده از فناوری اطلاعات و غیره. موارد دیگری نیز در نظر گرفته می شود که امیدواریم با همکاری همه شرکت کنندگان در این حوزه، خدای ناکرده تا پایان سال 1401 شاهد تحولی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید