هدف سامانه سپهتن افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای است/ هوشمندسازی حمل و نقل جاده ای یک ضرورت است.

ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921278

معاون پلیس راهور فرجا با اشاره به بازطراحی سامانه هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای، هدف سامانه سپهتن را افزایش ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و گفت: هوشمندسازی حمل‌ونقل جاده‌ای یک ضرورت و گسترش حمل‌ونقل ریلی و حمل‌ونقل جاده‌ای است. حمل و نقل هوایی باعث کاهش تصادفات جاده ای می شود.

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور فراجا در گفتگوی اختصاصی با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد موضوع ترافیک HGV هوشمند وی در ترافیک جاده ای تصریح کرد: پلیس راه از حدود 6 سال پیش عملا سامانه اتوبوس های کویری و بین شهری مانند سپهتن را نصب کرد که نظارت هوشمند بر ناوگان عمومی را بر عهده داشت.

بهبود حمل و نقل جاده ای با طراحی مجدد و به روز رسانی سامانه سپهتن

وی ادامه داد: اکنون این سامانه به روز شده و سکوی جدیدی توسط سپهتن طراحی و ایجاد شده است یا به نوعی این پلت فرم جدید بازطراحی و مشکلات آن برطرف شده است که در واقع این سامانه مبتنی بر اتوبوس های مسافربری بین شهری و همچنین تانکرهای سوخت

بیشتر بخوانید:
نقش نظارتی پلیس در پیش تولید و قبل از ورود خودرو/ ایمنی و جان مردم همیشه خط قرمز پلیس بوده و هست.

ویدئو/مصاحبه اختصاصی دانا با سردار سید تیمور حسینی

سردار حسینی افزود: انشاالله در آینده نزدیک این سامانه بر ناوگان باری و مسافری تسلط پیدا کرده و بتوانیم از این ناوگان نیز استفاده کنیم. سامانه سپهتن تجهیز کردن؛ چون این سیستم های هوشمند از قابلیت های خوبی برخوردار است و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در صورت دانش بنیان و تحت کنترل این سامانه های هوشمند، ایمنی حمل و نقل عمومی کشور را تضمین می کند.

معاون پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ساماندهی و هوشمندسازی حمل و نقل به دو دلیل برای ما بسیار مهم است. اول اینکه ایران کشوری است که حمل و نقل در آن زمینی است و بیش از 90 درصد حمل و نقل عمومی و خصوصی در کشور ما جاده ای است.

گسترش حمل و نقل ریلی و هوایی باعث کاهش تصادفات رانندگی می شود

وی تصریح کرد: حمل و نقل هوایی و دریایی در کشور ما به دلایل مختلف مغفول مانده است و اکنون حمل و نقل حداقل در حوزه ریلی واقعاً به سطح لازم ارتقاء پیدا نکرده است و امیدواریم این بخش ها نیز بتوانند اخیراً مطلوبی پیدا کنند. توسعه و می تواند نقش داشته باشد.

سرانجام فرمود: دلیل دوم برای توسعه حمل و نقل هوشمند نکته این است که وقوع تصادف به ویژه در محدوده بین شهری، پیامدها و آثار روانی بسیار شدیدی را در سطح جامعه به همراه دارد و ارائه راهکارهای جایگزین برای حمل و نقل ایمن مانند حمل و نقل ریلی می تواند از بروز حوادث در منطقه جلوگیری کند. بخش زمین نیز و امیدواریم با هوشمندی این فرآیند علاوه بر امنیت بخش حمل و نقل و افزایش کیفیت خودروها بتوانیم از شدت تصادفات بکاهیم.

دیدگاهتان را بنویسید