ارتقا و حفظ ایمنی پل‌ها و زیرساخت‌های فنی راه‌ها اولویت اول حمل‌ونقل جاده‌ای است/ کشف ۱۱۵ نقطه حادثه‌خیز در سیستان و بلوچستان


ساعت: 17:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918726

این موضوع در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان مطرح شد.

ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کشف 115 نقطه حادثه خیز در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; ایوب کرد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه تعمیر و نگهداری ساختمان ها یکی از وظایف مهم در حوزه راهداری است، گفت: 735 کیلومتر از راه ها آسفالت شد. هشت ماهه امسال و در این منطقه از سیستان و بلوچستان مقام اول کشور را کسب کرد.

وی افزود: از این تعداد 485 کیلومتر راه اولیه و اصلی، 115 کیلومتر راه فرعی و 135 کیلومتر راه روستایی است.

این مسئول با بیان اینکه اولویت سازمان راهداری حفظ و نگهداری راه ها، ساختمان ها و تعمیر پل ها است، ادامه داد: تعمیر و بازسازی اساسی تجهیزات راهداری از دیگر فعالیت هایی است که توانسته ایم رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دهیم. احیای استان 13 محل حادثه خیز در استان ایسلا و 115 سایت جدید نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال بیش از هشت هزار تابلوی ایمنی در استان نصب شد افزود: سرقت تابلوهای راهداری در سیستان و بلوچستان بیش از 10 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان را دارای دو پایانه مرزی میلک و میرجاوه دانست و اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل مصرف کننده بودن افغانستان، وارداتی از پایانه مرزی میلک انجام نمی شود. در مرز افغانستان اما محصولات صادر می شود و از طرف ما این کشور از رونق خوبی برخوردار است و گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و محصولات غذایی از جمله کالاهای صادراتی است که از مرز شیر به افغانستان صادر شده است. سال همچنین صادرات، ترانزیت و واردات نیز در پایانه مرزی میرجاوه انجام می شود.

وی گفت: امسال بالغ بر یک میلیون و 500 هزار تن کالا از این پایانه ها جابه جا شد که 870 هزار تن آن صادر، 240 هزار تن واردات و بالغ بر 420 هزار تن در ترانزیت بوده است.

کرد افزود: امسال 2 میلیون و 779 هزار و 912 تن کالا از طریق 8341 سفر بار توسط 69 شرکت باربری و 9364 راننده جابه جا شد.

با توجه به او؛ در این مدت 21 میلیون تردد در جاده های مواصلاتی استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد افزایش داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: 45 دستگاه راهداری تعمیر شده که 200 میلیارد تومان صرفه جویی شده و 53 ساختمان فنی و 2400 پل نیز تعمیر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید