تحول در حمل‌ونقل و ترافیک کلانشهر شیراز/ نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی

وی درباره نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار  کرد: ۵۲ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون توسط شهرداری شیراز خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: ۷۱ دستگاه اتوبوس جدید نیز در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارند و به‌زودی به این ناوگان می‌پیوندند.

شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه خرید این ۱۲۳ دستگاه اتوبوس قطعا پاسخگوی نوسازی کامل شهر شیراز نیست، افزود: تصمیم شهرداری شیراز بر این است که با تأیید و همراهی شورای‌اسلامی این کلانشهر، نسبت به تأمین هزار واحد اتوبوس برقی و دیزلی دیگر از منابع داخلی شهرداری و با همکاری بانک‌های همکار اقدام کند که در این راستا برای خرید ٢٠٠ دستگاه اتوبوس برقی با خودروساز داخلی به تفاهم‌نامه رسیده است. ۳۰۰ دستگاه نیز از محل داخلی خریداری می‌کند و ۵۰۰ دستگاه را هم قرار است با مشارکت بانک همکار تأمین کند.

او اضافه کرد: همچنین شهرداری شیراز در راستای نوسازی ناوگان مینی‌بوس اقدام به خرید ۴۵ دستگاه ون جدید کرده که ۴۳ دستگاه آن وارد ناوگان شده و مابقی به‌زودی به ناوگان عمومی اضافه خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: خرید ٧٥ دستگاه میدل‌باس نیز انجام‌شده که آذرماه وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شوند.

او با اشاره به هدف‌گذاری برای نوسازی ۸ هزار واحد تاکسی در شهر شیراز، بیان کرد: هم‌اکنون ۹ هزار و ۹۶۷ واحد تاکسی در شیراز داریم که نیمی از آنها نیازمند نوسازی است. 

شه‌دوست شیرازی گفت: شهرداری شیراز در این راستا با تأیید شورای اسلامی شهر، تأمین هزار واحد تسهیلات کم‌بهره را در دستور کار قرار داد و هزار واحد دیگر طی ۶ ماه آینده به بانک معرفی خواهد شد. نوسازی و تأمین ۳هزار واحد دیگر تاکسی نیز تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفته است.

او در زمینه تامین تسهیلات کم‌بهره به رانندگان تاکسی یادآور شد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور، در کلانشهر شیراز اجرا و به‌منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده، ۲۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شد که ۱۵۰ میلیون آن توسط راننده و ۱۰۰ میلیون توسط شهرداری شیراز بازپرداخت می‌شود و به‌طور کلی، شهرداری شیراز به هر دستگاه تاکسی، ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض کمک می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو و اتصال خطوط ریلی یک به ۴ در قلب معنوی شیراز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو را تحولی در توسعه حمل‌ونقل ریلی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم و با اتصال این خط، خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند و با توسعه خطوط مترو، مشکلات ترافیک در مرکزیت شهر کاهش یافته و براساس برآوردهای انجام‌شده در یک ساعت از خط ۴ حدود ۱۷ هزار مسافر می‌توانند جابه‌جا شوند و این کمک به مردم و حل مسائل ترافیکی است.

این مقام مدیریت شهری در عرصه حمل‌ونقل، همچنین اتصال خطوط ریلی ۱ و ۴ در قلب معنوی شیراز را تحقق آرزوی دیرینه مردم شیراز بیان کرد و در این زمینه گفت: این پروژه در مجاورت حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) و در قلب معنوی و تاریخی کلانشهر شیراز و در واقع در مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی پیش‌بینی‌شده که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، ترافیک شدیدی حاکم است و رفت‌وآمد دچار مشکل می‌شود.

او بیان کرد: این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط یک مترو می‌شود، از ایستگاه زند آغاز و در ادامه به شاهزاده قاسم می‌رسد و با دسترسی سریع‌تر به بافت تاریخی، ترافیک بخش مرکزی کلانشهر شیراز را کاهش خواهد داد.

شه‌دوست شیرازی خاطرنشان کرد: در حالی کلانشهرهای دیگر در طول سال چند روز را به‌دلیل هوای آلوده، تعطیل اعلام می‌کنند که در شهر شیراز حتی یک‌روز آلوده هم نداریم که به‌دلیل توسعه حمل‌ونقل عمومی این شهر است.

دیدگاهتان را بنویسید