تغییر ساعت طرح ترافیک به نفع شهروندان تهرانی در شرایط کرونا نیست/ با ناوگان ضعیف حمل‌ونقل عمومی و ازدحام مسافران مواجه هستیم.

ساعت: 15:24
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780470

شاکری گفت: افزایش ساعات تردد در شهر تهران با توجه به اینکه با ششمین پیک بیماری کرونا مواجه هستیم، تصمیم معقول و معقولی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس، با اشاره به تصمیم مدیریت شهری مبنی بر تغییر جدول ترافیک در پایتخت، گفت: به نظر نمی رسد این تصمیم به معنای افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای شهروندان تهرانی باشد. و از آنجایی که سیستم حمل و نقل پایتخت با مشکلات عدیده ای مواجه است، چنین روندی می تواند تهران را با توجه به شیوع بیماری عروق کرونر به وضعیت بحرانی تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تاج ملی باید به تصمیم مدیریت شهری مبنی بر تغییر ساعت طرح ترافیک پاسخ داده و از این امر جلوگیری کند. و از آنجایی که بیماری عروق کرونر قلب باعث شده برخی از شهروندان تهرانی به دلیل ازدحام بیش از حد از این ناوگان استفاده نکنند، افزایش ساعات طرح ترافیک باعث آزار آن شهروندان خواهد شد.

شاکری گفت: ابتدا باید شرایط پایتخت بررسی شود و سپس تصمیم گرفته شود که برخی از شهروندان تهرانی از وسایل نقلیه شخصی برای تردد استفاده کنند. اگرچه ترافیک سنگینی را به همراه دارد، اما خطر بیماری عروق کرونر قلب محسوب نمی شود، اما این تصمیم اخیر مسئولان شهری برای افزایش ساعات برنامه سفر می تواند منجر به وضعیت بحرانی بیماری عروق کرونر قلب در مترو و شلوغی اتوبوس ها شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مسئولان شهری باید تصمیمی بگیرند که به بهبود وضعیت مردم در وضعیت تاج کمک کند، افزود: یک تصمیم اشتباه می تواند جان میلیون ها شهروند تهرانی را به خطر بیندازد و نه برای مقابله با بیماری عروق کرونر قلب شرایطی را فراهم کنید که منجر به تشدید این شرایط در پاییز شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید