ناوگان حمل و نقل عمومی تهران احیا شد/ آیا مشکل ازدحام مسافران پایتخت در تاج مرتفع می شود؟

ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782870

با اضافه شدن 110 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، تلاش مدیران شهری برای تحقق وعده های خود ابعاد جدی به خود گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تهران پرس; مشکل نوسازی و بهسازی پارک حمل و نقل عمومی پایتخت از دیرباز یکی از مطالبات شهروندان تهرانی از مدیران شهری بوده و پس از شیوع بیماری عروق کرونر در کشور این مطالبه رنگ و بوی جدی به خود گرفته است اما از طریق دولت. و شهرداری این درخواست مردمی خوب پیش نرفت و در روزهای تاج شاهد ازدحام مسافران در خطوط مترو و اتوبوس بودیم و این نشان از بی توجهی مدیران سابق شهری به موضوع حل مشکل داشت. مشکلات پارک حمل و نقل شهری پایتخت اما بعدها از زمان تغییر دولت و روی کار آمدن دولت سیزدهم و همچنین تغییر شهرداری و شورای شهر تهران، رفع مشکل پارک حمل و نقل شهری پایتخت آغاز شد. رنگ متفاوت است و اگر مدیران سابق شهری از عدم حمایت دولت شکایت دارند، اکنون در تلاش هستند تا این امکان را فراهم کنند. همانطور که علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره اضافه شدن ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: تلاش بر این است که بتوانیم ظرفیت بالاتری در حمل و نقل عمومی داشته باشیم و بر این اساس با یکی از شرکت های اتوبوس سازی قرارداد داشتیم. با 175 اتوبوس.

به گفته شهردار تهران تا پایان سال 500 دستگاه اتوبوس دیگر اضافه می شود و دیروز شاهد تحقق این وعده از سوی شهردار تهران بودیم.

110 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه شد

رضا سیفی معاون رسانه ای شهردار تهران در حساب کاربری شخصی خود در توییتر نوشت: «در چهار سال گذشته 133 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است. وی افزود: تنها در سه ماه دوره جدید 175 دستگاه اتوبوس خریداری شده که از این تعداد 110 دستگاه در روز دوشنبه و 65 دستگاه دیگر در ماه آینده اضافه می شود.

این اطلاعیه معاونت رسانه ای شهرداری تهران به معنای تحقق وعده شهرداری تهران است و به نظر می رسد شهرداری تهران برنامه ریزی منسجمی برای دمیدن روح به پارک حمل و نقل عمومی تهران دارد.

مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این خصوص گفت: شهرداری تهران موظف شد در حوزه حمل و نقل و ورود اتوبوس های جدید، نوسازی و تعمیرات اساسی اتوبوس های فرسوده و واگن های مترو اولویت بندی کند. 7 ماه بعد از 1400; پنجاه و دو درصد بودجه صرف حمل و نقل می شود و بیم آن می رود که در آینده اجرایی نشود. اما شهرداری در زمان افتتاح مدارس و پژوهشگاه ها در حوزه حمل و نقل اقداماتی انجام خواهد داد.

به نظر می رسد تلاش شورای شهر و شهرداری تهران برای جذب بودجه و وام برای خرید اتوبوس و همچنین اضافه شدن واگن های مترو می تواند در بهبود شرایط ناوگان حمل و نقل عمومی تهران موثر باشد و امیدواریم که چنین اقداماتی با دولت همراه خواهد بود و مجلس باید تسریع کند و برای معضل ازدحام بیش از حد ایستگاه های اتوبوس و مترو تهران چاره ای بیندیشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید