ساعت: 12:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1843939
با کاهش تب عروق کرونر در کشور، سبک زندگی به حالت عادی بازگشت و برخی عادات مانند استفاده از وسایل نقلیه عمومی را که مردم قبل از تاج گذاری از آن به عنوان سبک زندگی استفاده می کردند، دوباره اتخاذ کردند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با کاهش تب عروق کرونر در کشور، سبک زندگی به گذشته بازگشت و برخی از عاداتی که مردم قبل از تاج گذاری از آن به عنوان سبک زندگی استفاده می کردند، دوباره اتخاذ کردند.
یکی از این عادات استفاده از وسایل نقلیه عمومی بود که با توجه به شیوع بیماری و حفظ فاصله فیزیکی در شهرهایی مانند سبزوار، مردم سعی می کردند حتی با افزایش هزینه های خود روش های دیگری از جمله استفاده از خودروی شخصی یا تاکسی اینترنتی را جایگزین کنند. کم، با افزایش سطح واکسیناسیون عمومی و ایجاد محیطی سالم تر، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی روز به روز محبوب تر می شود.
مشکلی که در این شرایط به وجود آمد و اعتراض برخی شهروندان را نسبت به آن برانگیخت، عدم نگهداری خطوط شرکت واحد در ساعاتی از شبانه روز بود.
در همین راستا و بر اساس برخی گزارشها این روزها اگرچه خطر مرگ بر اثر کرونا کاهش یافته و خطوط اتوبوسرانی مجددا فعال شدهاند، اما به استثنای دانشگاه توحید و حکیم سبزواری، سایر خطوط فقط در نوبت صبح فعال هستند.
حمل و نقل تنها 100 مسافر در روز
صابری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی سبزوار در گفت و گو با صبح توس با اشاره به گزارش های مردمی مبنی بر کار نکردن برخی سرویس ها با تایید این مشکل گفت: حدود 100 تا 115 نفر جابه جا می شود.
وی با اشاره به اینکه این تعداد نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی خطوط تعداد افرادی که در نوبت عصر از اتوبوس استفاده می کنند به بیش از 30 نفر نمی رسد.
وی گفت: یکی از دلایل کاهش مسافر افزایش تعداد تاکسی های آنلاین است و ویروس کرونا بیشترین ضربه را به ناوگان وارد کرده است.
یکی دیگر از مشکلات پیش روی حمل و نقل عمومی در سبزوار فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل است که به کاهش خدمات این سازمان در شهر نیز کمک کرده است.
استیری گفت: دولت از سال 1389 اتوبوسی را برای ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر نگرفته است و یکی از دلایل کمبود اتوبوس در عصر، مشکل آسیب دیدن این وسایل در صورت استفاده یا عدم استفاده است. ارائه خدمات برای روز بعد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی سبزوار بابیان اینکه در حال حاضر بسیاری از اتوبوس های مورد استفاده در سبزوار فرسوده هستند، خاطرنشان کرد: حدود 85 درصد اتوبوس ها قدیمی و 15 درصد مابقی در آستانه فرسودگی هستند.
وی با تایید عدم سرویس دهی در برخی مسیرها، تصریح کرد: تا زمانی که وسیله نقلیه جدید اعم از مینی بوس، اتوبوس یا مینی بوس به سازمان اتوبوس رانی تحویل داده نشود و تعداد مسافران افزایش یابد، این رویه در عصر ادامه نخواهد داشت.
حل مشکل اتوبوس نیاز به کمک دولت دارد
گفتنی است، رئیس شورای شهر سبزوار در نشست خبری با خبرنگاران بابیان اینکه تامین اعتبار خرید اتوبوس هزینه هنگفتی است که مستلزم کمک مستقیم دولت ها است، گفت: تامین اعتبار چند مینی بوس برای استفاده در خطوط مرکزی شهر به منظور کاهش بخشی از بار ترافیکی در هسته مرکزی.
اگرچه مشکل فرسودگی شبکه حمل و نقل عمومی در کشور و در اکثر شهرها مردم را عذاب می دهد و این مشکل به دلیل عدم توجه دولت های گذشته به نوسازی این شبکه است، اما در حال حاضر برخی از مردم به دلیل عدم امکان تامین خودروهای شخصی خود را ندارند. بودجه کم آنها باید از تاکسی یا اتوبوس استفاده کنند که نباید نادیده گرفته شود.
انتهای پیام/