فرسودگی 80 درصد ناوگان اتوبوسرانی/ هیچ ناوگانی نباید از خارج وارد شود


ساعت: 12:39
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895261

وزیر کشور گفت: حدود 22 هزار و 700 دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد که از این تعداد 6 هزار دستگاه خراب و اتوبوس های فعال 14 هزار دستگاه است که 80 درصد آنها فرسوده هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور در اولین مراسم افتتاح ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی و خدمات شهری با بیان اینکه ارائه خدمات از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: ابتدا می خواهم با تشکر از تولیدکنندگان، زمانی که این تولید در خدمت قشر نیازمند جامعه باشد، بر تولیدی که همیشه تاکید شده و بسیار مهم است.

وی افزود: تولید اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی هم به مردم و هم تولیدکنندگان خدمت می کند و باعث ایجاد اشتغال می شود.

وزیر کشور گفت: تلاش ما این نیست که ناوگان را از خارج وارد کنیم، بلکه باید استانداردهای ایمنی را در داخل کشور رعایت کنیم و خودمان ناوگان را بسازیم.

وحیدی تصریح کرد: برای توسعه برنامه دفتر فناوری هم در مراکز طراحی و هم در مراکز توسعه فناوری باید تلاش زیادی کنیم و اگر این برنامه ها را در دستور کار قرار ندهیم از برنامه های خود عقب می مانیم.

وی همچنین گفت: باید یک جریان مستمر بین تولیدکنندگان، شهرداری ها و مردم وجود داشته باشد و ارتباط این سه طرف بسیار مهم است.

وزیر کشور با بیان اینکه شهرداران نیز باید اقداماتی انجام دهند و اقدامات عمرانی خود را اجرایی کنند، گفت: شهرداران باید از امکانات خود برای حمل و نقل شهری استفاده کنند.

وحیدی درباره پارک حمل و نقل عمومی گفت: حمل و نقل عمومی یک خدمت مورد نیاز کشور است و علاوه بر رفع آلودگی هوا موجب رضایتمندی شهروندان می شود و می توان گفت حمل و نقل عمومی چند وجهی است و تاثیرات مختلفی دارد.

وی بیان کرد: حدود 22 هزار و 700 دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد که 6 هزار دستگاه آن خراب و اتوبوس های فعال 14 هزار دستگاه است که 80 درصد آنها فرسوده هستند.

وزیر تاکسی در کشور گفت: 320 هزار تاکسی وجود دارد که 240 هزار تاکسی بالای 10 سال عمر دارند و نیاز به تمدید دارند و بر این اساس قرارداد تامین 120 هزار تاکسی در دستور کار قرار دارد.

وحیدی ادامه داد: 12 هزار دستگاه وانت در کل کشور وجود دارد که همگی فرسوده هستند و برای تامین 5 هزار دستگاه وانت نیز قرارداد بسته شده و 90 درصد وانت های موجود در کشور فرسوده هستند.

سهم حمل و نقل عمومی 33 درصد است

وی با بیان اینکه سهم حمل و نقل عمومی 33 درصد است، گفت: این سهم باید افزایش یابد و ارزانی را نیز در دستور کار خود قرار دهیم.

وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم مشکلات مالی زیادی داشت اما با حمایت دولت حمل و نقل شهری توسعه می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید